Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
tendmex

Buitenlandse simkaart

Aanbevolen berichten

In de mei vakantie ga ik een midweek naar New York. Graag wil ik daar een simkaart voor aanschaffen zodat ik niet bij thuis komst met een enorme rekening thuis kom van mijn telefoonmaatschappij.

Maar wat kan ik daarvoor halen. Enige wat ik kan vinden zijn simkaarten van 25 dollar als goedkoopste.

Maar in nederland zijn er simkaarten voor 5 euro te koop. Dus lijkt het mij dat die ook voor die prijzen voor new york te koop zijn.

Weten jullie daar iets over? (niet zeggen dat mijn telefoon niet op het buitenlandse netwerk kan want dat heb ik al gecontrolleerd)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kun je niet beter bij je provider een buitenlandbundel aanvragen?

Als ik naar het buitenland ga met mijn Vodafone abonnement schakelt hij automatisch over naar buitenlandbundel voor 2 euro per dag zodat ik nooit buiten mijn bundel ga.

Als je bij een budget provider zit (simyo) dan is dit niet mogelijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Ja alleen dit zijn meestal eu bundels, buiten eu is bij KPN bijvoorbeeld super duur

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex moet even zeggen bij welke provider hij zit smiley

New York zal vast niet in Zone 2 vallen.. (Zone 1 is EU) en is vaak met een internetbundel te regelen. Zone 2 is al wat duurder maar vaak nog wel betaalbaar en bij Zone 3 zijn er geen buitenlandse bundels te krijgen (vaak niet) en moet je het doen met €5,00 per MB..

Ik dit trouwens al zo vaak moeten uitzoeken want me vader moet tijdens zijn vakanties doorwerken waardoor hij niet zonder internet kan zitten.

Wat zou het toch handig zijn als je overal je minuten en data kon verbruiken...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jordy (link):

Vanaf 2017 moet dit in de EU wel kunnen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ewan (link):
Jordy (link):

Vanaf 2017 moet dit in de EU wel kunnen

Eerst zou het in 2016 zijn maar dat is toen weer uitgesteld geloof ik..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Oh ja sorry vergeten te melden in start post.

Ik heb Simyo en daar is het niet mogelijk om een bundel voor buiten NL laat staan buiten de EU aan te schaffen. Een bundel is namelijk prima, alleen niet voor 40 euro zoals ik ze gevonden heb.

Als ik een simkaart los moet kopen maakt het me geen drol uit bij welke provider, en of dit een van de nederlandse is of een andere.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
T-Mobile Pay as you go, ff bij T-Mobile binnen lopen in de US, krijg je simkaartje. Ik kreeg de simkaart voor 0.99$ en voor 13$ extra had ik 100 smsjes/belminuten en 1GB data voor 1 week

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aah, Simyo heeft dat inderdaad niet. Snap nog steeds niet waarom je dat als provider niet zou willen.

Ik kreeg laatst een Lebara simkaart thuisgestuurd en dat blijken ook veel asielzoekers te kopen. Daar zou je in ieder geval in Europa internet moeten kunnen krijgen (internationale provider) maar ook daarbuiten..

https://www.lebara.nl/

Moet je even met Lebara contacten of dat ze ook in New York beschikbaar zijn tegen een bepaald tarief.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zou zoals hierboven al is gezegd gewoon in land van bestemming een simkaart halen. Persoonlijk vind ik het niet echt de moeite waard voor een midweek (aangezien wifi e.d.), maar dat bepaal je natuurlijk zelf.

Soms kun je op het vliegveld al meteen zon simkaart regelen. Ik zou dus even op het vliegveld goed rondkijken of er ergens bijvoorbeeld een T-mobile winkel zit, wie weet kunnen ze je daar meteen aan een simkaart helpen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):
Kijk dat zijn interessante prijzen, maar zou hem het liefst al hebben voordat we op vakantie gaan..

Dat wordt lastig tenzij je iemand daar kent, denk ik. Zover ik weet sturen Nederlandse providers ook geen simkaarten op naar het buitenland, dus ik denk andersom ook niet echt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Willem (link):
Tendmex (link):
Kijk dat zijn interessante prijzen, maar zou hem het liefst al hebben voordat we op vakantie gaan..

Dat wordt lastig tenzij je iemand daar kent, denk ik. Zover ik weet sturen Nederlandse providers ook geen simkaarten op naar het buitenland, dus ik denk andersom ook niet echt.

Oh... Ja daar had ik niet aan gedacht.. en zeker niet over andere continenten...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):
Willem (link):
Tendmex (link):

Oh... Ja daar had ik niet aan gedacht.. en zeker niet over andere continenten...

Ik zou zoals ik hierboven al zei op het vliegveld gewoon even goed rondkijken. Die telecomwinkels zijn daar speciaal voor mensen zoals jij en zullen ook zulke reisbundels/kaarten verkopen. De laatste keer dat ik vloog was dat in ieder geval de eerste reclame die ik zag toen ik uit het vliegtuig stapte smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen