Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
robinkoch

Voorraad beheer systeem

Aanbevolen berichten

Hey iedereen! Omdat ik handel op het internet leek het mij handig om een voorraad beheer systeem te ontwikkelen. Dit omdat het zeer handig is om alles in bij te houden.

Ik ben van plan om dit systeem binnenkort opensource te releasen.

Vanavond zal ik meerdere fotos posten.

Invoice systeem:
Klik om de spoiler te openen

Artikel beheer:
Klik om de spoiler te openen

Hebben jullie goede ideeen om in het systeem te verwerken?

Wat komt er nog in?
- Notificatie bij lage voorraad
- Statistieken om te bekijken wat je omzet is etc
- Product labels uit printen met barcode (om bijvoorbeeld op producten te plakken voor een barcode scanner??)
- BTW percentages bij de producten/facturen
- Kortingen in %
- Artikel codes / EAN nummers
- Meer informatie bij het bekijken van een artikel (o.a verkoopcijfers etc)

Meer ideeen zijn altijd welkom!

Wat is er allemaal?
- Inloggen
- Dashboard waar je een aantal cijfers ziet van bijvoorbeeld op voorraad items etc
- Facturen aanmaken en items eraan toevoegen
- Facturen een betaald/niet betaald status geven
- Leveranciers aanmaken/bewerken/verwijderen
- Producten toevoegen en aan een leverancier toekennen
- Artikel nummbers/EAN code aan product toekennen
- Barcode generator bij het bekijken van een product
- Factuur exporteren als PDF (Tevens is de PDF gemakkelijk aan te passen naar eigen inzicht)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kingunit (link):
Waarop is het systeem gebouwd en wat voor technieken gebruik je?

Er wordt een bootstrap admin template gebruikt. Het systeem is voor de rest volledig op PHP gebouwd. Wil in de nabije toekomst wel Ajax erin verwerken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robinkoch (link):
Kingunit (link):

Er wordt een bootstrap admin template gebruikt. Het systeem is voor de rest volledig op PHP gebouwd. Wil in de nabije toekomst wel Ajax erin verwerken.

Is het systeem gebouwd door middel van OOP? of een eigen MVC of iets in die richting?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind het heel leuk dat je de source straks openbaar wilt maken.

Misschien kan dat via Github zodat anderen ook kunnen bijdragen aan de code?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robiin (link):

Thanks! Heb niet veel ervaring met Github. Zal van de week eens kijken hoe dat allemaal moet etc. Zal hem dan zsm erop zetten.

smileysmiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Keffe (link):
Robinkoch (link):
Kingunit (link):

Is het systeem gebouwd door middel van OOP? of een eigen MVC of iets in die richting?

Ben inderdaad ook benieuwd naar de architectuur.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Keffe (link):
Robinkoch (link):
Kingunit (link):

Keffe (link):
Robinkoch (link):
Kingunit (link):

Het systeem is helaas niet in OOP gescript. Dit omdat hier bij ons op school helaas geen aandacht in is besteed. Wil binnenkort alles ombouwen naar PDO. Hiervoor krijg ik een cursus van iemand die ik ken smiley Momenteel is het allemaal in Mysqli geschreven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robinkoch (link):
Robiin (link):

Thanks! Heb niet veel ervaring met Github. Zal van de week eens kijken hoe dat allemaal moet etc. Zal hem dan zsm erop zetten.

smileysmiley

De beginsellen van GIT zijn niet zo heel lastig te begrijpen.
Ik kan je aanraden om zo snel mogelijk je git-repository op te zetten zodat je een versiebeheer over je code hebt, en zodat anderen dus fixes kunnen maken op jouw code.

Ik denk dat ik een aantal oude projecten van mij ook eens op github ga knallen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Je kan beter met artikelcodes werken, veel nauwkeuriger dan alleen maar de productnaam. Misschien kan je ook statistieken houden van hoeveel een product is verkocht. Vergeet ook niet om de datums te registreren. Weet niet of de prijzen inclusief btw er instaan maar misschien bij "View item" BTW percentage zetten? Je kan ook winsten berekenen, aantal x verkoopprijs - aantal x aankoopprijs. Misschien ook aparte prijzen maken voor groothandel? Dat ze een korting krijgen van ... procent.

Verder veel succes met je voorraadbeheer systeem. Als je vragen hebt over boekhouden stuur maar een PM.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):
Robinkoch (link):
Robiin (link):

smileysmiley

De beginsellen van GIT zijn niet zo heel lastig te begrijpen.
Ik kan je aanraden om zo snel mogelijk je git-repository op te zetten zodat je een versiebeheer over je code hebt, en zodat anderen dus fixes kunnen maken op jouw code.

Ik denk dat ik een aantal oude projecten van mij ook eens op github ga knallen.

Thanks, ik ga er dit weekend mee aan te slag!

Mounssif (link):
Je kan beter met artikelcodes werken, veel nauwkeuriger dan alleen maar de productnaam. Misschien kan je ook statistieken houden van hoeveel een product is verkocht. Vergeet ook niet om de datums te registreren. Weet niet of de prijzen inclusief btw er instaan maar misschien bij "View item" BTW percentage zetten? Je kan ook winsten berekenen, aantal x verkoopprijs - aantal x aankoopprijs. Misschien ook aparte prijzen maken voor groothandel? Dat ze een korting krijgen van ... procent.

Verder veel succes met je voorraadbeheer systeem. Als je vragen hebt over boekhouden stuur maar een PM.

BTW percentages ga ik ook doen inderdaad. Kan je iets specifieker zijn over de datums? Er komt een heel gedeelte om alle omzetten en winsten etc te bekijken. Korting bij de artikelen of bij de facturen?

Kingunit (link):
Zou inderdaad artikelnummers en EANs gebruiken.

Alle ideeen zijn op de lijst gezet en daar ga ik mee aan de slag!

Bedankt :-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Inmiddels is het al even geleden! Dit ivm examens :-(

Echter ben ik nu weer met het project bezigsmiley Vanmorgen heb ik een function geschreven genaamd createinvoicepdf("INVOICENUMBER");

Hiermee creeer je een pdf die er als volgt eruit ziet:

Plaatje

het is nog niet de meest mooie pdf maar ben er nog hard mee bezig!

Als libary gebruik ik FPDF

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maak anders een simpel templating-systeem eromheen zodat de gebruiker zelf een layout kan bouwen. Volgens mij kan FPDF ook HTML verwerken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aarclay (link):
Maak anders een simpel templating-systeem eromheen zodat de gebruiker zelf een layout kan bouwen. Volgens mij kan FPDF ook HTML verwerken.

Goed plan! Ik zal het in de starterspost zetten! De functie is nu zo aangepast dat je als je een email adres opgeeft (optioneel) dan mailt hij gelijk de PDF naar het opgegeven email adres.

De opmaak van de mail is via een apart bestand volledig naar wens in te richten (HTML).

smileysmiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen