Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
funkyraar

Het internet snelheid topic!

Aanbevolen berichten

Rik (link):
Timkb (link):
Luukieboy (link):
Hier een update van mij.
Is nu echt een stuk sneller dan gister smiley
Ik ken eigenlijk geen beter internet dan dit:
Afbeelding

toevoeging op 22 augustus 2014, 22:27:31:
Woow, maar 9% van nl hebben ook zo sloom

Maar? Die 9% vind ik schokkend veel, dat dat nog bestaat in zon klein landje als Nederland waar infrastructuur aanleggen zo verschrikkelijk makkelijk is, helaas geeft KPN geen zier om haar klanten.

Moet je nagaan dat nederland in de top 5 staat van snelste gemiddelde snelheden, maar dat deze gemiddelde snelheden de afgelopen jaren nauwelijks veranderd zijn smiley

Volgens mij staat Nederland al een tijdje niet meer in de top 5.

Helaas is er door de crisis geen ruimte om verbeteringen in de infrastructuur door te voeren. Het enige waar de internet boeren om geven zijn hun aandeelhouders die enkel winst op korte termijn interessant vinden. Dat blijkt wel weer aan de plannen van KPN om glasvezel niet meer point to point uit te rollen maar verdelen over meerdere huizen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Timkb (link):
Rik (link):
Timkb (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Maar? Die 9% vind ik schokkend veel, dat dat nog bestaat in zon klein landje als Nederland waar infrastructuur aanleggen zo verschrikkelijk makkelijk is, helaas geeft KPN geen zier om haar klanten.

Moet je nagaan dat nederland in de top 5 staat van snelste gemiddelde snelheden, maar dat deze gemiddelde snelheden de afgelopen jaren nauwelijks veranderd zijn smiley

Helaas is er door de crisis geen ruimte om verbeteringen in de infrastructuur door te voeren. Het enige waar de internet boeren om geven zijn hun aandeelhouders die enkel winst op korte termijn interessant vinden. Dat blijkt wel weer aan de plannen van KPN om glasvezel niet meer point to point uit te rollen maar verdelen over meerdere huizen.

Volgens akamais Q1 report nog wel: http://www.akamai.com/dl/akamai/akamai-soti-q114.pdf?WT.mc_id=soti_Q114

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luukieboy (link):
Janm (link):
Luukieboy (link):
Hier een update van mij.
Afbeelding

Dat is toch geen doen?

Geloof me, als je dit bijna 10 jaar gewend bent, weet je niet beter.
En ik ben het nu zo gewend dat 1 pagina laden ongeveer 8 seconde duurt.

toevoeging op 23 augustus 2014, 00:00:09:
Timkb (link):
Luukieboy (link):
Hier een update van mij.
Afbeelding

Ja, eigenlijk is het best veel. Vooral dat ze de mensen vergeten die buiten het dorp wonen.
Waarom zouden mensen in het dorp moeten worden voorgetrokken? Misschien omdat er wel meer mensen wonen, maar wij moeten ook een kans krijgen om snel internet te kunnen krijgen.
En kpn geeft inderdaad geen fuck om klanten

Het is redelijk simpel waarom die mensen worden "voorgetrokken". Het graven van een kabel naar huizen die los staan is erg duur. Dat grapje kost vaak enkele tienduizenden euros per huis, dat kunnen ze natuurlijk nooit doorberekenen aan de klant, niemand gaat een rekening van +/- 500 euro per maand betalen met een vast contract van 10 jaar.

toevoeging op 23 augustus 2014, 00:15:45:
Rik (link):
Timkb (link):
Rik (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Volgens akamais Q1 report nog wel: http://www.akamai.com/dl/akamai/akamai-soti-q114.pdf?WT.mc_id=soti_Q114

Ik heb er snel overheen gekeken dus ik kan mis zitten maar wat ik hier uit haal is dat Nederland niet kwa gemiddelde snelheid in de top 5 staat, waar Nederland wel mee in de top 5 staat is het aantal dat boven de 10Mbps uitkomt wat komt omdat we dichtbevolkt zijn waardoor minder mensen afhankelijk zijn van een telefoonlijn dan in landen waar mensen ver van elkaar wonen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Draadloos haal ik 31 down en 3 up

toevoeging op 23 augustus 2014, 09:35:18:
Plaatje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zolder via wifi, zitten 2 betonnen vloeren tussen en een stenen muurtje, en in meters (in rechte lijn) is dat ongeveer 8 meter vanaf de meterkast.

Plaatje

Kan hoger...

Plaatje

Dit is de hoogst mogelijke download op zolder zon beetje wel, alleen de upload valt nog een beetje tegen. Dit moet ook 40 kunnen zijn.

Plaatje
Plaatje

De UPC speedtest haalt nog wat hoger trouwens, omdat die servers dichterbij staan heb ik vernomen van iemand.

In de woonkamer kan ik 87 halen bij download en 75 upload oid. Op mn slaapkamer kan ik rond de 70 download halen. Meestal zit ik daar ook. Op zolder heb ik een game hol met een tv, gameconsoles, hoekbank en minibar en daar zit/lig ik ook wel eens smiley. Ook mooi uitzicht over de buurt (vrij hoog huis). ^^

Router staat bovendien op mixed, omdat mijn vader nog een oude laptop gebruikt en een andere dinges nodig heeft. Als ik hem op N only zet is hij nog 5 tot 10 sneller bij upload en download.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dylanh (link):
Bugged (link):
Bartw (link):
Afbeelding

Dit is bedraad

Waar haal jij 1ms vandaan joh, zelfs mijn VPS heeft 3ms op 1Gbit/s aansluiting

Dicht bij de server die je kiest wonen

Dat zal het wel zijn, had ook geen idee waarom het 1ms was.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nu is het deze snelheid
Plaatje

En over 1 of 2 dagen post ik wel een nieuwe speedtest.
Dan is het waarschijnlijk hoger, want we krijgen andere experiabox smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luukieboy (link):
Nu is het deze snelheid
Afbeelding

En over 1 of 2 dagen post ik wel een nieuwe speedtest.
Dan is het waarschijnlijk hoger, want we krijgen andere experiabox smiley

Vraag naar V9. Deze is beschikbaar op aanvraag en wordt niet standaard geleverd, en is in mijn geval 20% sneller en bereik is veel verder.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Plaatje

Dit heb ik met een extra router die naast me pc staat.
Ondanks ik in een flat woont haalt de router in de woonkamer mijn kamer niet daarom extra router smiley.

toevoeging op 28 augustus 2014, 11:57:34:
Heb laatst trouwens maar kabel in me ps3 gestopt. Want normaal skypen en fifa spelen lukte niet smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Remontjuh (link):
Afbeelding

Dit heb ik met een extra router die naast me pc staat.
Ondanks ik in een flat woont haalt de router in de woonkamer mijn kamer niet daarom extra router smiley.

toevoeging op 28 augustus 2014, 11:57:34:
Heb laatst trouwens maar kabel in me ps3 gestopt. Want normaal skypen en fifa spelen lukte niet smiley

Wat voor een prut pakket van kpn heb jij dan?
Een hamburger bij de mac is nog meer waard dan jouw internet snelheid smiley smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sommige hier hebben inderdaad wel erg laag. Betalen jullie dan wel voor bv 20 of 50 en krijgen jullie dan maar 1-10 door je router geperst? Wii hadden dit eerst ook, paar belletjes en je krijgt een nieuwe router waarmee je wel fatsoenlijke snelheden haalt. Nu zitten we bij KPN met glasvezel en daar hadden we ook weer een nieuwe router aangevraagd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maartenf (link):
Afbeelding

Prachtig gewoon.

Slower than 54% of BE

Als je in NL zou wonen zou er iets staan als Slower than 95% of NL o.i.d. smiley Ik ben bij 31Mbps down en 2.90Mbps up al slomer dan 56% van NL.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen