Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Lennard

Hoe maak jij backups?

Aanbevolen berichten

Lennard (link):
Ik heb een externe harddisk waarvan het de bedoeling is dat ik eens per week ofzo een backup van mn pc op die harddisk zet. In de praktijk blijkt dat toch niet zo te werken en maak ik eens in het half jaar een backup ofzo.

Nu ben ik op zoek naar betere manieren om regelmatig backups te maken. Het liefst natuurlijk automatisch, maar ik wil het dan wel meteen goed doen, en dus ook geen kans lopen dat de boel wordt geencrypt door zon virus wat ineens al je bestanden versleutelt en je voor 500 euro laat ontsleutelen. Maarja, hoe doe je dat? Ik heb er in ieder geval een NAS voor nodig, maar moet dus nog bedenken hoe ik het voor elkaar ga krijgen dat ik altijd minimaal één goede backup heb die dan niet versleuteld kan zijn, bijvoorbeeld door elke week automatisch een andere disk in de NAS te laten mounten en totaal met 4 disks te werken. Als je dan elke week een backup maakt dan heb je altijd nog wel een onaangetaste disk, mits je er niet pas na vier weken achter komt. Maar goed, dat zal wel weer niet kunnen.

Ik zocht eigenlijk een Tweakers special over backups en hoe je dat het beste in kunt richten, maar dat is er niet. smiley

Maar hoe maken jullie eigenlijk backups? Externe hdd en dat eens per halfjaar zoals ik in de praktijk doe, of hypermoderne NAS systemen die automatisch viermaal daags een backup maken? Of gewoon living on the edge, helemaal niks backuppen? smiley

Ik gebruik de Synology NS115, dingen die een backup nodig hebben komen in een aparte map op mijn pc.

Desktop/NAS/Cloudstation/

Werkt perfect smiley , bij grotere hoeveelheden bestanden (2000, 3000 files) steek je ze best in een ZIP bestand, anders vind de synctool dit niet zo leuk.

Plaatje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Morgen krijg ik een Seagate 4 Bay NAS binnen en 2x 3TB HDDs smiley

Plaatje

toevoeging op 8 september 2016, 21:48:43:
Heb alleen niet de fancy Windows Server uitvoering smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen