Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
kingunit

Queue maken en bestanden laten printen

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb ergens een webhosting waar ik allemaal PDFjes opsla in de database. (dit zijn gewoon beschikbare URLs die je in je browser kan openen). Elders op een andere locatie heb ik twee printers staan, elke ochtend om bijvoorbeeld 8:00 wil ik alle PDFjes uit printen en die bijvoorbeeld uit de database verwijderen.

Hoe pak ik dit het beste aan? Heeft iemand daar ervaring mee?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kingunit (link):
Hoi,

Ik heb ergens een webhosting waar ik allemaal PDFjes opsla in de database. (dit zijn gewoon beschikbare URLs die je in je browser kan openen). Elders op een andere locatie heb ik twee printers staan, elke ochtend om bijvoorbeeld 8:00 wil ik alle PDFjes uit printen en die bijvoorbeeld uit de database verwijderen.

Hoe pak ik dit het beste aan? Heeft iemand daar ervaring mee?

Raspberry Pi op die locatie die bij die files kan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zoals Dylan zegt, Raspberry Pi gebruiken en die bij de printer hangen. Via bijvoorbeeld CUPS kan je printers gebruiken via de RPI. Een scriptje maken die met de database connect of eventueel een API schrijven op de server, dan alles ophalen en een voor een af laten drukken. Dan wanneer er iets is afgedrukt, request terug sturen om hem te verwijderen. En de file die dan zorgt dat alles wordt afgedrukt een cronjob om 8 uur iedere dag geven. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen