Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Gast

autolinks

Aanbevolen berichten

Er komen steeds meer tlds bij, dus dat is geen doen. Bovendien kan een bekende extensie als .com al zowel een bestandsextensie als een domeinextensie zijn.

www.domein.tld zou wel kunnen maar dan moet je ook weer subdomein.domein.tld doen en dan krijg je weer dat file.tar.gz weer niet moet.

Je krijgt een heel inconsistent geheel waarbij je geen tijdens het invoeren geen idee hebt of er een linkje van wordt gemaakt of niet en dus pas na het invoeren (of na het op Voorbeeld klikken) weet of je er zelf een link van moet maken. Lijkt me niet heel wenselijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Al die overbodige extra extensies maken het herkennen van een domein heel moeilijk. Binnekort kan gewoon elke extensie en dan is er ook niets meer aan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gewoon www.one2xs.nl zou wel makkelijk moeten kunnen met een reg-ex, lijkt mij?
Maar goed, maar een domein zonder http(s) en www hoeft niet specifiek een linkbare URL te zijn, want het is een hostname, en hostnames hoeven niet per sé webservers te zijn.

Dus ik vraag me zelf of of het wel logisch is om one2xs.com te laten linken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dylan (link):
er moet een script komen die gaat controleren of de URL bestaat en goed linkt en done.

Dikke resourceverspilling, en wat als die site plat ligt, dan kan je eventjes wachten totdat je post is aangemaakt. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dylan (link):
er moet een script komen die gaat controleren of de URL bestaat en goed linkt en done.

Hier heb je alvast de top 25 sites:

Klik om de spoiler te openen

Ennu checken maar!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op mijn website ([knip]) gebruik ik deze regex:

Codeblok (urlRegex):
1
/((([A-Za-z]{3,9}:(?://)?)(?:[-;:&=+$,w][email protected])?[A-Za-z0-9.-]+|(?:www.|[-;:&=+$,w][email protected])[A-Za-z0-9.-]+)((?:/[+~%/.w-_]*)???(?:[-+=&;%@.w_]*)#?(?:[w]*))?)/;

Deze vind alles wat start met een protocol (http://, email://, ftp://) of alles dat start met "www."

Lekker eenvoudig en duidelijk wat er wordt gelinkyfied en niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Alemaalte (link):
Op mijn website ([knip]) gebruik ik deze regex:

Codeblok (urlRegex):
1
/((([A-Za-z]{3,9}:(?://)?)(?:[-;:&=+$,w][email protected])?[A-Za-z0-9.-]+|(?:www.|[-;:&=+$,w][email protected])[A-Za-z0-9.-]+)((?:/[+~%/.w-_]*)???(?:[-+=&;%@.w_]*)#?(?:[w]*))?)/;

Deze vind alles wat start met een protocol (http://, email://, ftp://) of alles dat start met "www."

Lekker eenvoudig en duidelijk wat er wordt gelinkyfied en niet.

Gaar dat hier urls uit worden geknipt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen