Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
robinkoch

Wordpress VS shared/VPS hosting

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Op mijn stage hosten we alle Wordpress websites op een speciale Wordpress hosting. Weet iemand of deze hosting meer voor Wordpress is geoptimaliseerd dan bijvoorbeeld shared hosting of een VPS?
Veel mensen op het internet zeggen dat het eigelijk een shared hosting is alleen zonder toegang tot de files etc. Maar ik wil graag weten wat julllie erover denken!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Volgensmij is dat meer een verkoop praatje. Wordpress hosting is gewoon een shared hosting maar dan een andere benaming.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Je hebt bedrijven die inderdaad een soort WordPress hosting aanbieden, waar zij je WordPress uptodate houden en je daar zelf dus geen zorgen om hoeft te maken. Groot nadeel daarvan is dat je zelf niets kunt wat niet met het panel kan. Dat is dus handig voor mensen die 0 verstand hebben van programmeren enzo, maar anders werkt het heel irritant, lijkt me zo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Shahiem (link):
Volgensmij is dat meer een verkoop praatje. Wordpress hosting is gewoon een shared hosting maar dan een andere benaming.

Lennard (link):
Je hebt bedrijven die inderdaad een soort WordPress hosting aanbieden, waar zij je WordPress uptodate houden en je daar zelf dus geen zorgen om hoeft te maken. Groot nadeel daarvan is dat je zelf niets kunt wat niet met het panel kan. Dat is dus handig voor mensen die 0 verstand hebben van programmeren enzo, maar anders werkt het heel irritant, lijkt me zo.

Bij onze stage gebruiken ze voor de Wordpress site dus die "speciale" Wordpress hosting bij Antagonist. Alleen wij moeten wel alles zelf updaten etc. Wat Antagonist zegt is dat hun servers zijn geoptimaliseerd voor het gebruik van Wordpress... Ik vraag me dan af in hoeverre je een server speciaal kan optimaliseren voor het gebruik van Wordpress.. ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robinkoch (link):
Shahiem (link):

Lennard (link):

Bij onze stage gebruiken ze voor de Wordpress site dus die "speciale" Wordpress hosting bij Antagonist. Alleen wij moeten wel alles zelf updaten etc. Wat Antagonist zegt is dat hun servers zijn geoptimaliseerd voor het gebruik van Wordpress... Ik vraag me dan af in hoeverre je een server speciaal kan optimaliseren voor het gebruik van Wordpress.. ?
Dat lijkt me onzin, inderdaad. Met WordPress kan je alle kanten op qua bouw van websites, zodat je volgens mij niet echt heel specifieke optimalisaties door kunt voeren.
Op hun website kan ik de WordPress pakketten niet vinden btw?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Je kunt je server wel degelijk optimaliseren voor WordPress, zowel qua performance als security. Echter, is dit in principe de zelfde wijze als waarop een webserver normaal ook geoptimaliseerd wordt. Het enige waar echt rekening mee gehouden wordt is de manier van opslaan die WordPress gebruikt.

Wat meestal bedoeld wordt met "WordPress Hosting" is dat er extra veiligheidsmaatregelen worden genomen om hacks e.d. te voorkomen. Zo kan er een specifieke fail2ban koppeling worden opgezet, de toegang tot de wp-admin worden beperkt en kunnen bekende lekken makkelijker gedicht worden zonder dat andere systemen daar last van hebben. Vaak wordt er software als Reddis i.c.m. Varnish gebruikt, met daarbij de benodigde WordPress regels; als je een ander systeem op deze hosting draait dan is de kans zeker aanwezig dat er conflicten ontstaan: vandaar de term "WordPress Hosting"

Als je op zoek bent naar specifieke WordPress hosting, kan ik je Savvii aanraden. Hun bieden managed WordPress hosting, die ze vervolgens ook voor je updaten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat @Jponsen inderdaad zegt. Zo kunnen ze ook je wp-content op een aparte SAN/NAS opslaan en eventueel High Available maken, omdat ze toch al weten wat er op komt te draaien.

Daarnaast zijn er verschillende caching mechanismes die goed werken met WordPress.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jponsen (link):
Je kunt je server wel degelijk optimaliseren voor WordPress, zowel qua performance als security. Echter, is dit in principe de zelfde wijze als waarop een webserver normaal ook geoptimaliseerd wordt. Het enige waar echt rekening mee gehouden wordt is de manier van opslaan die WordPress gebruikt.

Wat meestal bedoeld wordt met "WordPress Hosting" is dat er extra veiligheidsmaatregelen worden genomen om hacks e.d. te voorkomen. Zo kan er een specifieke fail2ban koppeling worden opgezet, de toegang tot de wp-admin worden beperkt en kunnen bekende lekken makkelijker gedicht worden zonder dat andere systemen daar last van hebben. Vaak wordt er software als Reddis i.c.m. Varnish gebruikt, met daarbij de benodigde WordPress regels; als je een ander systeem op deze hosting draait dan is de kans zeker aanwezig dat er conflicten ontstaan: vandaar de term "WordPress Hosting"

Als je op zoek bent naar specifieke WordPress hosting, kan ik je Savvii aanraden. Hun bieden managed WordPress hosting, die ze vervolgens ook voor je updaten.

Bedankt, hier heb ik dus wat aan. Inmiddels heb ik Varnish Cache server geinstalleerd op onze CentOS server. Dit helpt ook echt heel veel en de sites zijn zo veel sneller nusmileysmiley

toevoeging op 30 september 2016, 11:24:26:
Lennard (link):
Robinkoch (link):
Shahiem (link):

Lennard (link):

Dat lijkt me onzin, inderdaad. Met WordPress kan je alle kanten op qua bouw van websites, zodat je volgens mij niet echt heel specifieke optimalisaties door kunt voeren.
Op hun website kan ik de WordPress pakketten niet vinden btw?

Heel apart! Wij hebben wel hun "speciale" Wordpress pakket maar kan hem nu ook niet meer vinden!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Een kennis van mij heeft BladeWP (https://bladewp.com/)
Heb het een keer getest en het is echt ontiegelijk snel.

Het is een gewone hosting, waar je FTP etc hebt en alle toegang.
Enkel is de PHP engine helemaal geoptimaliseerd en secure.
Daarnaast zit er hun eigen caching layer tussen waardoor hij alle paginas opslaat als static en deze de volgende keer rechtstreeks uit memory kan serveren. Waardoor PHP dus helemaal niet meer aan bod komt.

Uiteraard werkt die caching alleen voor paginas die voor alle bezoekers hetzelfde zijn.
Maar ook bij de paginas waar dit niet zo is, is het super snel!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jessee (link):
Een kennis van mij heeft BladeWP (https://bladewp.com/)
Heb het een keer getest en het is echt ontiegelijk snel.

Het is een gewone hosting, waar je FTP etc hebt en alle toegang.
Enkel is de PHP engine helemaal geoptimaliseerd en secure.
Daarnaast zit er hun eigen caching layer tussen waardoor hij alle paginas opslaat als static en deze de volgende keer rechtstreeks uit memory kan serveren. Waardoor PHP dus helemaal niet meer aan bod komt.

Uiteraard werkt die caching alleen voor paginas die voor alle bezoekers hetzelfde zijn.
Maar ook bij de paginas waar dit niet zo is, is het super snel!

Thanks, dit maakt het voor mij helemaal duidelijk!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat zal dan wel één van deze cachers zijn, vermoed ik:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PHP_accelerators. In combinatie met aantal CPUs, paar reepjes RAM, SSD, fine-getunede webserver en MySQL server kan je er nog wel wat extra snelheid uit persen. smiley

Xcache schijnt uit de matrix uit de genoemde wiki-pagina wel een aanrader te zijn. Verder heb ik hier geen ervaring mee. Wel schijnt er een l33t en tof analyse-paneeltje erbij te zitten als webinterface. Best tof smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Aarclay (link):
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PHP_accelerators. In combinatie met aantal CPUs, paar reepjes RAM, SSD, fine-getunede webserver en MySQL server kan je er nog wel wat extra snelheid uit persen. smiley

Xcache schijnt uit de matrix uit de genoemde wiki-pagina wel een aanrader te zijn. Verder heb ik hier geen ervaring mee. Wel schijnt er een l33t en tof analyse-paneeltje erbij te zitten als webinterface. Best tof smiley

Dat is niet specifiek voor WP smiley
Je kan elke server wel sneller maken door extra RAM toe te voegen etc.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jessee (link):
Aarclay (link):

Dat is niet specifiek voor WP smiley
Je kan elke server wel sneller maken door extra RAM toe te voegen etc.

Dat snap ik, maar het ging ook over gewone hosting die aangepast is voor WP.

Ik verwacht niet dat als iemand zelf Wordpress installeert dat hij automagisch opeens een hoop optimalisatie-plugins op zijn WP heeft draaien smiley.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen