Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Gast

Kleine Vragen Topic #4

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of dit aan de overname van One2xs kan liggen, maar toch...

Een deel van mijn website draait op een aparte server en heeft dus een apart IP-adres, voor het gemak 1.2.3.4. Om de URL van dit deel netjes te maken heb ik een DNS A-record:

Naam: adsb
Type: A
Waarde: 1.2.3.4

Als ik dan adsb.willemm.nl intypte kreeg je hetzelfde te zien als wanneer je 1.2.3.4 intypte, maar dan dus met een nette URL. Deze hele set-up werkt echter niet meer, terwijl de A-record nog steeds bestaat. De error die ik krijg is ERR_NAME_NOT_RESOLVED. De externe server draait nog altijd prima; deze is namelijk wel te bereiken via 1.2.3.4.

Heeft iemand enig idee hoe er hier iets mis kan zijn gegaan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Willem (link):
Ik weet niet of dit aan de overname van One2xs kan liggen, maar toch...

Een deel van mijn website draait op een aparte server en heeft dus een apart IP-adres, voor het gemak 1.2.3.4. Om de URL van dit deel netjes te maken heb ik een DNS A-record:

Naam: adsb
Type: A
Waarde: 1.2.3.4

Als ik dan adsb.willemm.nl intypte kreeg je hetzelfde te zien als wanneer je 1.2.3.4 intypte, maar dan dus met een nette URL. Deze hele set-up werkt echter niet meer, terwijl de A-record nog steeds bestaat. De error die ik krijg is ERR_NAME_NOT_RESOLVED. De externe server draait nog altijd prima; deze is namelijk wel te bereiken via 1.2.3.4.

Heeft iemand enig idee hoe er hier iets mis kan zijn gegaan?
Het klinkt alsof je A record er gewoon niet meer is. willemm.nl draait op CloudFlare zo te zien (weet niet of jij dat ook al had ingesteld?), dus vermoedelijk is daar je DNS record verdwenen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Klik om eerdere quotes te tonen
Het klinkt alsof je A record er gewoon niet meer is. willemm.nl draait op CloudFlare zo te zien (weet niet of jij dat ook al had ingesteld?), dus vermoedelijk is daar je DNS record verdwenen.

De site is gewoon hier gehost en Cloudflare ken ik verder alleen van horen zeggen. De A-record staat wel gewoon in DA:

Plaatje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Willem (link):

De site is gewoon hier gehost en Cloudflare ken ik verder alleen van horen zeggen. De A-record staat wel gewoon in DA:

Klik om afbeelding tonen

Maar de nameservers staan op Cloudflare ingesteld. Je kunt het beste contact opnemen met Danteck hoe het komt dat de nameservers ineens op Cloudflare staan en dat die dus naar DirectAdmin moeten wijzen omdat anders je DNS records niet werken (wat nu dus het geval is).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Maar de nameservers staan op Cloudflare ingesteld. Je kunt het beste contact opnemen met Danteck hoe het komt dat de nameservers ineens op Cloudflare staan en dat die dus naar DirectAdmin moeten wijzen omdat anders je DNS records niet werken (wat nu dus het geval is).

Thanks, dan doe ik dat smiley

Update: Mocht iemand in het vervolg tegen een soortgelijk probleem aanlopen: DNS moet voortaan worden ingesteld via het paneel van Danteck, en niet meer via DirectAdmin.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een jaartje of 12 geleden kwam ik op een website een tegen waarbij je van een site twee titels van Wikipedia-pagina's te zien kreeg, en daarbij de opdracht om in een soort frame eronder een zo kort mogelijke route te maken van de ene naar de andere pagina door alleen maar verwijzende linkjes aan te klikken. Inmiddels is de website offline, en wou ik (als het nog eenvoudig te doen is) dit opnieuw nabouwen.

Hoe zou ik dit kunnen doen dan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 28-6-2018 at 17:44, aarclay zei:

Een jaartje of 12 geleden kwam ik op een website een tegen waarbij je van een site twee titels van Wikipedia-pagina's te zien kreeg, en daarbij de opdracht om in een soort frame eronder een zo kort mogelijke route te maken van de ene naar de andere pagina door alleen maar verwijzende linkjes aan te klikken. Inmiddels is de website offline, en wou ik (als het nog eenvoudig te doen is) dit opnieuw nabouwen.

Hoe zou ik dit kunnen doen dan?

www.sixdegreesofwikipedia.com 

Inspired by the concept of six degrees of separation, Six Degrees of Wikipedia traverses hyperlinks on Wikipedia to find the least number of clicks it takes to navigate between any of the nearly six million pages on the world's largest free online encyclopedia.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst (aangepast)

@stef Juist ja! Maar dat is een automatische snelste-paden-zoeker.

Ik zou er graag een game van willen maken zodat ze gebruiker zelf een snelle route kan zoeken, door Wikipedia door te bladeren, en te onthouden waar je op klikt. Door het door de computer te laten doen is niet echt een sport.

Wel is het grappig om te zien hoe je van Adolf Hitler naar Sperma kan gaan 😄

aangepast door aarclay

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
16 uren geleden, aarclay zei:

@stef Juist ja! Maar dat is een automatische snelste-paden-zoeker.

Ik zou er graag een game van willen maken zodat ze gebruiker zelf een snelle route kan zoeken, door Wikipedia door te bladeren, en te onthouden waar je op klikt. Door het door de computer te laten doen is niet echt een sport.

Wel is het grappig om te zien hoe je van Adolf Hitler naar Sperma kan gaan 😄

Nou je pakt twee random wikipedia URL's. Daarna maak je een iframe met als source de link van de eerste wikipedia link. Iedere keer dat de source van de iframe verandert tel je één punt. En dan is het natuurlijk de kunst om zo min mogelijk punten te behalen op het moment dat de source van de iframe gelijk is aan de tweede wikipedia link :classic_cool:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
21 uren geleden, aarclay zei:

Eigenlijk best simpel! Ik ga er eens mee spelen! 🙂

Kan het dan nog wel een spel zijn als er al een website voor is die de beste route vind? 😛

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst (aangepast)
1 uur geleden, Wouterr zei:

Kan het dan nog wel een spel zijn als er al een website voor is die de beste route vind? 😛

Moeten ze maar niet cheaten 😛
Verder ga ik er ook geen rankboard aan vasthangen, want die is dan toch in no-time vervuild.
Ik denk hoogstens om een highscore voor je eigen te maken, of voor een groep ofzo. 😉

Als ze dan nog cheaten 😈

aangepast door aarclay

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 6-7-2018 at 17:50, 😃😃😃 zei:

Het enige dikker dan die PC's zijn de mensen. Tering zeg

Goeie naam heb je!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen