Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Rik

Raadseltopic

Aanbevolen berichten

Gast
Bugged is slim smiley

toevoeging op 3 januari 2015, 03:10:32:
Eindelijk een nieuw raadsel :) werd tijd

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bugged (link):
Rik (link):
Ok, één tip:
Afbeelding

Het aantal streepjes van het cijfer dat de wachter zegt in de digitale klok?

Nieuw raadsel @Bugged, als het goed is krijg je nu een melding smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Je hebt de opdracht gekregen om 3000 bananen van Bananenstad naar Appeldorp (afstand 1000 m) te transporteren. Je vrachtwagen kan echter maar 1000 bananen per keer vervoeren. Voor elke meter die je aflegt van Bananenstad naar Appeldorp moet je een belasting van 1 banaan betalen. In de andere richting, van Appeldorp naar Bananenstad, betaal je niets.

Wat is het maximale aantal bananen dat je naar Appeldorp kunt krijgen?

toevoeging op 6 januari 2015, 09:58:29:
Je mag eventueel ook bananen achterlaten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Je kan er geen bananen krijgen. smiley

1000 (maximaal aantal bananen) - 1000 (meter heen ivm belasting) = 0

En terug kost niks, smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wouterr (link):

Ja inderdaad, je moet die 1000 meter afleggen dus je bent ook sowieso 1000 kwijt aan belasting, en aangezien je er max 1000 kunt meenemen hou je niks over.

Tenzij je natuurlijk de belasting mag betalen van de bananen die achterblijven, dan kun je er totaal 1000 meenemen, betaal je 1000 belasting, en heb je er dus 1000 op B en 2000 - 1000 belasting op A.

smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Wouterr (link):

Ja inderdaad, je moet die 1000 meter afleggen dus je bent ook sowieso 1000 kwijt aan belasting, en aangezien je er max 1000 kunt meenemen hou je niks over.

Tenzij je natuurlijk de belasting mag betalen van de bananen die achterblijven, dan kun je er totaal 1000 meenemen, betaal je 1000 belasting, en heb je er dus 1000 op B en 2000 - 1000 belasting op A.

smiley

Hmm, dat is ook een goede! Ik ben benieuwd welke juist is. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wouterr (link):
Lennard (link):
Wouterr (link):

smiley

ja of je moet lopen, liften, gooien, enzovoorts smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Wouterr (link):
Lennard (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

smiley

Of je gaat met het OV, en dan het gratis studenten abbo smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wouterr (link):
Lennard (link):
Wouterr (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Of je gaat met het OV, en dan het gratis studenten abbo smiley
Ohja smiley lekker met 3000 bananen de trein in smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
@Anne, we hebben je raadsel hopelijk opgelost. Anders moeten we nog meer gaan fantaseren, met het OV. Misschien een OV-fiets? smiley Want als de trein te laat is, moet je ook belasting betalen aan je baas.

(Maakt bericht i.v.m. coole notificatie)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mag er tussen de 2 locaties gestopt worden? Stel je stopt halverwege, dan neem je 3 keer 1000 bananen mee, rij je 3 keer 500 meter en heb je dus 3 keer 500 bananen = 1500 bananen over. Als je nu 1000 bananen mee neemt heb je er 500 op de eindbestemming en ga je terug voor de andere 500 waarvan er 250 overblijven en heb je er totaal 750. Het kan vast wel efficienter maar /care smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luukvdo (link):
Mag er tussen de 2 locaties gestopt worden? Stel je stopt halverwege, dan neem je 3 keer 1000 bananen mee, rij je 3 keer 500 meter en heb je dus 3 keer 500 bananen = 1500 bananen over. Als je nu 1000 bananen mee neemt heb je er 500 op de eindbestemming en ga je terug voor de andere 500 waarvan er 250 overblijven en heb je er totaal 750. Het kan vast wel efficienter maar /care smiley
oh nice smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Luukvdo (link):
oh nice smiley

Je mag de route inderdaad ook opsplitsen in kleinere delen! Je zit op de goede weg @luukvdo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luukvdo (link):

Volgens mij is dit het goede antwoord smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):
Luukvdo (link):

Volgens mij is dit het goede antwoord smiley

Bijna smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3000-2000
Voor elke meter die je er 1000 wil verplaatsen, ben je 1 banaan kwijt.
Je kan dus elke meter je 3000 bananen (-1 per meter) verplaatsen voor 3 bananen.

dus:
0m->1m kost je 3 bananen (voor 3 tripjes), maar je hebt nu op 1m 2997 bananen
1m->2m kost je 3 bananen (voor 3 tripjes), maar je hebt nu op 2m 2994 bananen

2000-1000
Wanneer je bij 333 meter aan komt heb je er nog ~2000 over. Nu kun je dus per meter 2 bananen betalen. Hiermee kan je dus 500 meter afleggen
500+333 = 833 meter.

1000-833
De laatste 167 meter hoef je maar 1 banaan per meter te betalen (want je hoeft maar één trip te maken voor de 1000 bananen) dus je bent van je 1000 bananen nog 167 kwijt.

Je hebt uiteindelijk nog 833 bananen over!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):

Je was me net voor smiley
In mijn eerste berekening had ik het door de helft gedeeld in plaats van de afstand gerekend smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luukvdo (link):
Rik (link):

Je was me net voor smiley
In mijn eerste berekening had ik het door de helft gedeeld in plaats van de afstand gerekend smiley

Ja, daarom raak je na 333 meter bananen kwijt omdat je over de overige meters nog 1 trip meer reist dan noodzakelijk smiley

Ik moest ook even een ander raadsel dat ik kende opzoeken hoor smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen