Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
tom

Bitcoins & altcoins

Aanbevolen berichten

Mikeb (link):
Ik gebruik lekker coinbase op mijn iPhone. Werkt prima smiley

Coinbase is heel erg duur, je kan beter je geld storten op Coinbase dan transferen naar GDAX de exchange van Coinbase.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tom (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Coinbase is heel erg duur, je kan beter je geld storten op Coinbase dan transferen naar GDAX de exchange van Coinbase.

Is wel heel erg overzichtelijk vind ik waardoor t voor mij duidelijker is :’)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Janm (link):

Litebit is anders ook al enkele keren gehacked smiley
Zou het gewoon op een grote exchange zetten en winsten (in btc) uitkeren naar een Ledger Nano S. Zo min mogelijk online houden dus.

Ik heb momenteel alleen Ethereum en Ripple. Die kan ik beide op Letter Nano S zetten. Geen exchange nodig toch?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mikeb (link):

Is wel heel erg overzichtelijk vind ik waardoor t voor mij duidelijker is :’)

Je betaalt veel meer voor het gene dat je koopt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dylan (link):

Ik heb momenteel alleen Ethereum en Ripple. Die kan ik beide op Letter Nano S zetten. Geen exchange nodig toch?

Welke wallet(s) gebruik je?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Azdin (link):

Welke wallet(s) gebruik je?

Exodus Eden, maar ik stap over naar de Ledger Nano S

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wel vervelend dat je XRP vrijwel nergens kan kopen zonder aanmelden (wat weer vaak niet kan ivm drukte). Of zijn er nog opties?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Azdin (link):
Wel vervelend dat je XRP vrijwel nergens kan kopen zonder aanmelden (wat weer vaak niet kan ivm drukte). Of zijn er nog opties?

BTC kopen, naar bijv. bittrex sturen en dan kan je daar net zoveel kopen als je zelf wilt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Zien jullie werkelijk toekomst in Ripple of kopen jullie dat gewoon omdat iedereen het heeft ofzo? smiley

Ik geloof er wel in. Gekocht toen het rond 0,30 cent was.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Zien jullie werkelijk toekomst in Ripple of kopen jullie dat gewoon omdat iedereen het heeft ofzo? smiley

Nee. Nieuwelingen kopen en kopen het maar. Zo ging het een tijdje terug ook en binnen no-time ging dat ding toen weer 75% omlaag. Mijn bag verkocht dus nu maar afwachten smiley.

Hetzelfde als bij XVG. Men zegt ineens dat het DE toekomst is. Hoezo nu ineens wel, hoezo 2 maanden geleden niet vraag ik me dan af. Ding heeft bijna een jaar rond de 50-80 sat gehangen. Er is geen aanleiding (behalve mcafee dan) geweest waarom dat ding naar 2000 sat moest. Mensen die nu instappen in cryptps denken ook meteen dat ze XVG moeten kopen, maar waarom? smiley. Je kan beter iets kopen wat laag is dan iets wat al x20 - x40 is gegaan in <1 maand tijd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Janm (link):

Nee. Nieuwelingen kopen en kopen het maar. Zo ging het een tijdje terug ook en binnen no-time ging dat ding toen weer 75% omlaag. Mijn bag verkocht dus nu maar afwachten smiley.

Hetzelfde als bij XVG. Men zegt ineens dat het DE toekomst is. Hoezo nu ineens wel, hoezo 2 maanden geleden niet vraag ik me dan af. Ding heeft bijna een jaar rond de 50-80 sat gehangen. Er is geen aanleiding (behalve mcafee dan) geweest waarom dat ding naar 2000 sat moest. Mensen die nu instappen in cryptps denken ook meteen dat ze XVG moeten kopen, maar waarom? smiley. Je kan beter iets kopen wat laag is dan iets wat al x20 - x40 is gegaan in <1 maand tijd.

Ik heb gekocht voordat het zo omhoog ging. Maar ik denk omdat XRP waarschijnlijk op Coinbase komt volgend jaar. Dan kan de waarde opeens verdubbelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Al mijn LTC en ETH van Coinbase overgezet naar Binance.
Van mijn LTC ga ik ETH kopen, en dan XRP kopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dylan (link):

Ik geloof er wel in. Gekocht toen het rond 0,30 cent was.
Wat geloof je er in dan?
Er zijn 100 miljard coins van (5.000x meer dan er Bitcoins zijn), waarvan het uitgevende bedrijf er 60 miljard zelf in beheer heeft.
De bedoeling is dat banken het ooit gaan gebruiken om snel transacties naar elkaar te sturen, maar als ze dat al zouden doen dan kost dat een gigantisch klein bedrag in Ripple per transactie en bovendien zijn daar die 60 miljard coins voor beschikbaar, dus die coins komen niet uit de poule van 40 miljard die in omloop is. Verder is het totaal niet gedecentraliseerd; het bedrijf Ripple is eigenaar van de 60 miljard coins die gereserveerd zijn voor banken en de enige die van een mogelijk succes gaat profiteren is het bedrijf Ripple. Het is dus hetzelfde als een iPhone kopen omdat je denkt dat Apple een succes gaat worden.
Het is gedoemd te mislukken en als er iets een bubble is, dan is het Ripple wel. Natuurlijk kan hij nog 5x zo groot worden (greater fool theory), maar in the end gaan er verschrikkelijk veel mensen gedupeerd worden.
De enige reden dat mensen de coin kopen is omdat ie gigantisch hard stijgt, omdat iedereen m koopt en omdat ie zo goedkoop is/was. En omdat banken. Meer piramidespel-achtig gaat het niet worden.

Plaatje
De geschiedenis gaat zich gewoon weer herhalen. Op 18 mei stond XRP op 0,00024089 BTC, nu staat ie op 0,00020100 BTC. Hij staat dus niet eens op een ATH. Uiteindelijk was ie gezakt naar 0,00001318 BTC, oftewel 95% in de min. Van elke 1 BTC was er dus nog 0,05 BTC over.

Net als Verge inderdaad, zoals @Janm al zegt, de holders daarvan wachten eindeloos op het Wraith protocol wat al tig keer is uitgesteld. De coin doet zelf helemaal niets; het is een kloon van de troll-coin dogecoin, maar dan met een Tor protocol. Wanneer je zelf Tor draait en de Bitcoin client daarmee laat verbinden, heb je precies hetzelfde resultaat. Er zijn geen Verge developers meer over, het is geen anonieme coin, er komt geen Wraith en ook dat gaat heel veel bagholders opleveren die over een tijd met een shitload aan waardeloze coins zitten opgezadeld.

En dan begin ik maar niet over Bitconnect, Dogecoin, Bitcoin Cash, en ga zo maar door. Er zijn gewoon gigantisch veel shitcoins; ik hoop dat de boel snel in elkaar stort en mensen eens zinnig hun geld gaan investeren in coins die wel gewoon wat toevoegen en goed werken.

smiley

Tot zover mijn visie, we zien over 5 jaar wel wat er van uit is gekomen. smiley Ik mag hopen dat we dan eindelijk van alle shitcoins af zijn en met kwaliteitscoins verder kunnen. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Het zijn net startups (meeste zijn ook echt startups) iedereen denkt oh dat is cool, zo kan ik snel geld verdienen en iedereen gaat mijn shit gebruiken.
Je promoot het een beetje, maar het slaat niet aan. De mensen die erop zaten die denken nja is dit het. En gaan naar een andere coin (vergelijkbaar met een ander social network)
Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, dàt zijn de "coins" waar ik moet zijn.
Als iemand leuk denkt te zijn en een nieuw social network (coin) wil opzetten, leuk.. Om even te kijken.
Maar als er verder niemand komt dan gaan mensen weer weg.

Dus ik ben zelf pretty sure dat over een aantal jaar die coins weg zijn, en er alleen serieuze coins over zijn.
Zon coin moet ook onderhouden en ontwikkeld worden, kost allemaal geld als bedrijf zijnde.
Als niemand je troepcoin gebruikt, dan heb je ook geen winst, en kun je je coin niet blijven ontwikkelen.

toevoeging op zaterdag 30 december 2017, 14:18:56:
(Of praat ik nu helemaal poep? smiley )

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jessee (link):
Het zijn net startups (meeste zijn ook echt startups) iedereen denkt oh dat is cool, zo kan ik snel geld verdienen en iedereen gaat mijn shit gebruiken.
Je promoot het een beetje, maar het slaat niet aan. De mensen die erop zaten die denken nja is dit het. En gaan naar een andere coin (vergelijkbaar met een ander social network)
Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, dàt zijn de "coins" waar ik moet zijn.
Als iemand leuk denkt te zijn en een nieuw social network (coin) wil opzetten, leuk.. Om even te kijken.
Maar als er verder niemand komt dan gaan mensen weer weg.

Dus ik ben zelf pretty sure dat over een aantal jaar die coins weg zijn, en er alleen serieuze coins over zijn.
Zon coin moet ook onderhouden en ontwikkeld worden, kost allemaal geld als bedrijf zijnde.
Als niemand je troepcoin gebruikt, dan heb je ook geen winst, en kun je je coin niet blijven ontwikkelen.

toevoeging op zaterdag 30 december 2017, 14:18:56:
(Of praat ik nu helemaal poep? smiley )
Mee eens smiley maar toch koop je Ripple? smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Nog niet gekocht, ga mij eerst even verdiepen smiley
Ook omdat ik nog even wil HODLen op mijn ETH voor ETZ fork (https://news.bitcoin.com/pr-etherzero-a-revolutionary-ethereum-hard-fork-forking-on-19th-jan-2018/)

Misschien dat ik een deel ga investeren in Ripple, maar dat zou dan puur zijn voor quick-profit.
Mee liften op de bubble en op een hoog punt weer terug naar ETH uitstappen. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Janm (link):

BTC kopen, naar bijv. bittrex sturen en dan kan je daar net zoveel kopen als je zelf wilt.
Gaan daar geen transactiekosten van af dan?
BTC kopen duurt vandaag de dag mij te lang met al die bevestigingen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen