Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
aarclay

Meer berichten per pagina in het forum

Aanbevolen berichten

Dylan (link):
En nu nog een knopje dat je snel naar boven en naar beneden kan gaan.

Dat heet de Home en End knop op je toetsenbord. En een beetje fatsoenlijke mobile browser (Opera smiley) laat een knopje zien waarmee je helemaal naar boven of beneden kan als je hard scrollt

toevoeging op 24 augustus 2015, 10:40:57:
@Lennard de pagina ververste net toen ik dat bericht postte terwijl het niet het eerste bericht voor een nieuwe pagina is. Ik gok dat er in de AJAX nog hardcoded 15 ergens in staat? smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Rik (link):
Dylan (link):
Rik (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Ik had het over NodeJS en Angular. Beide frameworks die niet nodig zijn en beide ook zo hun nadelen hebben.

En wat zijn de nadelen dan?

Beide zijn voor kleine projectjes prima te gebruiken, maar naarmate de projecten groter worden moet je vaak omslachtiger gaan doen om alles goed werkend te krijgen. Bovendien zijn beide makkelijk om mee te beginnen, maar moeilijk om GOED te gebruiken.
Je website is bovendien niet te indexeren door google wanneer je gebruik maakt van angular (tenzij je de site vantevoren ook laat inladen zonder angular, wat het goede aan angular weer grotendeels teniet doet).

Single page apps -> Angular superhandig
Grote complexe apps -> Gebruik iets anders

Maar dat is mijn mening.

Nodejs is ook prima voor grote projecten, het is heel makkelijk te schalen.
Nodejs is handig om te gebruiken, maar dan moet je de hele website in node schrijven wat weer wel omslachtig is. Alleen het forum in node zou chill zijn, alleen zit je dan tussen data tussen php en node waarvoor je weer api lagen moet gaan schrijven.
Angular moet je gewoon niet doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luukvdo (link):
Dylan (link):

Dat heet de Home en End knop op je toetsenbord. En een beetje fatsoenlijke mobile browser (Opera smiley) laat een knopje zien waarmee je helemaal naar boven of beneden kan als je hard scrollt

@Lennard de pagina ververste net toen ik dat bericht postte terwijl het niet het eerste bericht voor een nieuwe pagina is. Ik gok dat er in de AJAX nog hardcoded 15 ergens in staat? smiley

LOL, nooit geweten dat die knoppen daarvoor zijnsmileysmiley

Maar ik had net ook, postte een bericht en toen ververste de pagina en kwam de reactie heel even op een nieuwe pagina.
En daarna gelijk weer op de vorige pagina

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Luuko (link):
Luukvdo (link):
Dylan (link):

LOL, nooit geweten dat die knoppen daarvoor zijnsmileysmiley

Maar ik had net ook, postte een bericht en toen ververste de pagina en kwam de reactie heel even op een nieuwe pagina.
En daarna gelijk weer op de vorige pagina

Waar dacht je dan dat ze voor waren? smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luukvdo (link):
Dylan (link):

Oja, vergeten te uploaden. Merci!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jessee (link):
Rik (link):
Dylan (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

En wat zijn de nadelen dan?

Beide zijn voor kleine projectjes prima te gebruiken, maar naarmate de projecten groter worden moet je vaak omslachtiger gaan doen om alles goed werkend te krijgen. Bovendien zijn beide makkelijk om mee te beginnen, maar moeilijk om GOED te gebruiken.
Je website is bovendien niet te indexeren door google wanneer je gebruik maakt van angular (tenzij je de site vantevoren ook laat inladen zonder angular, wat het goede aan angular weer grotendeels teniet doet).

Single page apps -> Angular superhandig
Grote complexe apps -> Gebruik iets anders

Maar dat is mijn mening.

Nodejs is ook prima voor grote projecten, het is heel makkelijk te schalen.
Nodejs is handig om te gebruiken, maar dan moet je de hele website in node schrijven wat weer wel omslachtig is. Alleen het forum in node zou chill zijn, alleen zit je dan tussen data tussen php en node waarvoor je weer api lagen moet gaan schrijven.
Angular moet je gewoon niet doen.

Ja, dat bedoelde ik dus vooral met dat het voor grote (complexe) applicaties minder handig is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Het is op zich prima te doen, alleen omslachtig als in dat je heel one2xs vanaf 0 weer moet opbouwen in een andere taal en dat is gewoon niet te doen.
En daarnaast is Lennard veel beter in php dan node geloof ik, dus dan heeft het sowieso al geen zin om zoiets in node op te bouwen.
Ik ben er zelf aan begonnen, een groot forum in node.js alleen dat heb ik 3 keer opnieuw moeten maken omdat ik gewoon steeds meer bijleerde en mijn huidige oplossing niet chill was en het veel beter kon.

Wel chill om van te leren, alleen niet om One2xs om te bouwen naar node smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Jordy (link):
Nu nog zoiets dat die menubalk mee scrolt net zoiets als bij Tweakers.

Met dit design? No thanks smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jessee (link):
Jordy (link):
Nu nog zoiets dat die menubalk mee scrolt net zoiets als bij Tweakers.

Met dit design? No thanks smiley

Ja maar dan die menubalk upgrade naar iets?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dan moet je direct hele design gaan aanpassen, anders ziet het er niet uit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luukvdo (link):
Dylan (link):

Maar Chrome nietsmiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen