Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
shahiem

Reactiesnelheid

Aanbevolen berichten

Ik heb nu een host op digital ocean met 1 gb ram en 30 gb ssd disk. Nu wil ik mijn reactiesnelheid testen bij google page speed. Maar ik zie dat ik mijn reactiesnelheid moet verbeteren terwijl ik nu nauwelijks iets op mijn site heb.

Hoe kan dit?

Het gaat om: treefiction.nl/d

Terwijl het bij mijn vorige DO server, veel sneller ging.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Je zou kunnen overwegen om over te stappen naar nginx en die tegen php te laten babbelen?
Je gebruikt nu apache. (Side note: zet server tokens etc uit, alle versienummers staan in de response headers. Sat is niet iets wat je wil)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Shahiem (link):
Ik zal even kijken of dat wat helpt. Maar hoe bedoel jet met PHP te laten babbelen?

Net als apache PHP draait kan je ook nginx gebruiken. (vervanger)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
En anders een lege ubuntu vps pakken met easy engine. Dan kan je met 1 simpele command een nieuwe site aanmaken met nginx, hhvm, pagespeed en zo nog veel meer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb nu nginx, en het werkt als een sneltrein. Alleen bij googlepagespeed krijg ik bijv bij www.treefiction.nl een slechte reactiesnelheid maar bij treefiction.nl is het normaal.

Weet iemand hoe dat kan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Ik zie wel dat je ongeveer 13 js bestanden ophaald, geen gzip compressie hebt, geen caching headers stuurt. Dat heeft een behoorlijke impact op de performance.

Verder merk ik geen snelheidsverschil tussen die domeinnamen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Niet echt een oplossing, maar eerder een bandaid of iets dat je later kan doen, is er een cdn voorhangen. Cloudflare is gratis en veelgebruikt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Ik merk dat hij op mn telefoon traag is, dat komt echt door de hoeveelheid statische content gok ik zo. Anders moet ik nog eens goed testen wat de impact er van is ^.^.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sevvlor (link):
Ik merk dat hij op mn telefoon traag is, dat komt echt door de hoeveelheid statische content gok ik zo. Anders moet ik nog eens goed testen wat de impact er van is ^.^.

Op mijn telefoon gaat hij wel snel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sevvlor (link):
http://tools.pingdom.com/fpt/#!/bKt0SG/treefiction.nl/d

Afbeelding

Als kleine indicatie wat je aan de snelheid kan verbeteren. (Gebruikerservaring qua snelheid is een ander iets)

Thanks. Gelukkig wel redelijk snel maar ik zie dat ik ook nog dingen moet aanpassen. Alleen is het verstandig om browser caching te gebruiken bij een blog website? Aangezien er zo nu en dan dingen aangepast kunnen worden?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Ik zou sowieso de statische content cachen, mocht je dan toch iets aanpassen kan je er voor kiezen om de bestandsnaam aan te passen óf er een parameter aan mee te geven zoals: file.css?v=checksum/date/whatevur

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen