Gast One2xs Geplaatst 7 februari 2014 Hoi! De afgelopen uren zijn er enkele DDoS aanvallen richting one2xs en de webservers gestuurd, waardoor sommige servers helaas periodes onbereikbaar waren. Op dit moment ligt webserver 3 onder vuur, en om de ellende in te perken hebben we die tijdelijk offline gehaald. De webserver wordt zo spoedig mogelijk overgeplaatst en aangesloten op een ander netwerk, waardoor de server de beschikking heeft over een grotere bandbreedte, en DDoSen minder impact zullen maken. Meer informatie heb ik op dit moment helaas niet voor jullie. We doen er alles aan alle websites zo snel mogelijk weer bereikbaar te hebben, maar helaas hebben we zelf geen controle over dergelijke aanvallen. Mocht er meer informatie zijn dan houden we jullie uiteraard op de hoogte! Onze welgemeende excuses voor dit ongemak. Groet, Lennard Update 9 februari, 13:45 Vanmorgen werd webserver 4 aangevallen, maar die aanval werd dankzij het nieuwe netwerk succesvol afgeslagen. Op dit moment zijn de pijlen gericht op webserver 2, en is die server dus ook onbereikbaar. Als enige server op het oude netwerk gaan we nu ook die server overzetten. Voor jullie verandert er verder niets; wij doen ons best alles zo snel mogelijk verhuisd en terug online te krijgen. Als deze server is overgezet staan alle servers in het nieuwe netwerk en zullen we dergelijke aanvallen beter moeten kunnen weerstaan, en kunnen we dus ook weer een betere uptime opbouwen. Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
Dylan 1 Geplaatst 7 februari 2014 Echt irritant, alles is langzaam etc. Veel succes! Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
verwijderd050414 0 Geplaatst 7 februari 2014 Jammer, maar niks aan te doen helaas.. In ieder geval: succes! Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
jelle 0 Geplaatst 7 februari 2014 Wel jammer dat er van die kleutertjes zijn die lopen te geilen om websites die ze offline proberen te halen . Hopelijk is het snel opgelost. Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
bradley 0 Geplaatst 7 februari 2014 ik zou zeggen, fix het ;p en bij als je een host wilt kopen staat er dan wordt je waarschijnlijk op webserver 3 overgeplaats terwijl die nu offline is .... Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
jesper 0 Geplaatst 7 februari 2014 echt weer van die kleine kindertjes, Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
vkhzone 0 Geplaatst 7 februari 2014 Ik loop een hoop geld mis op deze manier. Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
Lennard 8 Geplaatst 7 februari 2014 Vkhzone (link): Ik loop een hoop geld mis op deze manier. Wij ook. We zijn er druk mee bezig, maar zulke aanvallen kunnen helaas altijd voorkomen. Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
azdin 0 Geplaatst 7 februari 2014 Erg triest maar is helaas weinig tot niks aan te doen.. Vkhzone (link): Ik loop een hoop geld mis op deze manier. Je host hier geen Google lijkt me... Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
wasps 0 Geplaatst 7 februari 2014 Ey lennard maar hier zijn toch firewalls voor... In windows heb ik keertje ddoser een null route gegeven. Maarja wel sneu dat mensen dit leuk vinden. Hoop dat ze gesnapt worden Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
Dylan 1 Geplaatst 7 februari 2014 Wasps (link): Ey lennard maar hier zijn toch firewalls voor... In windows heb ik keertje ddoser een null route gegeven. Maarja wel sneu dat mensen dit leuk vinden. Hoop dat ze gesnapt worden Denk niet dat webhosters Windows gebruiken. Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
Lennard 8 Geplaatst 7 februari 2014 Wasps (link): Ey lennard maar hier zijn toch firewalls voor... In windows heb ik keertje ddoser een null route gegeven. Maarja wel sneu dat mensen dit leuk vinden. Hoop dat ze gesnapt worden Er komen miljoenen pakketten per seconde binnen, dat kun je softwarematig niet blokkeren. Als het een kleine DDoS is dan lukt dat wel, maar niet bij zulke helaas. toevoeging op 7 februari 2014, 21:30:25: Update: Webserver 3 is verhuisd, op dit moment wordt alle data teruggezet. Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
Dylan 1 Geplaatst 7 februari 2014 Word er aangifte gedaan? Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
Lennard 8 Geplaatst 7 februari 2014 Dylanh (link): Word er aangifte gedaan? Dat heeft totaal geen zin omdat je nooit achter de dader kunt komen. Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
jordy 0 Geplaatst 7 februari 2014 Vkhzone (link): Ik loop een hoop geld mis op deze manier. Lijkt me sterk dat het op een vrijdagavond een groot bedrag misloopt? Denk je dat One2xs het liefst zon aanvallen heeft zodat de gebruikers betalen voor niks? Beetje vreemd vind je ook niet? Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
mounssif 0 Geplaatst 8 februari 2014 Werkt super irritant! Maar jah, wat kan je er aan doen. Kleuters willen ook plezier maken zeker. Vind het wel laag gevallen. Hebben de servers geen Cloudflare ofzo? Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
Lennard 8 Geplaatst 8 februari 2014 Ik heb op Twitter vannacht een update gelaatst maar ben dat hier vergeten. In ieder geval is alles en iedereen overgezet, rond half drie was de verhuizing afgerond. Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
xjanneke 0 Geplaatst 8 februari 2014 Jammer dat er dat soort mensen zijn. Gelukkig is het nu opgelost! Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
janm 0 Geplaatst 8 februari 2014 Hij zou weer moeten werken, alleen kan nog niet op mijn server 3 hosting komen. Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
Luukvdo 0 Geplaatst 8 februari 2014 Ik heb momenteel ook nog wat problemen inderdaad. Bij een deel van mijn domeinen lijkt de DNS record compleet weg te zijn Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
Rik 5 Geplaatst 8 februari 2014 Wasps (link): Ey lennard maar hier zijn toch firewalls voor... In windows heb ik keertje ddoser een null route gegeven. Maarja wel sneu dat mensen dit leuk vinden. Hoop dat ze gesnapt worden Er zijn hardware firewalls, maar die kosten (tien-)duizenden euros. Als we deze zouden willen gebruiken moeten we dit uiteraard doorberekenen naar de gebruikers en worden de hosts onbetaalbaar. Een nullroute kan je doen, maar dan moet je al het verkeer nullrouten. Hierdoor is dus de gehele server niet meer bereikbaar tot we de nullroute weer teniet doen. Dan is het verplaatsen dus een betere manier omdat we hiermee z.s.m. de server weer online kunnen krijgen. Mensen denken allemaal makkelijke ideeën te hebben, maar elke situatie is anders en elke situatie moet op een goede en snelle manier opgelost worden, zonder dat jullie als klanten teveel hinder hebben. Het lijkt misschien allemaal makkelijk vanaf de stoel van de klant, maar in de praktijk zitten er altijd een hoop haken en ogen aan. Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
Lennard 8 Geplaatst 8 februari 2014 Janm (link): Hij zou weer moeten werken, alleen kan nog niet op mijn server 3 hosting komen. Nu nog steeds niet? Zo nee, probeer even een nieuw wachtwoord op te vragen. Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
janm 0 Geplaatst 8 februari 2014 Lennard (link): Janm (link): Hij zou weer moeten werken, alleen kan nog niet op mijn server 3 hosting komen. Nu nog steeds niet? Zo nee, probeer even een nieuw wachtwoord op te vragen. Ik bedoel niet dat ik niet kan inloggen maar dat de site niet te zien is of niet laad. Had al ticket gemaakt Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
klaasie 0 Geplaatst 8 februari 2014 Wanneer word de hosting die ik heb besteld aangemaakt? Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
Wouterr 2 Geplaatst 8 februari 2014 Mounssif (link): Werkt super irritant! Maar jah, wat kan je er aan doen. Kleuters willen ook plezier maken zeker. Vind het wel laag gevallen. Hebben de servers geen Cloudflare ofzo? Veel mensen stellen dit voor, maar dan snap je het blijkbaar niet helemaal. Als webhoster kan je niet al je klanten forceren Cloudflare te gebruiken, daarnaast is het ook niet mogelijk dit op je webserver ofz te "runnen". Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites