Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
jelle

Weg met de activiteits procenten!

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ja, zelfs ik wil dat de activiteits balk weggaat (de gene die als het goed is op plek 2 stond). Persoonlijk vind ik het geen meerwaarde meer hebben aangezien er heel veel actieve mensen zijn met een laag percentage. De reden daarvoor zal wel de manier zijn waarop het berekent wordt, aantal posts, aantal pbs en weet ik veel wat.

Er moet natuurlijk wel iets voor terug komen wat een verbetering is. Persoonlijk zat ik te denken aan een plusje en een minnetje bij posts van mensen waar je dan op kan klikken (als je het een goed bericht vind druk je op de plus en als je het bullshit vindt druk je op de min). Op die manier krijg je een soort waardering van de leden en kan er een score berekent worden die wordt weergegeven op je profiel (ook bij je post). En ja, dit kan mis gaat dat mensen vrienden gaan vragen om plusjes te geven op hun posts maar om dat op te lossen kun je bijvoorbeeld een limiet instellen van aantal plussen en minnen per dag (of iig het probleem mee verminderen.

Als iemand anders nog een idee heeft post dit dan hier zodat Lennard meer keuze heeft om het oude systeem af te schaffen en een nieuw, beter idee erin te bouwen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Janm (link):
Pleur anders alle 3 eronder. Karma (zikle smiley) postcount en activiteit. Iedereen blij

Karma is geen goed idee naar mijn mening. Op sommige fora zie je wel dingen zoals: "The following users thanked xxx for this post: a, b, c...". Dan kun je ook meteen beoordelen of zon "reputatiepunt" terecht of onterecht wordt uitgedeeld en dat wekt ook wat waardering op bij de poster.

Misschien gewoon postcount er weer bij zetten is ook wel een goed idee, ik check het zo af en toe op mn profiel en dan update ik het toch in mijn sig smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
plusjes en minnetjes vind ik zelf ook veel beter.
Alleen zijn minnetjes niet echt nodig.
Als je het een goed bericht vind dan plus je, is het geen goed bericht dan doe je toch lekker niks.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Xjessex (link):
plusjes en minnetjes vind ik zelf ook veel beter.
Alleen zijn minnetjes niet echt nodig.
Als je het een goed bericht vind dan plus je, is het geen goed bericht dan doe je toch lekker niks.

Gewoon liken dus smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind wel dat we vergoeding moeten krijgen hoorsmiley weet je hoeveel tijd erin 100% activiteitprocenten zitsmiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dylanh (link):
Ik vind wel dat we vergoeding moeten krijgen hoorsmiley weet je hoeveel tijd erin 100% activiteitprocenten zitsmiley

Het zou gewoon vanuit je zelf moeten komen. De hele reden dat de activiteitspercentages in het leven geroepen waren was omdat destijds gedacht werd dat postcount mensen aan zou zetten tot spam.
Toen heeft lennard een of ander algoritme gemaakt dat met verschillende gegevens een een gemiddelde van alle gebruikers een percentage berekende. Probleem is dat dit nummer eigenlijk dezelfde functie heeft als postcount. Mensen gaan proberen om hun percentage hoger te krijgen door allerlei dingen te doen.
Enige grote nadeel van de percentage t.o.v. postcount is dat het algoritme rond een uur of 2 s nachts draait, en de halve site plat legt.

Wat mij betreft kan het er dus uit. De meeste fora maken sowieso gewoon gebruik van postcount, en we hebben genoeg mods om spam tegen te gaan.
Wat mij betreft moeten er gewoon betere en duidelijkere regels en richtlijnen komen. Zodat mensen bij een vergrijp meteen gestraft worden i.p.v. dat we aardig zijn en enkel een mondelijke waarschuwing geven (tenzij dit dus in de regelementen staat aangegeven).

But thats just my opinion.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nice idee! Plusje en minnetje vind ik ook goed idee, iets zoals kudos op dumpert.
Activiteitenbalk mag van mij weg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):
Wat mij betreft kan het er dus uit. De meeste fora maken sowieso gewoon gebruik van postcount, en we hebben genoeg mods om spam tegen te gaan.
Wat mij betreft moeten er gewoon betere en duidelijkere regels en richtlijnen komen. Zodat mensen bij een vergrijp meteen gestraft worden i.p.v. dat we aardig zijn en enkel een mondelijke waarschuwing geven (tenzij dit dus in de regelementen staat aangegeven).

Sluit ik me bij aan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Azdinnn (link):
Rik (link):

Sluit ik me bij aan

Ik ook ja.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jelleh (link):
Dat is snel geregeld smiley. Komt het plusjes systeem ook smiley?

Denk dat (als dat er al zou komen) dat wel iets langer duurt. Dit was volgens mij gewoon een regeltje wegcommenten en een regeltje weer terug zeten, en vervolgens de cronjob uitschakelen die de berekeningen doet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Vooruit dan maar, om rellen te voorkomen. smiley

nice, hier heb je een karma smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dylanh (link):
Robiin (link):
Dylanh (link):
Doe dan gewoon die activiteiten ding op de profiel pagina?

Gewoon niet.

Gewoon wel

En je redenering?

Een beetje loze woorden gaan zitten roepen heeft geen zin.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):
Dylanh (link):
Robiin (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Gewoon niet.

Gewoon wel

En je redenering?

Omdat er toch iets moet zijn om de activiteit van een persoon weer te geven?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dylanh (link):
Rik (link):
Dylanh (link):

Gewoon wel

En je redenering?

Ik zie niet in waarom dat per se nodig is?
En postcount is een indicatie smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):
Dylanh (link):
Rik (link):

En je redenering?

Ja voor maar 1 ding, activiteitenbalkje was een mooie samenvatting van alles

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Waarom is het dan weg op het forum? Het is toch nutteloos om zoiets op je profiel te zetten en niet op het forum, jij refresht alleen je profiel dan maar voor die 100% activiteit, wauw kijk ik ben baas..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dylanh (link):
Rik (link):
Dylanh (link):

Het was een manipuleerbaar en arbitrair getal.
Ik ben bijvoorbeeld elke dag actief op one2xs; Ik lees berichten, ik modereer, ik beantwoord tickets, ik post op het forum, enz enz. En hoe hoog is mijn activiteit? Volgens mij tegen de 70% (als het dat al was). Het getal zegt eigenlijk NIKS over hoe actief ieamand is, tenzij je weet welk algoritme erachter zit. En als je dat weet (of weet wat er invloed op heeft) dan kan je het manipuleren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bugged (link):
Waarom is het dan weg op het forum? Het is toch nutteloos om zoiets op je profiel te zetten en niet op het forum, jij refresht alleen je profiel dan maar voor die 100% activiteit, wauw kijk ik ben baas..

ja man je hebt 100% gelijk

Rik (link):
Dylanh (link):
Rik (link):

Het was een manipuleerbaar en arbitrair getal.
Ik ben bijvoorbeeld elke dag actief op one2xs; Ik lees berichten, ik modereer, ik beantwoord tickets, ik post op het forum, enz enz. En hoe hoog is mijn activiteit? Volgens mij tegen de 70% (als het dat al was). Het getal zegt eigenlijk NIKS over hoe actief ieamand is, tenzij je weet welk algoritme erachter zit. En als je dat weet (of weet wat er invloed op heeft) dan kan je het manipuleren.

Dat hoort toch ook bij actief zijn?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen