Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Gast

Kleine Vragen Topic #4

Aanbevolen berichten

Jesper (link):
Samsung SyncMaster 710v

@Bugged

@Timkb
Als ik mn menu wil bereiken doet hij niks, op mijn windows 7 pc doet hij het wel gew normaal
en op mn windows 7 pc in het menu staat 1280x1024 64.0kHz 60Hz PP

knip, keek niet verder dan mijn neus lang was

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bugged (link):
@Jesper : Werkt dit?

@Bugged
Het heeft niet gewerkt.

toevoeging op 9 juli 2015, 17:09:18:
Even een PHP/jQuery vraag tussendoor,

Hoe kan ik een zelf gemaakt mp3 alarm laten afspelen als er een nieuw query item is geplaatst

Dus ik heb een PHP pagina met een query en een while die haalt alle items op
En ik heb een jquery pagina met load(die php pagina);
Deze load refresht elke 5 seconden met een timer, dus om de 5 seconden krijg ik de nieuwe items binnen.
Hoe laat ik hier een alarmpje afgaan (mp3) als er een nieuw item is geshowt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hoe kan ik in CSS een shadow maken die alleen aan de top zit?
Met box-shadow krijg je aan alle kanten meteen een schaduw te zien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jesper (link):
Bugged (link):

@Bugged
Het heeft niet gewerkt.

Hoe kan ik een zelf gemaakt mp3 alarm laten afspelen als er een nieuw query item is geplaatst

Deze load refresht elke 5 seconden met een timer, dus om de 5 seconden krijg ik de nieuwe items binnen.

Hmmzz.. had ik die vraag niet al eens eerder beantwoord?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aarclay (link):
Jesper (link):
Bugged (link):

@Bugged
Het heeft niet gewerkt.

Hmmzz.. had ik die vraag niet al eens eerder beantwoord?

Ik kon hem niet meer terug vinden het antwoord van jou dus dacht ik, ik post hem hier.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Shahiem (link):
Iemand verstand van C++ en Minigw/SDL?

Voor games te ontwikkelen raad ik je aan om Unity (https://unity3d.com/) te gaan gebruiken. Het is zeer vlot en opzich als je wat kennis hebt van 3d-programmas als Blender, Cinema4D etc. makkelijk in gebruik. De code kun je schrijven in Javascript omdat je daar in Unity meer mee kunt doen i.p.v. C#. C++ en Java worden helaas niet ondersteund.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Viezelolly (link):
Shahiem (link):

Voor games te ontwikkelen raad ik je aan om Unity (https://unity3d.com/) te gaan gebruiken. Het is zeer vlot en opzich als je wat kennis hebt van 3d-programmas als Blender, Cinema4D etc. makkelijk in gebruik. De code kun je schrijven in Javascript omdat je daar in Unity meer mee kunt doen i.p.v. C#. C++ en Java worden helaas niet ondersteund.

3d games zijn leuk. Maar ik ben meer van de 2d / isometric games. Dat wil ik het liefst maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Shahiem (link):
Viezelolly (link):
Shahiem (link):

3d games zijn leuk. Maar ik ben meer van de 2d / isometric games. Dat wil ik het liefst maken.

Waarom niet in HTML5?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
waarom technologie in twijfel trekken vraag ik me dan af? Shahiem vroeg duidelijk voor C++, dan moet je niet afkomen met Unity of HTML5. Hij doet dit met een reden (C++ leren bijvoorbeeld)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Raoul (link):
waarom technologie in twijfel trekken vraag ik me dan af? Shahiem vroeg duidelijk voor C++, dan moet je niet afkomen met Unity of HTML5. Hij doet dit met een reden (C++ leren bijvoorbeeld)

Ik vroeg het mij gewoon af waarom hij die keuze maakte hoor smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kan iemand me uitleggen hoe ik binnen een week aan 54 spam-reacties kom op een blog die ik nog nooit ergens heb gepromoot/gepost ofzo? (je kunt er via wat creatief navigeren komen via de link in mijn onderschrift maar das een beetje vergezocht smiley)

Het zijn allemaal van dit soort reacties:

Quote:
Wow that was strange. I just wrote an extremely long comment but after I clicked submit my comment
didn’t appear. Grrrr… well I’m not writing all that over
again. Anyhow, just wanted to say great blog!

En vervolgens laten ze een link achter in de commentheader en dat is dan de daadwerkelijke spamlink naar een of ander bedrijf/service smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Willem (link):
Kan iemand me uitleggen hoe ik binnen een week aan 54 spam-reacties kom op een blog die ik nog nooit ergens heb gepromoot/gepost ofzo? (je kunt er via wat creatief navigeren komen via de link in mijn onderschrift maar das een beetje vergezocht smiley)

Quote:
Wow that was strange. I just wrote an extremely long comment but after I clicked submit my comment

En vervolgens laten ze een link achter in de commentheader en dat is dan de daadwerkelijke spamlink naar een of ander bedrijf/service smiley

Email Adres afkomstig van google?? ( @gmail.com )
Blokeer dan dat hele email domein en problemen moeten opgelost zijn.
PHPBB word ook ermee plat gegooit.
Wie mijn forum wilt zien zal dus Zonder Gmail moeten komen of je kan er niet in

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Joeryy (link):
Shahiem (link):
Viezelolly (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Waarom niet in HTML5?

HTML5 is leuk, maar ik zoek wat meer uitdaging smiley

Raoul (link):

Jup

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Wasps (link):
Willem (link):

Quote:

Email Adres afkomstig van google?? ( @gmail.com )
Blokeer dan dat hele email domein en problemen moeten opgelost zijn.
PHPBB word ook ermee plat gegooit.
Wie mijn forum wilt zien zal dus Zonder Gmail moeten komen of je kan er niet in

Jij zal een enorm goede webmaster zijn smiley
Ah laten we gewoon een van de grootste wereldwijde email providers blokkeren op onze website en daarmee een groot percentage van potentiële bezoekers gewoon lekker weigeren.

toevoeging op 20 juli 2015, 11:56:47:
Want ja, een captcha inbouwen is natuurlijk zoveel moeite.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aarclay (link):
http://gdata.youtube.com/feeds/api/videos/2Zs_w9ZUOKs?v=2&alt=jsonc

Heeft iemand enig idee wat de nieuwe URL is om metadata van een video op te halen, zoals de duration etc...?
Ik mag hopen dat dit niet via die belachelijke oAuth gaat, gezien het open-data is.

Dat gaat nu via de Google Developers Console
Je kunt daar met je Google-account een project aanmaken en bij APIs de YouTube Data API inschakelen. smiley

toevoeging op 20 juli 2015, 19:38:03:
Bij Credentials kun je dan een Public API Key maken en deze kun je meesturen met de requests.

https://www.googleapis.com/youtube/v3/videos?part=contentDetails&id=2Zs_w9ZUOKs&key={YOUR_API_KEY}

Met die url kun je o.a. de lengte ophalen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Thanks...

Lekker brakke API van Google eigenlijk:

Quote:
"message": "The request cannot be completed because you have exceeded your u003ca href="/youtube/v3/getting-started#quota"u003equotau003c/au003e."

..........man, dit is mijn eerste request..... smiley

Ik ga even verder kutten trouwens.

EditHej, opeens werkt hij wel weer, nadat ik in mijn vingers knipte....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aarclay (link):
Thanks...

Lekker brakke API van Google eigenlijk:

Quote:
"message": "The request cannot be completed because you have exceeded your u003ca href="/youtube/v3/getting-started#quota"u003equotau003c/au003e."

..........man, dit is mijn eerste request..... smiley

Ik ga even verder kutten trouwens.

EditHej, opeens werkt hij wel weer, nadat ik in mijn vingers knipte....

Als je een wijziging maakt in GDC dan duurt het even voordat de API mee werkt. Vandaar denk ik die reactie.

Mijn ervaring is dat het soms instant is en je soms wel 10 minuten moet wachten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hallo,
Ik krijg een notice nadat ik in een file session_start plaatste.
Mijn code:
Codeblok (voorbeeld.php):
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
session_start;
include config.php;
if( isset($_SESSION[loggedIn]) && $_SESSION[loggedIn] == true ) {
    header("Location: admin.php");
}

if( $_SERVER[REQUEST_METHOD] === POST ) {
    if( isset($_POST[name]) && isset($_POST[password]) ) {
        $name = $mysqli->real_escape_string($_POST[name]);
        $query2 = $mysqli->query("SELECT password FROM users WHERE name = $name");
        $row = mysql_fetch_assoc($query2);
        var_dump($row);
    }
}

?>

Notice:
Quote:
Notice: Use of undefined constant session_start - assumed session_start in C:xampphtdocscmscmslogin.php on line 2

Het zal vast een domme fout zijn, en ik kom op google alleen op een rare italiaanse pagina uit smiley
Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites