Jump to content
Sign in to follow this  
nielsba

Wat heb jij vandaag geprogrammeerd? 2.0

Recommended Posts

Ben al 2 dagen aan t knutselen met een PHP library voor het aansturen van mijn Milights. Helaas nog niet gelukt smiley

Edit: ondertussen wel gelukt, commands waren verkeerd smiley

Milan (link):
Ben al 2 dagen aan t knutselen met een PHP library voor het aansturen van mijn Milights. Helaas nog niet gelukt smiley

Edit: ondertussen wel gelukt, commands waren verkeerd smiley

Zelf geschreven of een library die al bestond?

Rik (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Zelf geschreven of een library die al bestond?

Library die al bestond, alleen de commandcodes kloppen niet waar ik dus pas 2 dagen later achter kwam. Link naar library:
https://github.com/winosaure/MilightAPI (alleen voor v6)

Een proxy gebouwd voor een Trein-locatie API die ik graag wou opschonen van wat onnodige data, en zelf wat data wou bij mee-mengen.

Tevens meteen wat leuke filtertruukjes op gegooid, zodat je nu ook kan zoeken op een dienstregelingnummer (treinnummer).

De vorige locatie-API was erg brak en is offline, dus heb ik die handige mogelijkheden (die wel nuttig waren) aan de nieuwe proxy gekoppeld.

Klinkt, erg leuk en is ook erg tof.

Plaatje
Plaatje

Een koppelsysteempje om tags te koppelen aan nieuwsberichten die nog geen tags hebben.
Oh ja, en tags hebben ook een auto-complete om foutenkans te verminderen:

Plaatje

Het verontrustte mij dat ik op Treinenweb nooit fotos aan de Open Graph tags kon koppelen. Puur vanwege het feit dat er aan nieuwsberichten (nog) geen foto gelinked is.

Nu heb ik een scriptje geschreven die de content uit kan lezen, en met DOMdocument de eerste foto ophaalt uit het bericht. Alsnog niet geweldig, omdat een foto niet altijd relevant is... maar er is een foto. smiley
Uiteraard meteen Twitter Cards ingebouwd.

In de nieuwe versie van Treinenweb die ik bouw, en naar verwachting over een paar maanden af is, is wel een goed opslagsysteem voor fotos gebouwd. Plus een tof archiefsysteem waarin ik ze kan taggen. smiley

Guest
Een nieuwe chatserver smiley. Nu met sockets ipv polling.

Sevvlor (link):

Websockets smiley smiley smiley

Guest
Sevvlor (link):

Wat een verademing zal dat zijn smiley
Ik gebruik al jaren alleen maar websockets. Bijna al mijn API calls gaan over WS.
Alleen de auth endpoints niet, want WS allow ik alleen vanaf de handshake met een valid accesstoken
Zo weinig overhead, en zulke snelle directe communicatie smiley

Guest
Jessee (link):

Wat een verademing zal dat zijn smiley
Ik gebruik al jaren alleen maar websockets. Bijna al mijn API calls gaan over WS.
Alleen de auth endpoints niet, want WS allow ik alleen vanaf de handshake met een valid accesstoken
Zo weinig overhead, en zulke snelle directe communicatie smiley

Mwah het valt mee. Het was veel werk tov de payout die je krijgt smiley. Het was gewoon een nette oplossing voor de chat. Verder ben ik niet van plan om meer API calls op sockets te gooien, er zit geen winst in. (bij dit project dan).

Guest
Sevvlor (link):

Mwah het valt mee. Het was veel werk tov de payout die je krijgt smiley. Het was gewoon een nette oplossing voor de chat. Verder ben ik niet van plan om meer API calls op sockets te gooien, er zit geen winst in. (bij dit project dan).

Ik werk aan een ERP systeem met een bepaalde logica die veel communicatie tussen front- en back-end nodig heeft. Dan scheelt het wel enorm op overhead.
En daarnaast moet ik met broadcasts werken, dus kan ik niet zonder ws.

Ik leef nog steeds 😛

Inmiddels ben ik bezig om een nieuwe layout (repsonsive en veel gaver!!) voor Treinenweb in mijn framework te steken.
Lang leve Smarty als templateparser. Ik denk dat 75% nu wel gedaan is. Vandaag één van de laatste bugjes uit het uploadsysteem voor afbeeldingen verdelgt. Als je een afbeelding upload, of uit het archief toevoegt, dan wordt de eerste direct toegevoegd als 'Featured' afbeelding in de itemlijsten. Altijd handig.....

Verder kunnen beheerders ook gezellig foto's taggen om ze makkelijker te vinden enzo.