Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Gast

Kleine Vragen Topic #4

Aanbevolen berichten

Ik ben een complete noob tot de PHP frameworks dus ik ben me gaan verdiepen in CodeIgniter (volgens Google het makkelijkst om mee te beginnen).
Ik ben dus even lekker de documentatie aan het lezen.
Hierin staat:
Quote:
For the best security, both the system and any application folders should be placed above web root so that they are not directly accessible via a browser. By default, .htaccess files are included in each folder to help prevent direct access, but it is best to remove them from public access entirely in case the web server configuration changes or doesn’t abide by the .htaccess.

Maar hoe moet je dat dan doen? Ik heb geen flauw idee hoe je applications folder nog boven je web root moet plaatsen smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Stef (link):
Ik ben een complete noob tot de PHP frameworks dus ik ben me gaan verdiepen in CodeIgniter (volgens Google het makkelijkst om mee te beginnen).
Ik ben dus even lekker de documentatie aan het lezen.
Hierin staat:
Klik om eerdere quotes te tonen

Maar hoe moet je dat dan doen? Ik heb geen flauw idee hoe je applications folder nog boven je web root moet plaatsen smiley

Nou, stel je de volgende structuur voor:
domainsexample.com
domainsexample.compublic_html

De bovenste is root, de onderste is waar mensen bij kunnen als ze naar example.com zouden gaan. Wat je dus wil doen is alle applicatie files (het framework, je MVC classes e.d.) in de root plaatsen, en zorgen dat je een index.php file o.i.d. hebt in je public_html die het framework in je root kan inladen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik hoop dat het bij je hosting kan, bij de meeste kan je hoger op komen in boven de public_html (vooral als ze DirectAdmin, en dus ook bij One2XS draaien). En als het niet kan, dan kan je het gewoon in de webroot zetten met een leuke .htaccess erin, waarin je de inhoud van de hele directory beschermt. PHP kan er via het file-system toch wel bij komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Nog even terugkomend op het verhaal van @Lennard en @aarklay over de cameo... Fair point dat een derde nu kan zien wie welke website gebruikt. Ik ga daar ook maar eens veranderingen in aanbrengen smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sevvlor (link):
Nog even terugkomend op het verhaal van @Lennard en @aarklay over de cameo... Fair point dat een derde nu kan zien wie welke website gebruikt. Ik ga daar ook maar eens veranderingen in aanbrengen smiley
Tof, het staat ook gewoon leuker. smiley

Aarclay (link):
Update: Ik heb de bende draaiend. Zelfs met nieuwste node.js. Terwijl ze de oude aanraden smiley.
smiley Viel mee hé? smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
@Lennard: Maar over het script op de achtergrond draaiende te houden. Ik twijfel of een nohup en een & na de command de beste optie is..? Hoe doe jij dat dan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):

Nou, stel je de volgende structuur voor:
domainsexample.com
domainsexample.compublic_html

De bovenste is root, de onderste is waar mensen bij kunnen als ze naar example.com zouden gaan. Wat je dus wil doen is alle applicatie files (het framework, je MVC classes e.d.) in de root plaatsen, en zorgen dat je een index.php file o.i.d. hebt in je public_html die het framework in je root kan inladen.

En wanneer je lokaal werkt? Kan je dan ontwikkelen met application files in de public_html en die later verplaatsen naar de root?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dylan (link):

NodeJS?
http://pm2.keymetrics.io/

NodeJS is toch bedoelde om continie via sockets te communiceren tussen server en client, en niet om de boel constant open te houden?

Ayyway, heel camo draait ook op node,js.
Dus ik was benieuwd wat de meesten precies gebruiken om scripts continu te blijven draaien. Vooral met nohup wordt alle output in een bestand gelogd, en ja... uit ervaring weet ik dat dit inmiddels kan oplopen tot 200 GB smiley.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aarclay (link):

NodeJS is toch bedoelde om continie via sockets te communiceren tussen server en client, en niet om de boel constant open te houden?

Dus ik was benieuwd wat de meesten precies gebruiken om scripts continu te blijven draaien. Vooral met nohup wordt alle output in een bestand gelogd, en ja... uit ervaring weet ik dat dit inmiddels kan oplopen tot 200 GB smiley.

Daarmee kan je een nodejs app draaiend houden

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aarclay (link):

Je kunt ook zoiets proberen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik probeer een soort van typed.js zelf te maken (omdat leren enzo) en heb nu het volgende:
Codeblok:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
$(function() {
    $(.tt).each(function() {
        var tt = $(this);
        var text = tt.text();
        tt.text();
        var characters = text.split();
        var count = 0;
        setInterval(function() {
            // tt.append(characters[count]);
            tt.append(characters[count]);
            count++;
        }, 150);
        tt.append(<span class="selector">|</span>);
    });
    setInterval(function() {
        $(.selector).fadeToggle(100);
    }, 550);
});

Dit geeft de volgende output:
Plaatje
Zoals je zit is de typed selector nog verkeerd, en dat is logisch. (regel 13)
Maar nu is dus mijn vraag: hoe kan ik ervoor zorgen dat dat streepje op het einde blijft?
Een voorwaarde hiervan is dat het streepje dezelfde stijl moet krijgen als het element met de class tt. (Ik had het al met een :after geprobeerd smiley)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Stef (link):
Ik probeer een soort van typed.js zelf te maken (omdat leren enzo) en heb nu het volgende:
Codeblok:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
$(function() {
    $(.tt).each(function() {
        var tt = $(this);
        var text = tt.text();
        tt.text();
        var count = 0;
        setInterval(function() {
            // tt.append(characters[count]);
            tt.append(characters[count]);
            count++;
        }, 150);
        tt.append(<span class="selector">|</span>);
    });
    setInterval(function() {
    }, 550);
});

Dit geeft de volgende output:
Klik om afbeelding tonen

Zoals je zit is de typed selector nog verkeerd, en dat is logisch. (regel 13)
Maar nu is dus mijn vraag: hoe kan ik ervoor zorgen dat dat streepje op het einde blijft?
Een voorwaarde hiervan is dat het streepje dezelfde stijl moet krijgen als het element met de class tt. (Ik had het al met een :after geprobeerd smiley)

Codeblok:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
$(function() {
            $(.tt).each(function() {
                var tt = $(this);
                var text = tt.text();
                tt.html(<span class="selector">|</span>);
                var count = 0;
                setInterval(function() {
                    tt.find("span").before(characters[count]);

count++;
                }, 150);
            });
            setInterval(function() {
            }, 550);
        });

zoiets?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Keffe (link):

Codeblok:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
$(function() {
            $(.tt).each(function() {
                var tt = $(this);
                var text = tt.text();
                tt.html(<span class="selector">|</span>);
                var count = 0;
                setInterval(function() {
                    tt.find("span").before(characters[count]);

count++;
                }, 150);
            });
            setInterval(function() {
            }, 550);
        });

zoiets?

Kewl smiley
Bedankt smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
@Lennard de setup van de Camo spreekt mij absoluut niet aan, like far from smiley. Ik zit er aan te denken om toch zelf een proxy te schrijven omdat dit never niet nooit niet stabiel kan werken als je veel plaatjes hebt.

Ik heb hem nu draaien maar hij wil op Localhost al crashen, laat staan dat ie op productie draait.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sevvlor (link):
@Lennard de setup van de Camo spreekt mij absoluut niet aan, like far from smiley. Ik zit er aan te denken om toch zelf een proxy te schrijven omdat dit never niet nooit niet stabiel kan werken als je veel plaatjes hebt.

Ik heb hem nu draaien maar hij wil op Localhost al crashen, laat staan dat ie op productie draait.
Hoezo niet stabiel? Op tweakers.net werkt het bij mijn weten prima en die hebben toch behoorlijk wat plaatjes te verwerken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Lennard (link):
Hoezo niet stabiel? Op tweakers.net werkt het bij mijn weten prima en die hebben toch behoorlijk wat plaatjes te verwerken.

Laat ik het zo zeggen: hij reageerde in het begin wel... nu nergens meer op. Op dit moment is er niets meer wat de camo überhaupt kan blokkeren. Dus ik zit met een enorm vraagteken boven mijn kop.

Edit: ik heb de localhost versie werkend. Dwz dat hij weer werkt. smiley! Wtf
Edit: Hij werkt nu weer. Ik ga er achter proberen te komen wát er nu precies stuk ging en hoe... Dit is confusing AF.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sevvlor (link):

Dan doe je wat fout, denk ik smiley Hoe heb jij hem geinstalleerd, wat wat doet hij precies als hij crashed?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Aarclay (link):

Dan doe je wat fout, denk ik smiley Hoe heb jij hem geinstalleerd, wat wat doet hij precies als hij crashed?

ik ben er inmiddels achter wat er nu was. Ik draaide hem eerst via de commandline zelf. Dat ging allemaal goed. Alleen silly me, ik was vergeten de environment values (source /ent/profile) te exporteren waardoor hij op een totaal andere poort draaide dan ik wilde. Gewoon niet goed opgelet dus. De crash is mij een raadsel, pm2 gaf aan dat hij gestopt was en ik heb die oorzaak nooit kunnen achterhalen :/

btw ik draai nu alles stabiel met pm2 smiley.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hoe kan ik in jQuery voor ieder element met de class .tweet én het attribuut account een foreach maken?
Ik dacht zoiets:
Codeblok:
1
$(.tweet).attr(account).each(function() {

Maar dat kan niet omdat Uncaught TypeError: $(...).attr(...).each is not a function(…) smiley

toevoeging op dinsdag 15 november 2016, 16:24:42:
Oh goteeeem smiley
$(.tweet[account])

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heeft iemand een idee waarom mijn google maps niet altijd laad op mn website?
Voorbeeld: https://jorzwa.com/ (Als je op contact drukt, soms moet je paar keer refreshen om te zien dat die laad of niet laad)

googlemaps.js
Klik om de spoiler te openen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jorzwa (link):
Heeft iemand een idee waarom mijn google maps niet altijd laad op mn website?
Voorbeeld: https://jorzwa.com/ (Als je op contact drukt, soms moet je paar keer refreshen om te zien dat die laad of niet laad)

googlemaps.js
Klik om de spoiler te openen

Quote:
js?key=AIzaSyBl3_Il4JJr-n9d63-w7tqMSlPsbWxTnHs:93 You have included the Google Maps API multiple times on this page. This may cause unexpected errors.

De error is toch best duidelijk? smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Stef (link):

De error is toch best duidelijk? smiley

Heb hem er maar 1x in staan dus snap die error niet smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jorzwa (link):

Heb hem er maar 1x in staan dus snap die error niet smiley

Nu krijg ik de error Uncaught ReferenceError: google is not defined
Google eens op die fout smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen