Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
funkyraar

Vraagje wat jullie denken.

Aanbevolen berichten

Hey hallo!,

Momenteel zit ik een beetje te brainstormen hoe ik voor mensen websites zo goed koop en goed mogelijk te maken. Zodat ik er niet super veel tijd aan hoef te besteden.

Nu heb ik al een paar jaar ervaring met weebly en het is gewoon zeer makkelijk en als je er een beetje geld en tijd naar gooit is het ook nog eens zeer professioneel (dan heb ik het over het uiterlijk.)

Nu is mijn vraag hoe jullie erover denken om doormiddel van weebly websites te maken voor mensen?

Is dit echt een heel dom idee? of denken jullie dat ik hier wel iets mee kan om te proberen.

Zelf kan ik wel websites maken doormiddel van HTML enzv enzvv maar dan is Weebly toch echt een stuk sneller en makkelijker!

Ik hoor het graag!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luuko (link):
Als je er niet in terug ziet dat het met weebly gemaakt is, dan is dat toch prima?

Dat dacht ik dus ook. Maar daarom vraag ik de mensen van one2xs over hun mening!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als jij dat wilt doen, is dat prima. Maar ik zou er niet echt mee pronken omdat het behoorlijk amateuristisch gebied is, en de meesten toch direct zoeken naar een professional.

Je zou eventueel ook eens kunnen kijken naar Wordpress. Installatie is zo gedaan en je hebt 1001 templates die gratis zijn en die je makkelijk kan inzetten voor sites van je klanten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aarclay (link):
Als jij dat wilt doen, is dat prima. Maar ik zou er niet echt mee pronken omdat het behoorlijk amateuristisch gebied is, en de meesten toch direct zoeken naar een professional.

Je zou eventueel ook eens kunnen kijken naar Wordpress. Installatie is zo gedaan en je hebt 1001 templates die gratis zijn en die je makkelijk kan inzetten voor sites van je klanten.

Kan je mij dan ook vertellen waarom het "amateuristisch" is? Dan heb ik het over weebly natuurlijk.

Als je mij amateuristisch vind door het gebruiken van weebly dan is het natuurlijk een ander verhaal smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vat amateuristisch vooral niet op als een prutser ofzo, maar meer als iemand die iets uit liefhebberij beoefent zonder er ruime ervaring in te hebben.

Weebly ziet er wel flitsend uit, maar zal ongetwijfeld de nodige beperkingen kennen, en zal niet 100% naar eigen smaak in te richten zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een vriend, okee. Maar met kant en klare WYSIWYG-diensten wil ik niet meer werken.

Heb ooit voor een vrijwilligers-organisatie enige tijd een Snappages website onderhouden, maar die Amerikaanse lui begonnen steeds meer geld te vragen voor hun diensten en uitbreidingen, dat we zelf maar een Wordpress site hebben opgezet in eigen beheer.

Want wat als de Weebly nou (extra) geld gaat vragen? Ga je dat dan ook doorberekenen aan de klant? Om zulke dingen te voorkomen is het gewoon het beste om alles in eigen beheer te hebben. Snappages is nu inmiddels al betaald (en zijn we dus volledig van afgestapt).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zoal Aarclay al zei zou ik zelf ook eerder gebruik maken van iets als wordpress en dat voor de gebruiker volledig instellen. Installatie is zo gedaan (letterlijk 5 minuten) en een gratis template heb je er ook zo op gezet.
Indien je een custom template wil hebben is het even leren hoe je wordpress templates kunt maken, maar dan ben je daarna ook niet erg lang meer bezig.

Of je maakt natuurlijk je eigen framework/systeem. Dat is eenmalig een rotkarwei, maar daarna kan je dat systeem voor al je klanten gebruiken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):
Zoal Aarclay al zei zou ik zelf ook eerder gebruik maken van iets als wordpress en dat voor de gebruiker volledig instellen. Installatie is zo gedaan (letterlijk 5 minuten) en een gratis template heb je er ook zo op gezet.
Indien je een custom template wil hebben is het even leren hoe je wordpress templates kunt maken, maar dan ben je daarna ook niet erg lang meer bezig.

Tot begin dit jaar heb ik me altijd afzijdig gehouden van WordPress, maar voor een simpele website voor een vrijwillige organisatie heb ik een eigen template gebouwd op Wordpress. Als je ervaring met CSS en HTML hebt is het een appeltje en een eitje. De manuals van Wordpress erover zijn ook erg duidelijk.

Quote:
Of je maakt natuurlijk je eigen framework/systeem. Dat is eenmalig een rotkarwei, maar daarna kan je dat systeem voor al je klanten gebruiken.

Dat deed ik dus eerder, maar elke klanten hebben weer eigen eisen, waardoor je allemaal updates moet toevoegen om het voor iedereen schaalbaar te houden. Een hoop gedoe, waardoor ik mijn framework uitsluitend nog gebruik voor mijn eigen website, en die ga ik uiteindelijk binnenkort vervangen naar CodeIgniter of CakePHP.

Voor klanten gebruik ik nu veelal Wordpress als het een site is met alleen maar wat paginas met tekst. Als het een dynamisch systeem moet zijn, zoals een uitgebreid ledensysteem met inlog en aanmelden enzo en andere interactieve elementen, dan bouw ik het gewoon custom op een bestaand framework. Dan kan je de updates makkelijk regelen....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aarclay (link):
Rik (link):

Tot begin dit jaar heb ik me altijd afzijdig gehouden van WordPress, maar voor een simpele website voor een vrijwillige organisatie heb ik een eigen template gebouwd op Wordpress. Als je ervaring met CSS en HTML hebt is het een appeltje en een eitje. De manuals van Wordpress erover zijn ook erg duidelijk.

Quote:

Dat deed ik dus eerder, maar elke klanten hebben weer eigen eisen, waardoor je allemaal updates moet toevoegen om het voor iedereen schaalbaar te houden. Een hoop gedoe, waardoor ik mijn framework uitsluitend nog gebruik voor mijn eigen website, en die ga ik uiteindelijk binnenkort vervangen naar CodeIgniter of CakePHP.

Voor klanten gebruik ik nu veelal Wordpress als het een site is met alleen maar wat paginas met tekst. Als het een dynamisch systeem moet zijn, zoals een uitgebreid ledensysteem met inlog en aanmelden enzo en andere interactieve elementen, dan bouw ik het gewoon custom op een bestaand framework. Dan kan je de updates makkelijk regelen....

Daarvoor moet je zorgen dat je modulair programmeert als je een eigen framework hebt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen