Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
robindh

Computer probleem [windows]

Aanbevolen berichten

Mijn ouders hebben het weer voor elkaar gekregen om een van hun laptops niet meer te laten werken.

Zodra ze hem opstarten is de cursor niet in het beeld, ook werkt het touchpad en een USB muis niet. Ik heb een beetje rond gekeken maar kom er niet uit. Ook googlen hielp mij niet echt verder.

Ik heb zelf al een systeemherstel, helaas zonder resultaat, geprobeerd.

Volgensmij zijn er hier wel mensen die mij kunnen helpen, bedankt alvast!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robindh (link):
Mijn ouders hebben het weer voor elkaar gekregen om een van hun laptops niet meer te laten werken.

Zodra ze hem opstarten is de cursor niet in het beeld, ook werkt het touchpad en een USB muis niet. Ik heb een beetje rond gekeken maar kom er niet uit. Ook googlen hielp mij niet echt verder.

Ik zou als ik jou was opnieuws Windows erop installeren...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robinkoch (link):
Robindh (link):

Ik zou als ik jou was opnieuws Windows erop installeren...

Dit is geen optie, want dan zijn ze alle bestanden kwijt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
August (link):
Haal de hdd eruit en prik die in een andere pc, haal alle rommel eraf en clean install.

We hebben hier geen andere pc/laptop waaraan we de HDD kunnen aansluiten. Ga dit wel even onthouden mocht er geen betere oplossing komen.

EDIT: Mogelijke oorzaak kan kortsluiting in de USB poort zijn. Iemand die mij kan vertellen of er dan nog iets te redden valt?

EDIT 2: Dit is inderdaad het probleem, ik zal dus opzoek moeten gaan naar een manier om de bestanden van de laptop naar een andere opslag te verplaatsen zonder gebruik te maken van de USB poorten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robindh (link):
August (link):
Haal de hdd eruit en prik die in een andere pc, haal alle rommel eraf en clean install.

We hebben hier geen andere pc/laptop waaraan we de HDD kunnen aansluiten. Ga dit wel even onthouden mocht er geen betere oplossing komen.

EDIT: Mogelijke oorzaak kan kortsluiting in de USB poort zijn. Iemand die mij kan vertellen of er dan nog iets te redden valt?

EDIT 2: Dit is inderdaad het probleem, ik zal dus opzoek moeten gaan naar een manier om de bestanden van de laptop naar een andere opslag te verplaatsen zonder gebruik te maken van de USB poorten.

Dit is mogelijk als je in het command screen kan. Als je nog ergens een externe usb hebt liggen die je aan de pc kan hangen kun je alles via de command prompt kopieeren. maar dit is niet al te makkelijk. En dan moet je usb aansluiting natuurlijk wel werken smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robindh (link):
Keffe (link):
En dan moet je usb aansluiting natuurlijk wel werken smiley

Er staat toch dat dit niet meer werkt door een kortsluiting.

Meeste computers hebben meerdere usb poorten en daar hoeft niet altijd bij allemaal kortsluiting te zijn. Lijkt me daarnaast sterk dat je touchpad niet werkt vanwege kortsluiting in je usb poort aangezien die vaak aangesloten staat op je moederboard?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen