Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Luuko

Offtopic Topic #69 - De Paaseditie

Aanbevolen berichten

Gast
Luuko (link):
Jessee (link):
Jelle (link):
Ik heb binnenkort een gesprek met mijn baas over mijn uurloon maar ik weet totaal niet wat ik kan vragen.
Wat verdienen jullie ongeveer bruto per uur en hoe oud zijn jullie?

18 euro bruto per uur geloof ik, netto iets meer dan 15,50 (18 jaar)

toevoeging op 14 mei 2015, 10:50:11:
Maar ik werk dan ook niet in een supermarkt oid. Supermarkten betalen sowieso enorm weinig geloof ik.

Voor supermarkt zou ik 7 euro netto per uur wel fair vinden.

7 euro voor 18 jarige?

voor 16/17 ofzo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jessee (link):
Luuko (link):
Jessee (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

18 euro bruto per uur geloof ik, netto iets meer dan 15,50 (18 jaar)

toevoeging op 14 mei 2015, 10:50:11:
Maar ik werk dan ook niet in een supermarkt oid. Supermarkten betalen sowieso enorm weinig geloof ik.

Voor supermarkt zou ik 7 euro netto per uur wel fair vinden.

7 euro voor 18 jarige?

voor 16/17 ofzo

Voor een 16 jarige is het minimum uurloon 2,99. Dan gaan ze jou echt geen 7 euro geven smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ewan (link):
Jessee (link):
Luuko (link):

7 euro voor 18 jarige?

voor 16/17 ofzo

Voor een 16 jarige is het minimum uurloon 2,99. Dan gaan ze jou echt geen 7 euro geven smiley

wut das wel heel weinig smiley
dan vind ik die 5,16 nog best veel smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ewan (link):
Jessee (link):
Luuko (link):

7 euro voor 18 jarige?

voor 16/17 ofzo

Weet je zeker dat het zo weinig is?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zal morgen eens vragen aan mijn baas wat hij in gedachte had, ik weet in ieder geval dat mijn 18 jarige collega 7,50 euro per uur krijgt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luuko (link):
Ewan (link):
Jessee (link):

voor 16/17 ofzo

Weet je zeker dat het zo weinig is?

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/minimumloon/vraag-en-antwoord/hoe-hoog-is-het-minimumloon-per-uur.html

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Ewan (link):
Jessee (link):
Luuko (link):

7 euro voor 18 jarige?

voor 16/17 ofzo

Hoezo niet? Minimum loon is echt té laag. Daar kan je niet van leven.
Ik zou dan 630,40 verdienen per maand (bruto) als ik als 18 jarige 40 uur per week werk.
Hoe kan ik daar van leven?
Ik heb een auto gekocht, wegenbelasting + verzekering is per maand al 120 euro (verzekering dan op naam van mijn moeder anders was het ruim 280 euro per maand)
Dan hou je 510 over. Sowieso ben je 200 euro per maand kwijt aan brandstof. 310 hou je over.
Telefoon abonnement á 40 euro per maand: 270
Stel je wilt een spotify abonnementje ofzo, 260 per maand.
60 euro gaat makkelijk op aan biertjes in de kroeg.
Oh ja, en die 630 euro was dan nog bruto dus je kan er misschien net op leven op 630 euro bruto per maand. Maar sparen is al een no-go

toevoeging op 15 mei 2015, 10:48:16:
Stel je wilt studeren. Goodluck dan. Kan je geen 40 uur werken dus verdien je nog minder. Arme studentjes smiley

toevoeging op 15 mei 2015, 10:50:42:
Yes, op kantoor aankomen en dan blijkt dat je eigenlijk vrij was smiley
Nja fuck it. Dan maar werken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Jessee (link):
Ewan (link):
Jessee (link):

voor 16/17 ofzo

Ik zou dan 630,40 verdienen per maand (bruto) als ik als 18 jarige 40 uur per week werk.
Ik heb een auto gekocht, wegenbelasting + verzekering is per maand al 120 euro (verzekering dan op naam van mijn moeder anders was het ruim 280 euro per maand)
Dan hou je 510 over. Sowieso ben je 200 euro per maand kwijt aan brandstof. 310 hou je over.
Oh ja, en die 630 euro was dan nog bruto dus je kan er misschien net op leven op 630 euro bruto per maand. Maar sparen is al een no-go

Stel je wilt studeren. Goodluck dan. Kan je geen 40 uur werken dus verdien je nog minder. Arme studentjes smiley

Tja. Dan zul je andere financiële keuzes moeten maken of geld gaan lenen. Anders snap ik niet waarom ik wél kan rondkomen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jelle (link):
Ik wil deze kopen smiley nu alleen me ouders nog zover krijgen... want ehh, 2000 euro is best wel veel... smiley

Afbeelding

PeachyPrinter smiley
Of gewoon zelf maken joh

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Sevvlor (link):
Jessee (link):
Ewan (link):

Tja. Dan zul je andere financiële keuzes moeten maken of geld gaan lenen. Anders snap ik niet waarom ik wél kan rondkomen.

Hoeveel kan jij sparen in de maand dan? Meer dan 500 euro? (al is dat nog best weinig)
Dan zou je voor alles enorm lang moeten sparen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Jessee (link):
Sevvlor (link):
Jessee (link):

Hoeveel kan jij sparen in de maand dan? Meer dan 500 euro? (al is dat nog best weinig)
Dan zou je voor alles enorm lang moeten sparen.

Yup, maar waarom zou ik perse alles NU willen kopen? Waarom zou ik een dure auto moeten kopen? Waarom het duurste abonnement? Je moet keuzes maken en accepteren dat je niet alles tegelijk kan doen en vooruit plannen. Dat is wat ik doe, dat is wat ’t slimst is (lijkt me).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Als je een nieuwe laptop nodig hebt lijkt me niet dat je daar 3/4 maanden voor moet sparen? Je kan niet 4 maanden zonder laptop (of telefoon) zitten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jessee (link):
Als je een nieuwe laptop nodig hebt lijkt me niet dat je daar 3/4 maanden voor moet sparen? Je kan niet 4 maanden zonder laptop (of telefoon) zitten.

Als je verstandig spaart heb je geld voor zulke dingen al apart staan op het moment dat het nodig is.

Ik moet over 3 maanden een laptop kopen en heb gisteren al een deel op mn spaarrekening gezet. Als het moment van kopen komt heb ik dat geld gewoon liggen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Jessee (link):

Daarom moet je plannen en sparen smiley. Je moet rekening houden me incidentele uitgaven ja, een “nood spaarpot".

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Laatst was er op facebook een linkje te vinden dat ik bij camping De Paal (http://www.depaal.nl/) kon solliciteren. Kan iemand dat linkje voor mij vinden? smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Stef (link):
Laatst was er op facebook een linkje te vinden dat ik bij camping De Paal (http://www.depaal.nl/) kon solliciteren. Kan iemand dat linkje voor mij vinden? smiley

Contactformulier op de website zal ook prima zijn

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jordyt (link):
Stef (link):

Contactformulier op de website zal ook prima zijn

Ik zal ze maar eens bellen smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jessee (link):
Ewan (link):
Jessee (link):

voor 16/17 ofzo

Minimumloon is inderdaad belachelijk laag, daar moet echt verandering in komen, ik zou er ook niet van kunnen rondkomen. Als ik kijk naar hoe veel uur ik in de maand werk en als ik daar minimumloon voor zou krijgen dan zou een avondje stappen er al nauwelijks meer in zitten omdat er al een hoop op gaat aan vaste lasten.

Verschil is wel dat jij en ik een mooi inkomen hebben en daardoor ook meer kunnen dus zoals jij rekent werkt al niet voor de gemiddelde student. De gemiddelde 18-jarige kan geen auto en de vaste lasten die daar bij komen veroorloven en laten dat dan ook links liggen, zelfde voor een telefoonabonnement a €50 in de maand of Spotify. Als je al die vaste lasten er vanaf schrapt en hooguit een €60 in de maand aan laste rekent kun je best een avondje stappen en na lang sparen een laptop kopen van minimumloon.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Maar alsnog is het dan onmogelijk om als 18 jarige te leven.
Want stel je laat auto zitten maar kiest ervoor om uit huis te gaan. Een appartement huren lukt dan al niet.
Nu ken ik alleen de huurprijzen in Amsterdam (Tussen de 900 en 1500 voor een fatsoenlijk apaprtement (geen studio of gek studenten shit)) en dan is de kale huur al meer dan je bruto maand inkomen.

Ik heb ook gekeken naar eigen appartement met mijn 18 jaar, zelfs met zijn 2e lukt het niet.
Huurprijs: 1251 per maand voor een redelijk appartement (3 kamers)
Maar dan moet je met zijn 2e 65x de huurprijs als bruto jaarinkomen hebben.
Wat dus neer komt op 3.388 bruto per maand per persoon als 18 jarige.
En dat terwijl minimum loon zon 630 euro is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als het minimumloon verdwijnt dan hebben jullie ook geen baantjes meer want waarom zouden ze dan een 18 jarige zonder ervaring aannemen ipv een 24 jarige met ervaring. En de meeste studenten hebben gratis OV waarmee ze kunnen rijden dus een auto is een luxe probleem + de huidige studenten ontvangen gewoon stufi. De aankomende studenten hebben het recht om hierover te klagen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
stufi verdwijnt toch? Of moet je weer terug betalen oid?
Daar heb je dus geen voordeel aan, je verplaatst alleen het probleem naar een later moment.
En mensen die niet studeren hebben ook geen OV. En dan is de trein ineens ontiegelijk duur hoor, als je elke dag je kaartjes moet betalen.
Kijk maar eens vanaf het zuiden naar Amsterdam. Zelfs met 40% korting ben je al snel 30 euro per dag kwijt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jessee (link):
stufi verdwijnt toch? Of moet je weer terug betalen oid?
Daar heb je dus geen voordeel aan, je verplaatst alleen het probleem naar een later moment.
En mensen die niet studeren hebben ook geen OV. En dan is de trein ineens ontiegelijk duur hoor, als je elke dag je kaartjes moet betalen.
Kijk maar eens vanaf het zuiden naar Amsterdam. Zelfs met 40% korting ben je al snel 30 euro per dag kwijt

Op dit moment is het een gift dus dan heb je er nog wat aan. Als je niet meer studeert dan kan je ook een volwassen baan zoeken met een goed loon en moet je niet gaan vakkenvullen in de AH.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Ja maar dan zit je met minimum loon en dat is 630 euro per maand (bruto) (fulltime)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jessee (link):
Ja maar dan zit je met minimum loon en dat is 630 euro per maand (bruto) (fulltime)

Ja maar dat krijg je bij een fatsoenlijke baan meestal niet. Als je gewoon een serieuze baan zoekt dan krijg je ook gewoon normaal loon. Je zal niet direct heel rijk worden maar je kan er prima van leven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...