Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
tendmex

Opstarten via Accu

Aanbevolen berichten

Hallo mede one2xs-ers

Ik heb een nieuwe laptop gekocht, Specs zijn i7-6700HQ, GTX 950 en 16 gb ram.

Maar dit topic is niet om op te scheppen maar er zit een probleem bij.

Ik kan niet booten als de adapter er niet in zit. De adapter moet er perse inzitten, op moment dat windows eenmaal draait kan de adapter er wel uit en gaat die gewoon verder.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Is een optie, maar wil het eerst zelf proberen op te lossen als dit een software matig probleem is...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):
Is een optie, maar wil het eerst zelf proberen op te lossen als dit een software matig probleem is...

Is dit vanaf het begin al geweest?
Zou een fabrieksfout kunnen zijn

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zou mooi terug gaan, het kan van alles zijn maar zolang je niet dezelfde problemen tegenkomt op internet weet je nog niks.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luuko (link):
Tendmex (link):

Is dit vanaf het begin al geweest?
Zou een fabrieksfout kunnen zijn

Ja is splinter nieuw,

Jordy (link):
Ik zou mooi terug gaan, het kan van alles zijn maar zolang je niet dezelfde problemen tegenkomt op internet weet je nog niks.

Nee kon op internet ook niks vinden, vandaar dat ik het hier vraag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als je nu gaat kloten en dingen gaat proberen dan kan het zo maar zijn dat jouw garantie vervalt. Niet zo zeuren en dat ding terug sturen. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kingunit (link):
Als je nu gaat kloten en dingen gaat proberen dan kan het zo maar zijn dat jouw garantie vervalt. Niet zo zeuren en dat ding terug sturen. smiley

In welke situatie vervalt software matig de garantie? Ik ga dat ding niet vanwege die accu open schroeven?

En terug sturen gaat niet, want ik kan hem niet missen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):
Kingunit (link):

In welke situatie vervalt software matig de garantie? Ik ga dat ding niet vanwege die accu open schroeven?

Betwijfel het zwaar of het een software probleem is. Waarom zou je zelf gaan kloten als je net een nieuwe laptop hebt gekocht? Is het een HP laptop?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het lijkt me persoonlijk geen softwarematig probleem als je je laptop moet kickstarten smiley Maar je zou kunnen proberen om t ding te wipen en er een schone installatie op te zetten. Anders zie ik geen betere optie dan terugsturen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):
Kingunit (link):

Heb je geen tijdelijke laptop die je even kan gebruiken? Dadelijk vervalt inderdaad de garantie en kun je niks meer..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geprobeerd de accu er uit te halen en er weer in te doen? Misschien zit ie niet goed ofzo.

Anders zou ik m gewoon terugsturen, zelf kloten is geen optie omdat je a. niet eens weet of je het zelf kunt oplossen en b. je m eventueel zelf verder kunt mollen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb contact opgenomen met de winkel, maar heb nog geen reactie.

Lennard (link):
Geprobeerd de accu er uit te halen en er weer in te doen? Misschien zit ie niet goed ofzo.

Anders zou ik m gewoon terugsturen, zelf kloten is geen optie omdat je a. niet eens weet of je het zelf kunt oplossen en b. je m eventueel zelf verder kunt mollen.

Ja geprobeerd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als je m nog niet geïnstalleerd hebt enzo dan kun je de laptop beter gewoon terugsturen onder de Wet koop op afstand, anders moet je op reparatie enzo gaan zitten wachten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Als je m nog niet geïnstalleerd hebt enzo dan kun je de laptop beter gewoon terugsturen onder de Wet koop op afstand, anders moet je op reparatie enzo gaan zitten wachten.

Heb em al in gebruik, sinds maandag...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):
Lennard (link):

2 weken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):
Lennard (link):

Heb je liever een kapotte laptop dan? Ik snap je redenering niet echt. Je kunt slecht met een laptop werken die je nog niet eens normaal kunt opstarten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb inmiddels al behoorlijk wat ervaring met verschillende laptops van verschillende merken en ik moet bekennen dat dit "probleem" me bekend in de oren klinkt. Ik weet alleen niet of dit echt een probleem is, het is namelijk bij sommige fabrikanten/modellen nou eenmaal zo en dat kun je niet veranderen. Wellicht zit ik ernaast en is dit echt een bug in de hardware.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
August (link):
Ik heb inmiddels al behoorlijk wat ervaring met verschillende laptops van verschillende merken en ik moet bekennen dat dit "probleem" me bekend in de oren klinkt. Ik weet alleen niet of dit echt een probleem is, het is namelijk bij sommige fabrikanten/modellen nou eenmaal zo en dat kun je niet veranderen. Wellicht zit ik ernaast en is dit echt een bug in de hardware.
Het lijkt me sowieso een fout, je hebt weinig aan een laptop als ie het enkel doet als de adapter in het stopcontact zit smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Tendmex (link):
De Laptop winkel zegt inderdaad ook dat ik het beste is dat ik even langskom.

Als ze een fysieke winkel hebben dan is het nog makkelijker.
Zorg dat ze een nieuwe op voorraad hebben als je langs komt en dan omruilen.
Dan zetten zij heus wel even de hardeschijf voor je over zodat je geen problemen meer hebt.
Aangezien de kans enorm klein is dat het aan je harde schijf ligt smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jessee (link):
Tendmex (link):

Dan zetten zij heus wel even de hardeschijf voor je over zodat je geen problemen meer hebt.

Voorraad hebben ze hem sws niet, want hij is samengesteld door mij. Maar het is natuurlijk wel de handigste oplossing. Er is alleen 1 probleem... Die winkel ligt 131 km verderop en ik heb geen rijbewijs smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Tendmex (link):
Jessee (link):
Tendmex (link):

Voorraad hebben ze hem sws niet, want hij is samengesteld door mij. Maar het is natuurlijk wel de handigste oplossing. Er is alleen 1 probleem... Die winkel ligt 131 km verderop en ik heb geen rijbewijs smiley

Dan laat je hem opnieuw samenstellen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het was dus wel een software matig probleem. Had windows nog maar eens opnieuw geinstalleerd. en nu doet die het ineens...

Toch bedankt allemaal voor het reageren smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen