Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
kingunit

Het sportschool topic

Aanbevolen berichten

Lennard (link):
Unites (link):
Lennard (link):
Klik om eerdere quotes te tonen
Want? Zo dramatisch?

Ik ben van dik naar minder dik gegaan smiley

Mijn doelstelling is om er rond de zomervakantie net zo uit te zien als Kinguit... qua spieren dan smiley
Dan mag je wel héél hard aan de slag. smiley
Wat doe je nu concreet aan sport dan, of wat wil je gaan doen?

Ik heb vroeger best fanatiek aan fitness gedaan, maar dat gaf geen resultaat. Deels omdat ik me voedingspatroon niet aan had gepast. Daarna ben je ik gewoon door het minderen van eten flink afgevallen. Nu wel weer wat aangekomen... kerst en zo...

Maar het plan is om vanaf februari 2 tot 3 keer per week te gaan zwemmen en dan ga ik ook weer echt op mn voeding letten en terug naar de porties die in een holle kies passen... en later wil ik er dan weer fitness bij gaan doen.

Als ik tenminste geen last krijg van overtollig vel smiley Dat is echt een nachtmerrie.

Ik was in totaal 17 kilo afgevallen. Van de 95 naar de 78. Nu weer 2 kilo erbij, dus 80 kilo. Ik denk dat 65 kilo voor mijn lengte (1.78) een mooi gewicht zal zijn... en ik verwacht ook dat ik die 15 kilo er in principe wel binnen 3,5 tot 4 maanden er af krijg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Unites (link):
Lennard (link):
Unites (link):

Ik ben van dik naar minder dik gegaan smiley

Mijn doelstelling is om er rond de zomervakantie net zo uit te zien als Kinguit... qua spieren dan smiley

Ik heb vroeger best fanatiek aan fitness gedaan, maar dat gaf geen resultaat. Deels omdat ik me voedingspatroon niet aan had gepast. Daarna ben je ik gewoon door het minderen van eten flink afgevallen. Nu wel weer wat aangekomen... kerst en zo...

Maar het plan is om vanaf februari 2 tot 3 keer per week te gaan zwemmen en dan ga ik ook weer echt op mn voeding letten en terug naar de porties die in een holle kies passen... en later wil ik er dan weer fitness bij gaan doen.

Als ik tenminste geen last krijg van overtollig vel smiley Dat is echt een nachtmerrie.

Ik was in totaal 17 kilo afgevallen. Van de 95 naar de 78. Nu weer 2 kilo erbij, dus 80 kilo. Ik denk dat 65 kilo voor mijn lengte (1.78) een mooi gewicht zal zijn... en ik verwacht ook dat ik die 15 kilo er in principe wel binnen 3,5 tot 4 maanden er af krijg.

65 kilo is te weinig joh, je moet gewoon flink sporten, dan kun je uiteindelijk best 80 kilo zijn en er prima uitzien. Ik ben 65 kilo en net zo lang als jij en doe juist mn best om er 10kg bij te sporten. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Unites (link):
Ik zal maar geen foto van mijn progressie posten smiley
Want? Zo dramatisch?

Nou ik ben een jaar naar de fitness geweest (ben inmiddels maar weer gestopt)
Conditie bleef bagger, lichaam bleef hetzelfde dusja....

toevoeging op 20 januari 2015, 21:01:46:
Wouterr (link):
Tendmex (link):
Quote:
AANBEVOLEN DAGELIJKSE HOEVEELHEID CALORIEËN

NaN
MINIMALE DAGELIJKSE HOEVEELHEID CALORIEËN

NaN

Doe ik iets verkeerd? smiley

Dan vul je iets niet in.

Jawel daarom juist smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Unites (link):
Lennard (link):

65 kilo is te weinig joh, je moet gewoon flink sporten, dan kun je uiteindelijk best 80 kilo zijn en er prima uitzien. Ik ben 65 kilo en net zo lang als jij en doe juist mn best om er 10kg bij te sporten. smiley

Mmhn... ik leef een beetje in de veronderstelling dat ik eerst dun (lees: vrijwel vetloos) moet zijn voordat ik kan beginnen met het trainen van spiermassa. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kingunit (link):
Luuko (link):
Ik moet aankomen smiley
Heb gelezen dat het moeilijker is dan afvallen..

Is het meestal wel. Maar mensen denken altijd dat ze veel eten maar dat doen ze helemaal niet. Daarom is een voedingsschema aangeraden want dan kom je gewoon makkelijk aan. Hoor altijd: Ik eet 2 pizzas op een dag en ik kom niet aan, nou dan eet je er toch 3? Ook zijn dingen als havermout aangeraden, zitten veel calorieën in en je krijgt het wat makkelijker weg dan 1 maaltijd. Ik zorg ervoor dat ik eigenlijk om de 3 uur eet.

Had vandaag voor het eerst havermout.. smiley Morgen maar eens proberen om koud te eten. Vult iig wel goed, maar echt lekker is anders.smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Weer gefitnest, ging goed. Heb extra gelet op je tip van de chest press, @Kingunit. Ging iig beter, maar was alsnog een beetje duizelig. Denk dat het een kwestie van oefenen is? Volgende week dinsdag ga ik langs voor een nieuw trainingsschema. Ben benieuwd.

Heb de chest press nu ook 5kg (totaal 20kg) meer gedaan dan normaal.. Uiteindelijk (smiley) de setjes netjes afgerond. Nu even alles meten voor in die app smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):
Lennard (link):
Unites (link):
Ik zal maar geen foto van mijn progressie posten smiley
Want? Zo dramatisch?

Dan at je dus niet goed.

Unites (link):
Lennard (link):
Unites (link):

Mmhn... ik leef een beetje in de veronderstelling dat ik eerst dun (lees: vrijwel vetloos) moet zijn voordat ik kan beginnen met het trainen van spiermassa. smiley
Dat hangt er vanaf.
Je kunt veel eten en zorgen dat je aankomt en spieren opbouwt, maar dan word je dus flink zwaarder, en dan weer afvallen. Of je moet eerst afvallen en dan aankomen.
Het kan niet allebei tegelijk (afvallen en spieren opbouwen), dus je zult moeten kiezen.
In jouw geval kun je het beste eerst afvallen denk ja, tot je op de 65kg ofzo zit, maar dan zul je er dus wél wat voor moeten doen, en dus 3x per week moeten sporten en goed op je eten moeten letten (en consequent 20% onder je onderhoud eten).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jurgen (link):
Kingunit (link):
Luuko (link):
Ik moet aankomen smiley
Heb gelezen dat het moeilijker is dan afvallen..

Is het meestal wel. Maar mensen denken altijd dat ze veel eten maar dat doen ze helemaal niet. Daarom is een voedingsschema aangeraden want dan kom je gewoon makkelijk aan. Hoor altijd: Ik eet 2 pizzas op een dag en ik kom niet aan, nou dan eet je er toch 3? Ook zijn dingen als havermout aangeraden, zitten veel calorieën in en je krijgt het wat makkelijker weg dan 1 maaltijd. Ik zorg ervoor dat ik eigenlijk om de 3 uur eet.

Had vandaag voor het eerst havermout.. smiley Morgen maar eens proberen om koud te eten. Vult iig wel goed, maar echt lekker is anders.smiley

Haha, ik vind het ook smerig. Havermout van de supermarkt krijg ik echt niet door mijn keel. Ik gebruik ultra fine oats van Body en Fit. (http://www.bodyenfitshop.nl/carbs/koolhydraten-alle/body-fit-sportsnutrition/ultra-fine-oats/) Kost geen drol en ik gooi het door mijn eiwit shake heen. Het is zowat oplosbaar en je drinkt het super makkelijk weg en krijgt toch de calorieen binnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik kan vergeleken met andere leeftijdsgenoten heel veel kracht zetten enzo, maar heb echt hele dunne armen.
Ook doe ik push-ups maar mijn armen blijven dun smiley
Komt nog wel een keer denk ik smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Stef (link):
Ik kan vergeleken met andere leeftijdsgenoten heel veel kracht zetten enzo, maar heb echt hele dunne armen.
Ook doe ik push-ups maar mijn armen blijven dun smiley
Komt nog wel een keer denk ik smiley

Precies dit..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik doe btw aan kickboksen dus eigenlijk mag ik niet in dit topic posten smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
^ Push ups maken je niet echt sterker. Tenminste, wil je echt gaan groeien is dat niet genoeg. Kom je meer richting weighted pushups. Wil je groter worden zul je echt naar de sportschool moeten gaan, een goed schema hebben, goed eten en met regelmaat gaan. Deed vorig jaar thuis ook altijd 50 pushups thuis maar bleef altijd het zelfde qua armen e.d.. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kingunit (link):
^ Push ups maken je niet echt sterker. Tenminste, wil je echt gaan groeien is dat niet genoeg. Kom je meer richting weighted pushups. Wil je groter worden zul je echt naar de sportschool moeten gaan, een goed schema hebben, goed eten en met regelmaat gaan. Deed vorig jaar thuis ook altijd 50 pushups thuis maar bleef altijd het zelfde qua grootte. smiley

Als ik mn diploma heb, ga ik beginnen met sporten bij sportschool smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kingunit (link):
^ Push ups maken je niet echt sterker. Tenminste, wil je echt gaan groeien is dat niet genoeg. Kom je meer richting weighted pushups. Wil je groter worden zul je echt naar de sportschool moeten gaan, een goed schema hebben, goed eten en met regelmaat gaan. Deed vorig jaar thuis ook altijd 50 pushups thuis maar bleef altijd het zelfde qua armen e.d.. smiley

Ik denk dat ik beter een keer wat gewichten kan gaan kopen. Ik ben niet van plan om naar de sportschool te gaan want te duur en weinig tijd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luuko (link):
Kingunit (link):
^ Push ups maken je niet echt sterker. Tenminste, wil je echt gaan groeien is dat niet genoeg. Kom je meer richting weighted pushups. Wil je groter worden zul je echt naar de sportschool moeten gaan, een goed schema hebben, goed eten en met regelmaat gaan. Deed vorig jaar thuis ook altijd 50 pushups thuis maar bleef altijd het zelfde qua grootte. smiley

Vet! smiley

Stef (link):
Kingunit (link):

Ik denk dat ik beter een keer wat gewichten kan gaan kopen. Ik ben niet van plan om naar de sportschool te gaan want te duur en weinig tijd.

Geen tijd of andere prioriteiten? Ik dacht ook altijd weinig tijd te hebben maar bij mij was het kwestie van prioriteiten. Ik wou echt groeien en was gemotiveerd, i.p.v. een uur rond surfen op het internet en een uur TV kijken sport ik zegma. Thuis met eigen gewichten ben je wel heel erg beperkt, tenzij je alles gaat kopen maar dat is super duur. Geen Basic Fit in jouw omgeving? Ik ben nog geen 17EUR kwijt in de maand.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kingunit (link):
Luuko (link):
Kingunit (link):

Vet! smiley

Stef (link):
Kingunit (link):

Geen tijd of andere prioriteiten? Ik dacht ook altijd weinig tijd te hebben maar bij mij was het kwestie van prioriteiten. Ik wou echt groeien en was gemotiveerd, i.p.v. een uur rond surfen op het internet en een uur TV kijken sport ik zegma. Thuis met eigen gewichten ben je wel heel erg beperkt, tenzij je alles gaat kopen maar dat is super duur. Geen Basic Fit in jouw omgeving? Ik ben nog geen 17EUR kwijt in de maand.

Nouja vooral ook andere prioriteiten ja smiley
Er is wel een basic fit in de buurt maar die is 11 kilometer hier vandaan.
Ik heb ooit gehoord (was op TV bij radar ofzo) dat er heel veel gezever te pas komt als je je abonnement wil opzeggen ofzo. Klopt dat?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Stef (link):
Ik heb ooit gehoord (was op TV bij radar ofzo) dat er heel veel gezever te pas komt als je je abonnement wil opzeggen ofzo. Klopt dat?
Dat zeggen ze over de Fit For Free inderdaad.
Je krijgt een pasje zodra je er lid wordt, als je die niet inlevert moet je elke maand doorbetalen. Lever je gewoon dat pasje in dan is er geen drol aan de hand en ben je gewoon van je abonnement af.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Stef (link):
Dat zeggen ze over de Fit For Free inderdaad.
Je krijgt een pasje zodra je er lid wordt, als je die niet inlevert moet je elke maand doorbetalen. Lever je gewoon dat pasje in dan is er geen drol aan de hand en ben je gewoon van je abonnement af.

Ja, dat was m smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Tendmex (link):
Lennard (link):
Want? Zo dramatisch?

Dan at je dus niet goed.

Unites (link):
Lennard (link):

Dat hangt er vanaf.
Je kunt veel eten en zorgen dat je aankomt en spieren opbouwt, maar dan word je dus flink zwaarder, en dan weer afvallen. Of je moet eerst afvallen en dan aankomen.
Het kan niet allebei tegelijk (afvallen en spieren opbouwen), dus je zult moeten kiezen.
In jouw geval kun je het beste eerst afvallen denk ja, tot je op de 65kg ofzo zit, maar dan zul je er dus wél wat voor moeten doen, en dus 3x per week moeten sporten en goed op je eten moeten letten (en consequent 20% onder je onderhoud eten).

Ik zag alleen gewicht en lengte? smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):
Lennard (link):
Tendmex (link):

Dan at je dus niet goed.

Unites (link):

Dat hangt er vanaf.

Ik zag alleen gewicht en lengte? smiley
Heh?

Ik ben alweer klaar voor vandaag. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maandag Biceps/rug gedaan, gisteren triceps/borst. Vanavond benen, morgen schouders.
Buik elke dag.

Alleen is er niks snel merkbaar. Ben wat steviger gebouwd en een tijd niet geweest. Vetpercentage is te hoog.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jponsen (link):
Maandag Biceps/rug gedaan, gisteren triceps/borst. Vanavond benen, morgen schouders.
Buik elke dag.

Alleen is er niks snel merkbaar. Ben wat steviger gebouwd en een tijd niet geweest. Vetpercentage is te hoog.

Ga je wel in kracht omhoog? (reps/kg)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kingunit (link):
Jponsen (link):
Buik elke dag.

Ga je wel in kracht omhoog? (reps/kg)

Jup, ben alleen opnieuw aan het opbouwen. Heb er 2 maandag uitgelegen dus moest wel, haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Rik (link):
Wouterr (link):
Onder een leeftijd van x is het toch ook afgeraden te fitnessen?

@Lennard @Luuko, deze werkt ook in stap 1 voor minderjarige: http://www.justhealth.nl/daily-calorie-calculator.html

Ik kom op minimaal 2500.90 kcal en aanbevolen 3001.08 kcal uit, is dat een beetje, normaal? Dit is op basis van de gegevens uit mn hoofd.. Exact ga ik vanavond kijken.

AANBEVOLEN DAGELIJKSE HOEVEELHEID CALORIEËN
2812.20

MINIMALE DAGELIJKSE HOEVEELHEID CALORIEËN
2343.50

Denk dus wel dat het enigzins klopt. Ik moet namelijk eigenlijk gaan afvallen smiley
ga ook sporten dan smiley

Als ik thuis ben heb ik echt geen zin meer om te gaan sporten hoor smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen