Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
nielsba

Wat heb jij vandaag geprogrammeerd? 2.0

Aanbevolen berichten

Shahiem (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Welk project?

Deze:

Rik (link):
Klik om afbeelding tonen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Ik heb alle JS bestanden herschreven om zo die hinderlijke jQuery overal uit te slopen. Ik heb er geen zin meer in.

En als leuke toevoeging heb ik een script gemaakt waarmee ik een nieuwe versie kan maken van mijn systeem. Die regelt dan alles voor mij. Met Babel de Javascript van ES6 naar 5 compilen en minifien en het versienummer aanpassen en de zaak klaarzetten voor een push naar de master smiley. Ik hoef allleen buildmanager release <versienummer> te doen smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sevvlor (link):
Ik heb alle JS bestanden herschreven om zo die hinderlijke jQuery overal uit te slopen. Ik heb er geen zin meer in.

En als leuke toevoeging heb ik een script gemaakt waarmee ik een nieuwe versie kan maken van mijn systeem. Die regelt dan alles voor mij. Met Babel de Javascript van ES6 naar 5 compilen en minifien en het versienummer aanpassen en de zaak klaarzetten voor een push naar de master smiley. Ik hoef allleen buildmanager release <versienummer> te doen smiley

Heb je iets als angular, react of vue gebruikt ipv jquery?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Rik (link):

Heb je iets als angular, react of vue gebruikt ipv jquery?

Neen. Daarvoor heb ik te weinig Javascript nodig. Vanuit werk gebruik ik React tho smiley. Vandaar dat ik jQuery eruit wil werken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sevvlor (link):

Gebruik nu ook bijna geen jQuery meer. Wil toch weer naar Vanilla JS gaan

toevoeging op donderdag 6 juli 2017, 16:00:08:
Rik (link):

Deze:

Nice, nu krijg ik ook weer zin om een ander project van mij verder af te maken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Shahiem (link):

Gebruik nu ook bijna geen jQuery meer. Wil toch weer naar Vanilla JS gaan

toevoeging op donderdag 6 juli 2017, 16:00:08:

Nice, nu krijg ik ook weer zin om een ander project van mij verder af te maken

Ik kan nu veel sneller ontwikkelen omdat ik niet steeds hoef te Bingen naar wtf jQuery nu eigenlijk wil smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Luukvdo (link):

Is dit een ding?

Nee ik wilde controversieel zijn en Bing zeggen ipv google. Al moet ik zeggen dat Bing soms betere resultaten geeft smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Backend scriptje aangepast waarmee ik op Treinenweb treinstelnummers kan beheren. Voorheen was het echt hopeloos met soms ruim 1000 invoervelden (nummer, datum dienst, datum modernisering,datum sloop, status, opmerking) en dat soms maal 200 (treinstelnummers).

Zulke fratsen vindt PHP niet leuk smiley

Gelukkig nu met paginanavigatie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Aarclay (link):
Backend scriptje aangepast waarmee ik op Treinenweb treinstelnummers kan beheren. Voorheen was het echt hopeloos met soms ruim 1000 invoervelden (nummer, datum dienst, datum modernisering,datum sloop, status, opmerking) en dat soms maal 200 (treinstelnummers).

Zulke fratsen vindt PHP niet leuk smiley

Gelukkig nu met paginanavigatie.

PHP Zelf moet dit prima kunnen tho...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, maar PHP kent een limiet aan het maximum aantal variabelen, en dus POST velden vallen er ook onder:

max_input_vars
Standaard staat dit op 1000, en als je er over heen gaat, krijg je een Warning en stopt je script.

je kan het in php.ini wel oprekken, maar het is mooier als het netter kan. En wie vindt 1.540 velden nog overzichtelijk smiley?
Daarom: Navigatie erin, en wat onnodige velden verwijderen. Maakt het toch weer wat overzichtelijker en wat millisecondes sneller.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Aarclay (link):
Ja, maar PHP kent een limiet aan het maximum aantal variabelen, en dus POST velden vallen er ook onder:

max_input_vars
Standaard staat dit op 1000, en als je er over heen gaat, krijg je een Warning en stopt je script.

je kan het in php.ini wel oprekken, maar het is mooier als het netter kan. En wie vindt 1.540 velden nog overzichtelijk smiley?
Daarom: Navigatie erin, en wat onnodige velden verwijderen. Maakt het toch weer wat overzichtelijker en wat millisecondes sneller.

Nee gebruikersvriendelijk is het niet. Maar om dan php de schuld te geven dat ie de 1.000 velden niet leuk vind is IMHO niet de correcte reden smiley. PHP kan, zelfs met de default config, een hoop smiley.

PS: 1.000 is IMHO een ridicuul hoog aantal om standaard te draaien maar dat ben ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die standaard begrenzing zit er niet voor niks in. Geen idee van welke redenen, maar ik wil me zo min mogelijk over de grenzen van PHP heen werken. Op memory limits na als het even moet smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Aarclay (link):
Die standaard begrenzing zit er niet voor niks in. Geen idee van welke redenen, maar ik wil me zo min mogelijk over de grenzen van PHP heen werken. Op memory limits na als het even moet smiley

Als ik het mij goed kan herinneren is die er in 5.2 of 3 erin gezet om een aantal security issues op te lossen (POST DOS). Echter de gemiddelde webserver blokkeert al eerder dan dat jij de 1k fields raakt. Of het moet echt weinig data zijn.

Ps de enige limieten waar ik echt omheen moet werken zijn de upload limieten en de default configuratie van Opcache (Waar ook nog niet eens echte documentatie van is)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Niet echt geprogrammeerd, meer ontworpen smiley
Ik heb voor mijn modelbaan een spoorplan ontworpen van een oud sporenplan van een station waar ik nog steeds dagelijks gebruik van maak in het leven.

En zo ziet het er op dit moment uit:
Plaatje

In het midden missen nog sporen, omdat ik een proefversie heb die maar 50 objecten toestaat smiley

toevoeging op woensdag 9 augustus 2017, 21:53:31:
En een rangeerplan, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit smiley
Plaatje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ralphh (link):
Niet echt geprogrammeerd, meer ontworpen smiley
Ik heb voor mijn modelbaan een spoorplan ontworpen van een oud sporenplan van een station waar ik nog steeds dagelijks gebruik van maak in het leven.

En zo ziet het er op dit moment uit:
Klik om afbeelding tonen

In het midden missen nog sporen, omdat ik een proefversie heb die maar 50 objecten toestaat smiley

toevoeging op woensdag 9 augustus 2017, 21:53:31:
En een rangeerplan, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit smiley
Klik om afbeelding tonen

Hmm, lijkt een heel klein beetje op t oude Beek-Elsloo smiley smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Milan (link):

Staat in de eerste screenshot ook in de titel smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Milan (link):

Klopt haha. Als ik bochten moet gebruiken voor het station kom ik in een later stadium met decoratie weer in de knoei dus die moeite wil ik mij besparen smiley

Rik (link):

Correct smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):

Lol, niet eens gezien haha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bugjes in de nieuwe branch van Treinenweb gefixed, en wat oude code verwijderd. Tevens een Breaking News systeem gebouwd die breaking news wat prominenter op de website plaatst.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Weer even verder gegaan met mijn forum systeem. Ik ben er nog niet helemaal over uit hoe ik wil tonen dat een topic gepinned is. Mijn huidige opzet vind ik maar een beetje matig :/

Plaatje

Iemand een goed idee?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Rik (link):
Weer even verder gegaan met mijn forum systeem. Ik ben er nog niet helemaal over uit hoe ik wil tonen dat een topic gepinned is. Mijn huidige opzet vind ik maar een beetje matig :/

Klik om afbeelding tonen

Iemand een goed idee?

Ik heb dr ook nog een gebouwd ????

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):

Klik om afbeelding tonen

Iemand een goed idee?

Misschien een iets andere achtergrond kleur? Bijv. wat donkerder?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Milan (link):

Misschien een iets andere achtergrond kleur? Bijv. wat donkerder?

Heb hem nu donker gemaakt en het icoontje weg gehaald. Ziet er inderdaad wel beter uit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):

Klik om afbeelding tonen

Iemand een goed idee?

Hierdoor krijg ik zin om een forum te maken, maar ik heb nog zoveel projecten open staan die ik nog wil maken xD

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites