Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
funkyraar

Webshop starten... Waar te beginnen?

Aanbevolen berichten

Hey hallo beste mensen!

Deze topic heb ik aangemaakt omdat ik een vraag heb over het starten van een webshop. Eerst ga ik even vertellen wat mijn plan is.

Mijn ouders hebben een fietsen winkel met nieuwe en gebruikte fietsen... Nu wil ik voor mijn ouders een webshop maken omdat ik het maken van websites gewoon heel leuk vind en omdat ik teveel vrije tijd heb en mijn ouders wil helpen om meer omzet te draaien.

Mijn ouders beschikken over verschillende leveranciers en hebben natuurlijk een KVK nummer.

Als je meer wilt weten mag je het gewoon vragen! Ik kijk dan wel of ik antwoord in prive of gewoon onder dit berichten.

Mijn vragen zijn:

Zijn er nog speciale dingen die ik echt niet moet vergeten?

Moet ik mijn webshop ook nog ergens aanmelden om legaal te kunnen gaan verkopen?

De lever tijden van fietsen zijn soms heel wisselvallig. Dus zou ik bij alle fietsen een direct afrekenen knop doen of kan ik beter mensen contact met mij laten opnemen? Want het lijkt mij heel veel werk om elke week de lever tijden van de fietsen aan te passen? of zou ik dit juist wel moeten doen?

Wat zou de beste open source webshop zijn?

Hopelijk kan iemand mij helpen want zou het heel mooi vinden als ik mijn ouders kan helpen!

Groetjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Misschien kan je beter rekening houden met het aantal fietsen dat op voorraad is en dan de gebruiker om zijn email adres adres vragen en die een mailtje sturen zodra de fiets binnen is.

Ik vind Wordpress in combinatie met WooCommerce wel fijn werken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij mijndomein.nl kun je in een paar klikken zo een webshop beginnen, ze hebben nu een actie waarmee je flinke korting krijgt smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Marjolein (link):
Bij mijndomein.nl kun je in een paar klikken zo een webshop beginnen, ze hebben nu een actie waarmee je flinke korting krijgt smiley

Zou aan mij liggen maar dan is de lol er toch af? Want ik zou het natuurlijk mooi vinden om zelf een complete website te kunnen bouwen! Of is dit een manier hoe een bedrijf ook te werk zou kunnen gaan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Funkyraar (link):
Marjolein (link):

Zou aan mij liggen maar dan is de lol er toch af? Want ik zou het natuurlijk mooi vinden om zelf een complete website te kunnen bouwen! Of is dit een manier hoe een bedrijf ook te werk zou kunnen gaan?

Wil je nou open-source gebruiken of de site helemaal zelf maken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
WooCommerce en Wordpress is prima.

Levertijd moet je altijd in de gaten houden: hoeveel fietsen hebben je ouders in voorraad? Als je een fiets gaat verkopen met een beloofde levertijd van 1 week en het blijkt dat het niet op voorraad is, ga je gezeur krijgen. Houd ook rekening met verpakking, verzendkosten en retourvoorwaarden. Een klant heeft 14 dagen recht om het terug te sturen: ga je de retourkosten zelf betalen (klantvriendelijker) of ga je de retourkosten laten betalen door de klant? Hoe zit het met de garantie? Kan een klant kosteloos haar fiets terugsturen als er iets mis is? Hoeveel dagen per week ga je service verlenen? Is de klantenservice gratis of gaan ze per minuut zoveel cent betalen? Veel dingen waar je aan moet denken als je een webshop gaat starten. Een webshop is niet te vergelijken met een fysieke winkel.

Een webshop starten zou ik sowieso niet via een webshop bouwer ofzo doen; je komt duurder uit en je hebt minder controle over je systeem. Neem een VPS en bouw het zelf. Het is leuker en je leert er veel van. Een webhosting kan eventueel ook, als je budget krap is. Host ergens waar jij denkt dat alle klantgegevens en betalingsinformatie veilig is.

De klant moet zich veilig kunnen voelen bij het invoeren van gevoelige gegevens: schaf een SSL certificaat aan. Een kleine investering, maar als dat betekent dat je webshop er veiliger van wordt, moet je het doen. Een webshop zonder SSL kan tegenwoordig niet.

Een webshop is leuk, maar er zit veel werk achter. Denk na over de voor- en nadelen van zon webshop en hoeveel uur je per week erin wilt steken. Succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Caner (link):

Levertijd moet je altijd in de gaten houden: hoeveel fietsen hebben je ouders in voorraad? Als je een fiets gaat verkopen met een beloofde levertijd van 1 week en het blijkt dat het niet op voorraad is, ga je gezeur krijgen. Houd ook rekening met verpakking, verzendkosten en retourvoorwaarden. Een klant heeft 14 dagen recht om het terug te sturen: ga je de retourkosten zelf betalen (klantvriendelijker) of ga je de retourkosten laten betalen door de klant? Hoe zit het met de garantie? Kan een klant kosteloos haar fiets terugsturen als er iets mis is? Hoeveel dagen per week ga je service verlenen? Is de klantenservice gratis of gaan ze per minuut zoveel cent betalen? Veel dingen waar je aan moet denken als je een webshop gaat starten. Een webshop is niet te vergelijken met een fysieke winkel.

Een webshop starten zou ik sowieso niet via een webshop bouwer ofzo doen; je komt duurder uit en je hebt minder controle over je systeem. Neem een VPS en bouw het zelf. Het is leuker en je leert er veel van. Een webhosting kan eventueel ook, als je budget krap is. Host ergens waar jij denkt dat alle klantgegevens en betalingsinformatie veilig is.

De klant moet zich veilig kunnen voelen bij het invoeren van gevoelige gegevens: schaf een SSL certificaat aan. Een kleine investering, maar als dat betekent dat je webshop er veiliger van wordt, moet je het doen. Een webshop zonder SSL kan tegenwoordig niet.

Een webshop is leuk, maar er zit veel werk achter. Denk na over de voor- en nadelen van zon webshop en hoeveel uur je per week erin wilt steken. Succes!

Je hebt het recht om binnen aankoop op afstand binnen 14 dagen het item te retourneren en dan moeten óók de verzendkosten teruggeboekt worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robiin (link):
Caner (link):

Je hebt het recht om binnen aankoop op afstand binnen 14 dagen het item te retourneren en dan moeten óók de verzendkosten teruggeboekt worden.

Daar denkt allekabels.nl anders over smiley
Ik moest alle verzendkosten zelf betalen toen ik het wilde routerneren.
Hun mening; Jij bent niet tevreden met het product, waarom zouden wij er dan voor betalen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luuko (link):
Robiin (link):
Caner (link):

Daar denkt allekabels.nl anders over smiley
Ik moest alle verzendkosten zelf betalen toen ik het wilde routerneren.
Hun mening; Jij bent niet tevreden met het product, waarom zouden wij er dan voor betalen?

Ja heel erg vaak worden de verzendkosten niet teruggeboekt, wat wel zou moeten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen