Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
jelle

Show hier je nieuwste aankopen #3

Aanbevolen berichten

Janm (link):
Vandaag voor (ik denk) de 10e keer wezen kijken bij een Mazda CX-3 met mijn vader. We kwamen er toen ineens uit met de verkoper na 2 uur lang onderhandelen en nu heeft mijn vader net 1 dag voordat we op vakantie gaan een nieuwe auto gekocht smiley.
Om precies te zijn een Mazda CX-3 GT-M 2.0 liter 120PK handgeschakeld in ceramic white en full option.

Dit is m (foto van google):
Klik om afbeelding tonen

Klik om afbeelding tonen

//deze post moest in offtopic eigenlijk.

Zeer goede keuze denk ik, wij hebben zelf de CX 5 en bevalt prima.
We willen hem binnenkort gaan inruilen maar in hetzelfde segment vindt je eigenlijk niet echt iets wat net zo zuinig is als de CX 3/5

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Christum (link):
Klik om afbeelding tonen

Fluke 175 - multimeter
-------
Klik om afbeelding tonen

Fluke T150VDE -Doorgangsmeter
-------
Klik om afbeelding tonen

Fluke 325 - Amperetang

Beetje laat maar ik lees dit nu pas smiley maar ik vroeg me af: wat zijn de voordelen van een doorgangsmeter t.o.v. een multimeter? Deze kan (ongeveer) hetzelfde, toch?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jordy (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Zeer goede keuze denk ik, wij hebben zelf de CX 5 en bevalt prima.
We willen hem binnenkort gaan inruilen maar in hetzelfde segment vindt je eigenlijk niet echt iets wat net zo zuinig is als de CX 3/5

Klopt zeker, de CX5 is voor ons aan de grote kant maar dat is ook echt een supermooie en goede auto. Vooral het facelift model is weer even helemaal strak getrokken in 2017 terwijl het vorige model al super was. De restwaarde van een cx5 is ook prima, één van de minst afschrijvende autos.

Voor de cx5 geldt een beetje hetzelfde als de cx3. Je kan googlen wat je wilt maar je gaat nergens een negatieve review over de CX3 vinden smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Willem (link):

Beetje laat maar ik lees dit nu pas smiley maar ik vroeg me af: wat zijn de voordelen van een doorgangsmeter t.o.v. een multimeter? Deze kan (ongeveer) hetzelfde, toch?

Kwa basis kunnen ze inderdaad het zelfde, beide kunnen ze volt AC en DC meten (en mijne dan ook nog weerstand)
Daarnaast is een doorgangstester makkelijker meenemen naar binnen bij bijvoorbeeld een klant omdat deze toch alles heeft wat nodig is in zulke gevallen.

Daarbij heeft mijn doorgangstester nog de mogelijkheid om een draaiveld te meten (wat mijn multimeter al niet kan)
En is het mogelijk om de aardlek uit te laten schakelen door de 2 zwarte ronde knopjes in te drukken. Deze geeft ook een belastingsstroom aan (Helaas met een +/- 50% afwijking)
Deze aardlek uitschakelen optie is dan ook vooral handig wanneer de klant niet weet op welke groep het stopcontact en/of lamp zit. Iets wat vaak bij oude woningen niet goed opgeschreven staat. En uiteraard veiliger dan draadje in stopcontact steken smiley

Mijn multimeter (Gaat toekomstig nog een 2de komen, iets met geld) gebruik ik vooral in de werkplaats om voedingen door te meten en bij het experimenteren met allerlei dingen.
Ze zaten alle 3 in een pakket en ik kon er ook nog flink wat korting op krijgen dus waarom niet smiley

Hoop dat het wat meer duidelijkheid geeft. Zo niet dan hoor ik het wel!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Janm (link):

Klopt zeker, de CX5 is voor ons aan de grote kant maar dat is ook echt een supermooie en goede auto. Vooral het facelift model is weer even helemaal strak getrokken in 2017 terwijl het vorige model al super was. De restwaarde van een cx5 is ook prima, één van de minst afschrijvende autos.

Voor de cx5 geldt een beetje hetzelfde als de cx3. Je kan googlen wat je wilt maar je gaat nergens een negatieve review over de CX3 vinden smiley

Inderdaad die facelift is ook mooi!

Dat is onder andere ook de reden waarom we voor die auto gekozen hebben. De afschrijving. We rijden eigenlijk te weinig kilometers om een nieuwe auto te kopen maar omdat deze er toen niet tweedehands waren hebben we dat toch gedaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Christum (link):

Kwa basis kunnen ze inderdaad het zelfde, beide kunnen ze volt AC en DC meten (en mijne dan ook nog weerstand)
Daarnaast is een doorgangstester makkelijker meenemen naar binnen bij bijvoorbeeld een klant omdat deze toch alles heeft wat nodig is in zulke gevallen.

Daarbij heeft mijn doorgangstester nog de mogelijkheid om een draaiveld te meten (wat mijn multimeter al niet kan)
En is het mogelijk om de aardlek uit te laten schakelen door de 2 zwarte ronde knopjes in te drukken. Deze geeft ook een belastingsstroom aan (Helaas met een +/- 50% afwijking)
Deze aardlek uitschakelen optie is dan ook vooral handig wanneer de klant niet weet op welke groep het stopcontact en/of lamp zit. Iets wat vaak bij oude woningen niet goed opgeschreven staat. En uiteraard veiliger dan draadje in stopcontact steken smiley

Mijn multimeter (Gaat toekomstig nog een 2de komen, iets met geld) gebruik ik vooral in de werkplaats om voedingen door te meten en bij het experimenteren met allerlei dingen.
Ze zaten alle 3 in een pakket en ik kon er ook nog flink wat korting op krijgen dus waarom niet smiley

Hoop dat het wat meer duidelijkheid geeft. Zo niet dan hoor ik het wel!

Ah, duidelijk, thanks!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lealex (link):
Klik om afbeelding tonen

Klik om afbeelding tonen

Klik om afbeelding tonen

Klik om afbeelding tonen

Is dat zoon bureau dat je in hoogte kan verstellen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robinkoch (link):

Zo te zien van wel, geen bureau waaraan je kan slingeren om hem in hoogte te verstellen.

Vaak zit er een klemmetje bij de poot die je eruit kan halen om vervolgens zo de tafel hoger of lager neer te zetten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robinkoch (link):

Jordy (link):

Zo te zien van wel, geen bureau waaraan je kan slingeren om hem in hoogte te verstellen.

Vaak zit er een klemmetje bij de poot die je eruit kan halen om vervolgens zo de tafel hoger of lager neer te zetten.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S19022525/#/S69022537

Nono, is automatisch met motortje wel stuk prijziger dan de opties met een klemmetje in de poot of een slinger ding, maar veel makkelijker en tijdbesparender dan telkens handmatig doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lealex (link):

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S19022525/#/S69022537

Nono, is automatisch met motortje wel stuk prijziger dan de opties met een klemmetje in de poot of een slinger ding, maar veel makkelijker en tijdbesparender dan telkens handmatig doen.

Ahzo ik zie het!

Ja electrisch is een stuk handiger alleen wel duurder. Aan de andere kant hoe vaak ga je zoiets verzetten? Als je met meerdere mensen aan het zelfde bureau zit te werken dan wel anders niet denk ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een custom pc laten bouwen door een bedrijf in Nijmegen

GTX 1060 6GB
Intel Core i7 7700 @ 3x6GHz
16GB DDR4
250GB M.2 SSD
1TB HDD
Asus 1151 H270M-PLUS PRIME

En dan nog de standaard dingen zoals behuizing etc

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Eergisteren een keertje gek gedaan smiley

Gekocht:
Playstation 4 500GB SLIM - 290 euro
Playseat Evolution leder alcantara (zwart) - 290 euro
Thrustmaster T150 - 180 euro
Samsung 40 tv (weet type zo even niet) - 450 euro
Dirt 4, PSN (50 euro), projekt cars - 120 euro
Kabeltjes etc - 10 euro

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Janm (link):
Eergisteren een keertje gek gedaan smiley

Gekocht:
Playstation 4 500GB SLIM - 290 euro
Playseat Evolution leder alcantara (zwart) - 290 euro
Thrustmaster T150 - 180 euro
Samsung 40 tv (weet type zo even niet) - 450 euro
Dirt 4, PSN (50 euro), projekt cars - 120 euro
Kabeltjes etc - 10 euro

Even in één keer 1.5K uitgeven haha.
Maarja, je verdient geld om het vervolgens weer uit te kunnen geven smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):

Even in één keer 1.5K uitgeven haha.
Maarja, je verdient geld om het vervolgens weer uit te kunnen geven smiley

Als ik mijn doelen haal (als in omzet/winst/vermogen) dan wil ik nog wel eens een kado geven aan mijzelf. Dan heb ik een periode hard gewerkt en dan mag ik mezelf belonen smiley. Desondanks leef ik altijd vrij zuinig dus dit mocht wel een keer haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Janm (link):

Als ik mijn doelen haal (als in omzet/winst/vermogen) dan wil ik nog wel eens een kado geven aan mijzelf. Dan heb ik een periode hard gewerkt en dan mag ik mezelf belonen smiley. Desondanks leef ik altijd vrij zuinig dus dit mocht wel een keer haha.

Precies, zolang je eigen het maar kan veroorloven mag dat best wel een keertje smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Janm (link):

Ja, zoals ik al zeg; je verdient geld om het weer uit te kunnen geven.
Zelf heb ik ook nog een hoop dingen op mijn verlanglijstje staan als ik mijn spaardoel heb bereikt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Milan (link):
1x
Klik om afbeelding tonen

3x: (zonder afstandsbediening)
Klik om afbeelding tonen

Gaat geïmplementeerd worden in mijn eigen domotica systeem smiley

Waar heb je deze gekocht? Ik ben zelf ook aan het kijken om er een paar aan te schaffen namelijk smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Milan (link):
1x
Klik om afbeelding tonen

3x: (zonder afstandsbediening)
Klik om afbeelding tonen

Gaat geïmplementeerd worden in mijn eigen domotica systeem smiley

Interessant! Hoezo niet besloten om bijv. Home Assistant of Domoticz te gebruiken, ipv een eigen te bouwen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jordyt (link):
[...]
Twijfelde er zelf over, werken ze goed?

Rik (link):
[...]
Waar heb je deze gekocht? Ik ben zelf ook aan het kijken om er een paar aan te schaffen namelijk smiley

Heb ze nog niet binnen, heb ze bij AliExpress besteld, dus we zullen zien smiley Was in totaal rond de €35,- kwijt voor de 3 lampen + hub. (Wel met $6,- coupon er nog af)

Wouterr (link):
[..]
Interessant! Hoezo niet besloten om bijv. Home Assistant of Domoticz te gebruiken, ipv een eigen te bouwen?

Heb ik wat leuks te doen in mijn vrije tijd en kan ik het helemaal aanpassen naar eigen wens smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...