Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
aarclay

Posts omhoog raten in het forum

Aanbevolen berichten

Hm, dat is iets wat ik, Dylan en Jessee een groot gemis vinden op het one2xs forum. Ik ben het liken op Facebook inmiddels zo gewend, dat ik soms al 5 seconden aan het zoeken ben naar een [+1] knop die hier nog ontbreekt. smiley

Men kan met deze feature zeker goede reacties eruitfilteren, en vooral in het Webwereld-topic kan dit zeker handig zijn. Ikzelf zou het dan alleen op de positiveit richten dus alleen plus geven, of deze weer intrekken. Geen minnetjes, daar wordt dan weer mee getrolled.

Wat denken andere ervan? Gathering.tweakers.net, vBulletin-forums en enkele andere sites gingen al voor smiley.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aarclay (link):
Hm, dat is iets wat ik en Jessee een groot gemis vinden op het one2xs forum. Ik ben het liken op Facebook inmiddels zo gewend, dat ik soms al 5 seconden aan het zoeken ben naar een [+1] knop die hier nog ontbreekt. smiley

Men kan met deze feature zeker goede reacties eruitfilteren, en vooral in het Webwereld-topic kan dit zeker handig zijn. Ikzelf zou het dan alleen op de positiveit richten dus alleen plus geven, of deze weer intrekken. Geen minnetjes, daar wordt dan weer mee getrolled.

Wat denken andere ervan? Gathering.tweakers.net, vBulletin-forums en enkele andere sites gingen al voor smiley.

het was een antwoord op mijn vraag, dus ik heb ook credit!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Je bedoelt een soort Karma / Bedankje voor een post?
Volgens mij is dat al eens eerder gesuggereerd maar ging het toen niet door. Niet zeker tho.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):
Volgens mij is dat al eens eerder gesuggereerd maar ging het toen niet door. Niet zeker tho.

http://www.one2xs.com/forum/topic?id=51432
http://www.one2xs.com/forum/topic?id=50332
http://www.one2xs.com/forum/topic?id=50217
http://www.one2xs.com/forum/topic?id=47318

http://www.one2xs.com/forum/topic?id=2917&p=1:
Karmas geven / Posts liken / +1 of -1 bij een post
Wat: Dat je iemand een + of - kan geven, zo kan je zien of iemand veel helpt of juist niet.
Status: Afgekeurd
Reden: Wordt dan meer vriendjes politiek (als je mij een + geef krijg jij 0,1 punt e.d.) En het is onnodig om op deze manier mensen een stempel te geven van goed of slecht.

smiley

Hoewel ik het verder wel een goed idee vind smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Perry (link):
Rik (link):

http://www.one2xs.com/forum/topic?id=51432
http://www.one2xs.com/forum/topic?id=50332
http://www.one2xs.com/forum/topic?id=50217
http://www.one2xs.com/forum/topic?id=47318

http://www.one2xs.com/forum/topic?id=2917&p=1:
Karmas geven / Posts liken / +1 of -1 bij een post
Wat: Dat je iemand een + of - kan geven, zo kan je zien of iemand veel helpt of juist niet.
Status: Afgekeurd
Reden: Wordt dan meer vriendjes politiek (als je mij een + geef krijg jij 0,1 punt e.d.) En het is onnodig om op deze manier mensen een stempel te geven van goed of slecht.

smiley

Woohoo ik ben de 1e met het niet orginale idee smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vriendjespolitiek? Ik zou dat eerst maar eens gaan afwachten. Veel andere sites hebben dit ook al, en daar hoor ik geen klachten over. smiley

Verder is kudos een stomme naam tegenwoordig.
Noem het maar duimpjes, favorites, thumbs of likes. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
"Reden: Wordt dan meer vriendjes politiek (als je mij een + geef krijg jij 0,1 punt e.d.) En het is onnodig om op deze manier mensen een stempel te geven van goed of slecht."

Die reden is ook al behoorlijk achterhaald, denk niet dat dit van toepassing zal zijn en dat mensen hier wel verstandig genoeg zijn om er juist mee om te gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jessee (link):
"Reden: Wordt dan meer vriendjes politiek (als je mij een + geef krijg jij 0,1 punt e.d.) En het is onnodig om op deze manier mensen een stempel te geven van goed of slecht."

Die reden is ook al behoorlijk achterhaald, denk niet dat dit van toepassing zal zijn en dat mensen hier wel verstandig genoeg zijn om er juist mee om te gaan.

Plus 1 smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Aarclay (link):
Jessee (link):

Plus 1 smiley

Min 1 want ik vind jou niet tof smiley smiley smiley smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een plus één voor je reactie over dat de reden achterhaald is, niet in het algeheel op het bericht. Of ik reageer te serieus op een sarcastische post van je smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vind eerlijk gezegt dat er 1 als beste command boven aan mag staan en de rest chronologish om verwarring te voorkomen.

En die ene mag dan de TS kiezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):
Vind eerlijk gezegt dat er 1 als beste command boven aan mag staan en de rest chronologish om verwarring te voorkomen.

Ik vind [c]sudo halt -p[/c] een leuke command

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Tendmex (link):

Dat is juist weer heel kut smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
In Webwereld zie ik hiervoor wel meerwaarde (voor bijvoorbeeld het juiste / beste antwoord), in de andere foras niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jessee (link):
Aarclay (link):
Jessee (link):

Plus 1 smiley

Min 1 want ik vind jou niet tof smiley smiley smiley smiley

Neee, het idee is alleen plusjes en geen minnetjes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar wat heeft het voor meerwaarde? Begrijp ik het goed en is het puur voor de leuk (waar niks mis mee is overigens)?

Het sorteren op basis van plusjes lijkt me weer dramatisch (want wie bepaalt of een post kwalitatief goed is? de makkelijkste oplossing is immers niet altijd de beste) en verder kan ik er ook weinig praktisch nut voor bedenken. Posts verwijderen op basis van minnetjes lijkt me ook weer niet handig.

En de vriendjespolitiekreden is inmiddels wel achterhaald ja smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
De meerwaarde is dat je kan zien of een post waardevol wordt bevonden door anderen. Hoe meer duimpjes er gegeven zijn, hoe meer kwaliteit een post heeft.

Sorteren is iets wat je niet moet doen, het gaat alleen om de duimpjes. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aarclay (link):
De meerwaarde is dat je kan zien of een post waardevol wordt bevonden door anderen. Hoe meer duimpjes er gegeven zijn, hoe meer kwaliteit een post heeft.

Dan kan ik me er wel in vinden. smiley

We kunnen t wel Aartjes noemen. 1 Aartje voor je topic.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aarclay (link):

En het is ook deels voor de leuk natuurlijk smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Aarclay (link):

smiley
Beter Aartjes, dan Aarsjes smileysmileysmiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Aarclay (link):
Lennard (link):
Aarclay (link):

smiley
Beter Aartjes, dan Aarsjes smileysmileysmiley

Ja aarsjes is voor shit reacties (you see what I did there)

toevoeging op 26 januari 2016, 22:59:22:
Lennard (link):
Maar wat heeft het voor meerwaarde? Begrijp ik het goed en is het puur voor de leuk (waar niks mis mee is overigens)?

Het sorteren op basis van plusjes lijkt me weer dramatisch (want wie bepaalt of een post kwalitatief goed is? de makkelijkste oplossing is immers niet altijd de beste) en verder kan ik er ook weinig praktisch nut voor bedenken. Posts verwijderen op basis van minnetjes lijkt me ook weer niet handig.

En de vriendjespolitiekreden is inmiddels wel achterhaald ja smiley

Het is oa voor de leuk, maar heeft ook zeker een praktisch nut als oa extra motivatie om mensen goed te helpen.
En als je in webwereld een probleem hebt en je zit in een bestaand topic over dat probleem kan je direct zien welke reacties helpvol waren en waar je dus zeker even naar moet kijken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen