Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
deamonz

Nieuw uiterlijk

Aanbevolen berichten

Antonn (link):
Lennard (link):
Nouja, het is niet zozeer dat ik geen nieuwe versie wil ofzo (graag zelfs), maar het is zó gigantisch veel werk. Eigenlijk moet alles opnieuw gemaakt, in een nieuwe layout. Een nieuwe layout maken is al gigantisch veel werk en duur (als je met een site begint maakt het in principe niet uit wat voor layout je hebt, maar bij een nieuwe layout krijg je altijd gezeur en gedoe en moet hij béter zijn dan de vorige), en het ontwikkelen zelf is al helemaal ziek veel werk...

De huidige one2xs hebben we in 2007 gebouwd, toen ging alles nog handmatig (bestellingen, verlengingen, etc.) en daar hebben we met zn tweeën al een jaar over gedaan. Nu studeer ik, ben ik in mn eentje, moet ik alles wat we er in die vijf jaar bij hebben gebouwd er óók nog eens bij maken, én moet het nog eens uitgebreider en beter zijn.

Het kost gewoon ziek veel tijd om een nieuwe site uit de grond te stampen. En het laten doen is te duur helaas; je betaalt dan ook tienduizenden euros, als het al niet meer is.

How about tessa? smiley
Ik moet professionele begeleiding hebben over welke kleuren ik moet kiezen, wat voor logo ik moet hebben, enzovoorts. De hele site moet opnieuw en professioneel (want goed) ingericht worden, ik kan dat niet zelf en Tessa is daar ook niet voor opgeleid ofzo..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Waarom zouden we het willen veranderen? Ik herken deze site aan de lay-out en alles zit lekker makkelijk vindbaar in elkaar... Mij lijkt het totaal onnodig om alles te veranderen kost alleen maar geld en je gaat er niet meer door verdienen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jelleh (link):
Waarom zouden we het willen veranderen? Ik herken deze site aan de lay-out en alles zit lekker makkelijk vindbaar in elkaar... Mij lijkt het totaal onnodig om alles te veranderen kost alleen maar geld en je gaat er niet meer door verdienen.

Ja inderdaad, ik vind de site ook gewoon lekker werken. Hij is vertrouwd, je kent alle tools.

toevoeging op 17 januari 2014, 23:00:00:
Robiin (link):
Jordyz (link):
Ewan (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Inzoomen werkt juist niet goed, je kan de pagina namelijk niet bewegen.

Ja? Bij mij wel?

# Mobile

Ik bezoek One2xs ook vaak op mobiel en kan niet echt zeggen dat ik er last van heb?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Antonn (link):
Lennard (link):
Nouja, het is niet zozeer dat ik geen nieuwe versie wil ofzo (graag zelfs), maar het is zó gigantisch veel werk. Eigenlijk moet alles opnieuw gemaakt, in een nieuwe layout. Een nieuwe layout maken is al gigantisch veel werk en duur (als je met een site begint maakt het in principe niet uit wat voor layout je hebt, maar bij een nieuwe layout krijg je altijd gezeur en gedoe en moet hij béter zijn dan de vorige), en het ontwikkelen zelf is al helemaal ziek veel werk...

De huidige one2xs hebben we in 2007 gebouwd, toen ging alles nog handmatig (bestellingen, verlengingen, etc.) en daar hebben we met zn tweeën al een jaar over gedaan. Nu studeer ik, ben ik in mn eentje, moet ik alles wat we er in die vijf jaar bij hebben gebouwd er óók nog eens bij maken, én moet het nog eens uitgebreider en beter zijn.

Het kost gewoon ziek veel tijd om een nieuwe site uit de grond te stampen. En het laten doen is te duur helaas; je betaalt dan ook tienduizenden euros, als het al niet meer is.

How about tessa? smiley
Ik moet professionele begeleiding hebben over welke kleuren ik moet kiezen, wat voor logo ik moet hebben, enzovoorts. De hele site moet opnieuw en professioneel (want goed) ingericht worden, ik kan dat niet zelf en Tessa is daar ook niet voor opgeleid ofzo..

Lennard is een held qua designkeuzes enzo hoor smiley!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jelleh (link):

Gebruiksvriendelijkheid, zoals Lennard al aangaf is deze layout in 2007 gemaakt. Er zijn veel dingen veranderd op de manier hoe en waarmee gebruikers de website bezoeken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Krm (link):
Je moet met de tijd mee gaan, en moderniseren

Dat is waar, maar het werkt nu toch?

Zoals Lennard al aangaf, het kost veel geld om alles opnieuw te maken. Laten wij Lennard eerst dingen zoals de To-Do-List afmaken. Wat is er nu mis met deze layout? Wij geven aan dat het reporten en punten saldo log niet goed zichtbaar zijn op mobiel. Lennard kan dat ook gewoon oplossen. Het is goed zo, toch?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Krm (link):

Dat een site niet ieder jaar veranderd van stijl betekend niet dat het niet modern is?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robiin (link):
Krm (link):

Zoals Lennard al aangaf, het kost veel geld om alles opnieuw te maken. Laten wij Lennard eerst dingen zoals de To-Do-List afmaken. Wat is er nu mis met deze layout? Wij geven aan dat het reporten en punten saldo log niet goed zichtbaar zijn op mobiel. Lennard kan dat ook gewoon oplossen. Het is goed zo, toch?

Zoals ik al aangaf is de manier waarop mensen one2xs bezoeken veranderd en hierdoor zijn er ook andere eisen gekomen aan de gebruiksvriendelijkheid.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robindh (link):
Robiin (link):
Krm (link):

Zoals ik al aangaf is de manier waarop mensen one2xs bezoeken veranderd en hierdoor zijn er ook andere eisen gekomen aan de gebruiksvriendelijkheid.

Dan kan je dat toch verbeteren, en hoef je niet duizenden euros aan een nieuw design uitgeven?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robiin (link):
Robindh (link):
Robiin (link):

Dan kan je dat toch verbeteren, en hoef je niet duizenden euros aan een nieuw design uitgeven?

Het probleem is dus dat het teveel tijd kost.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Als je een nieuwe layout gaat maken lijkt het me ook beter dat heel de site opnieuw herscript word smiley

toevoeging op 25 januari 2014, 14:00:48:
Lennard heeft nu alleen geen tijd, dus je kan niet verwachten dat hij begint met ff heel de site opnieuw te maken smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Thom (link):
Robiin (link):
Robindh (link):

Dat is er eentje. Hij kan dit niet alleen, hij heeft professionele hulp daar voor nodig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robiin (link):
Thom (link):
Robiin (link):

Dat is er eentje. Hij kan dit niet alleen, hij heeft professionele hulp daar voor nodig.

Je weet dat je jezelf een beetje tegenspreekt? smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Perryz (link):
Robiin (link):
Thom (link):

Owjah, ik dacht dat mijn vorige post een nieuw design wilde.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robiin (link):
Perryz (link):
Robiin (link):

Owjah, ik dacht dat mijn vorige post een nieuw design wilde.

smileysmileysmileysmileysmileysmiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat kun je altijd doen natuurlijk, maar de kans dat hij aan alle eisen enzo voldoet is wel klein.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Dat kun je altijd doen natuurlijk, maar de kans dat hij aan alle eisen enzo voldoet is wel klein.

Wat zijn de eisen dan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Antonn (link):
Lennard (link):

Wat zijn de eisen dan?

Je moet denken aan mobiel support, bepaald kleurenpalet, je moet ~4 verschillende layouts maken i.v.m. het forum. En dan hebben we het niet eens over wat lennard zelf nog aan eisen zou hebben.
Kortom, veel mensen overschatten hoeveel werk het kost.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Opzich kan je toch tegen 3/4 leden zeggen, als ze het voor nop doen of voor weinig: begin dr aan en dan kan Lennard zelf nog het een en ander aanpassen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jordyt (link):
Opzich kan je toch tegen 3/4 leden zeggen, als ze het voor nop doen of voor weinig: begin dr aan en dan kan Lennard zelf nog het een en ander aanpassen.

Maar dan past het niet goed bij elkaar. Bovendien kan Lennard niet designen... Geloof mij maar smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):
Jordyt (link):

Maar dan past het niet goed bij elkaar. Bovendien kan Lennard niet designen... Geloof mij maar smiley

Maar het is toch wel een mogelijkheid om een groepje te kiezen, die dan bijvoorbeeld voor een deel iets kan gaan doen? Gebeurt wel eens vaker, en om nou je hele code vrij te geven dat snap ik dat je dat niet zomaar doet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen