Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Gast One2xs

DDoS en spoedverhuizing webserver 1

Aanbevolen berichten

Gast One2xs
Hoi!

De afgelopen uren is er een grote DDoS richting webserver 1 geweest waardoor deze offline is gehaald.

We zijn nu bezig om alle gebruikers over te zetten naar webserver 4, dit kan echter een paar uur duren. Webserver 4 is beter bestand tegen dergelijke aanvallen waardoor dit in de toekomst minder voor moet komen.
Dit betekent dat alle domeinen die op webserver 1 staan andere nameservers krijgen, namelijk: ns7.one2xs.com en ns8.one2xs.com
Als je domeinnaam gewoon bij ons geregistreerd is dan zijn de nameservers al aangepast. Is dit niet zo, dan moet je dit even handmatig doen.
Het servernummer wat nu bij je host staat klopt helaas niet, maar dit wordt in de komende uren geregeld.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Groet,
Luuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
One2xs (link):
Hoi!

De afgelopen uren is er een grote DDoS richting webserver 1 geweest waardoor deze offline is gehaald.

We zijn nu bezig om alle gebruikers over te zetten naar webserver 4, dit kan echter een paar uur duren. Webserver 4 is beter bestand tegen dergelijke aanvallen waardoor dit in de toekomst minder voor moet komen.
Dit betekent dat alle domeinen die op webserver 1 staan andere nameservers krijgen, namelijk: ns7.one2xs.com en ns8.one2xs.com
Als je domeinnaam gewoon bij ons geregistreerd is dan zijn de nameservers al aangepast. Is dit niet zo, dan moet je dit even handmatig doen.
Het servernummer wat nu bij je host staat klopt helaas niet, maar dit wordt in de komende uren geregeld.

Groet,
Luuk

Er komt dus een nieuwe server?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robiin (link):
One2xs (link):
Hoi!

Groet,
Luuk

Er komt dus een nieuwe server?

Die was er al smiley
Alleen nog niet veel in gebruik volgensmij?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sanderc (link):
Welke aap is de servers hier aan het betasten?

smiley

Is nu de tweede server...

En ik gok dat hierna ook een derde server aan de beurt is smileysmiley.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
We zijn het naar andere locaties aan het verhuizen om dit in de toekomst tegen te gaan. De websites gaan nu naar een andere server die beter bestand is tegen DDoS verkeer

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Foodfm (link):
DDoS feest op one2xs.
Fijn dat er nu 2 servers zijn geraakt.
Zal dit in de toekomst niet beter kunnen?

Beter kunnen? Je kunt het niet 100% voorkomen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Foodfm (link):
DDoS feest op one2xs.

Als je het allemaal zo goed weet start dan zelf een hosting en domeinsite meneertje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tessa (link):
Foodfm (link):
DDoS feest op one2xs.

Als je het allemaal zo goed weet start dan zelf een hosting en domeinsite meneertje.

Hij vraagt het toch gewoon...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tessa (link):
Foodfm (link):
DDoS feest op one2xs.

niet zo gemeen doen smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Caner (link):
Tessa (link):
Foodfm (link):
DDoS feest op one2xs.

Ik ben t ff beu gewoon.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tessa (link):
Caner (link):
Tessa (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Ik ben t ff beu gewoon.

Wij ook..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tessa (link):
Caner (link):
Tessa (link):

Ik ben t ff beu gewoon.
T zijn gewoon logische reacties van klanten, kan je niks aan doen. Net als de crew moeten wij gewoon geduld hebben en tsja sommigen hebben geen geduld. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Azdinnn (link):
Tessa (link):
Caner (link):

Ik ben t ff beu gewoon.
T zijn gewoon logische reacties van klanten, kan je niks aan doen. Net als de crew moeten wij gewoon geduld hebben en tsja sommigen hebben geen geduld. smiley

Het gaat me niet om die servers maar dat ik weer als pispaaltje wordt gebruikt smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
DDoS aanvallen kan niemand iets aan doen. Dat de hoster hier op afgerekend wordt is nou eenmaal zo, hier steken we veel geld in om deze (kut) kinderen (die niet weten wat ze aanrichten) beter af te zijn. Helaas zijn dr van die periodes. Ik(/wij) leven met jullie mee, one2xs team! Veel succes smiley gaat jullie lukken ^^

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wouterr (link):
DDoS aanvallen kan niemand iets aan doen. Dat de hoster hier op afgerekend wordt is nou eenmaal zo, hier steken we veel geld in om deze (kut) kinderen (die niet weten wat ze aanrichten) beter af te zijn. Helaas zijn dr van die periodes. Ik(/wij) leven met jullie mee, one2xs team! Veel succes smiley gaat jullie lukken ^^

Inderdaad, is er al een ip-adres bekend van de dosser? Zoja, lets report if it doesnt stop?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zakenman (link):
Wouterr (link):

Inderdaad, is er al een ip-adres bekend van de dosser? Zoja, lets report if it doesnt stop?

De aanvaller(s) gebruiken proxys dus je kunt er vrij weinig tegen doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jelleh (link):
Zakenman (link):
Wouterr (link):

Jammer dat het niet iemand was die zo dom is om geen proxy te gebruiken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luukieboy (link):
Jelleh (link):
Zakenman (link):

Jammer dat het niet iemand was die zo dom is om geen proxy te gebruiken.

Tja, dan waren we er allang vanaf smiley.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jelleh (link):
Zakenman (link):
Wouterr (link):

Nee.. smiley Aanvallers gebruiken bijna nooit "proxys"? Hij verstuurd gewoon vanaf zn luie stoel een commando naar 1000nden servers die vervolgens een target aanvallen. Meestal gebeurd dit ook nog via een webinterface, die niks logt. Wat het backtrace heel moeilijk maakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen