Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
tendmex

Ochtend

Aanbevolen berichten

Hallo!

Iedere dag is het bij mij hetzelfde probleem... De ochtend... Ik kan gewoon niet goed me bed uitkomen.

Hebben jullie tips om dit wel te kunnen?

Dingen die bij (mij) niet werken:
Codeblok (voorbeeld.php):
1
2
3
4
5
Wekker aan de andere kant van de kamer zetten.
Met gordijnen open slapen.
(Veel) Water drinken zodat je de ochtend moet plassen.
Eerder naar bed gaan.
Sleep As droid.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jelle (link):
Gewoon een beetje zelfdicipline en meteen uit bed stappen zodra de wekker afgaat smiley
Dit ja, na een tijdje went het vanzelf (bij mij iig). Zorgen dat ik op tijd slaap en een regelmatig ritme aanhouden is ook goud trouwens, ik heb wel eens de neiging om elke dag op een compleet andere tijd naar bed te gaan, maar dat is ook funest voor mn ritme.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jelle (link):
Gewoon een beetje zelfdicipline en meteen uit bed stappen zodra de wekker afgaat smiley

Ik zet in mijn slaap de wekker uit dat is het lastige...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):
Jelle (link):

Ook als je de wekker aan de andere kant van je kamer zet?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luuko (link):
Tendmex (link):
Jelle (link):

Ja hij staat aan de andere kant van de kamer, Ik zet dat ding in mijn slaap uit en ga dan weer in bed liggen... Heel af en toe trek ik zelfs de stekker eruit..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):
Luuko (link):
Tendmex (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Ja hij staat aan de andere kant van de kamer, Ik zet dat ding in mijn slaap uit en ga dan weer in bed liggen... Heel af en toe trek ik zelfs de stekker eruit..

Misschien een idee om 2 wekkers te zetten en dan op plekken leggen waar je niet zo 123 bij kan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luuko (link):
Tendmex (link):
Luuko (link):

Misschien een idee om 2 wekkers te zetten en dan op plekken leggen waar je niet zo 123 bij kan?

En dan tergelijk af laten gaan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zet gewoon vijf wekkers op je telefoon ofzo? Of gebruik een slaap-app als Sleep as android, die maakt je wakker als je licht slaapt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Zet gewoon vijf wekkers op je telefoon ofzo? Of gebruik een slaap-app als Sleep as android, die maakt je wakker als je licht slaapt.

Sleep as android heb ik een poos geleden, werkte niet. Kan wel nog is een keer proberen smiley

Thom (link):
Kleren bij je wekker leggen zodat je die meteen aan kan doen? (trui oid)

Kast staat bij wekker, is dat voldoende? smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):
Lennard (link):

Sleep as android heb ik een poos geleden, werkte niet. Kan wel nog is een keer proberen smiley

Thom (link):

Nee. Echt dat je m meteen over je kop trekt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):
Lennard (link):

Thom (link):

in deze tijd van het jaar zou ik als ik jou was gewoon met raam open slapen en je wekker aan de andere kant van je kamer leggen. Dit zou inhouden dat het buiten je bed te koud zou zijn en zou je wakker moeten worden om echt je bed uit te komen. Daarna kan je meteen je kleren aandoen.
Dit helpt bij mij o.a. en ik wordt half uur voor ik uit bed ga wakker en dan slaap ik weer verder en word daarna weer wakker en dan spring ik uit bed smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vannacht heb ik sleep as droid gedownload en ingesteld dat ik om 8 uur me bed uit moest zijn. Wat gebeurde er? Dat ding begint precies om 8 uur te piepen tot gevolg dat ik te laat kwam....

Keffe (link):
Tendmex (link):
Lennard (link):

Thom (link):

in deze tijd van het jaar zou ik als ik jou was gewoon met raam open slapen en je wekker aan de andere kant van je kamer leggen. Dit zou inhouden dat het buiten je bed te koud zou zijn en zou je wakker moeten worden om echt je bed uit te komen. Daarna kan je meteen je kleren aandoen.
Dit helpt bij mij o.a. en ik wordt half uur voor ik uit bed ga wakker en dan slaap ik weer verder en word daarna weer wakker en dan spring ik uit bed smiley

Raam staat altijd open, en wekker staat aan de andere kant van de kamer. Bij mij werkt het juist tegenovergestelde, mijn lichaam denkt brrr koud snel weer terug onder de dekens -> val weer in slaap

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):
Vannacht heb ik sleep as droid gedownload en ingesteld dat ik om 8 uur me bed uit moest zijn. Wat gebeurde er? Dat ding begint precies om 8 uur te piepen tot gevolg dat ik te laat kwam....
Dan moet je m eerder instellen. smiley
Ik stel m altijd zo in dat hij uiterlijk op de tijd afgaat dat ik er uit moet (zeg 06:30). Als ik binnen een halfuur daarvoor (dus vanaf 06:00 tot 06:30) uit mn REM slaap ben (dus licht slaap) dan gaat ie eerder af. Maar je moet er dus altijd rekening mee houden dat hij dat niet doet omdat je diep slaapt op dat moment, dus je moet wel genoeg tijd over hebben dan.

Post je grafiekje eens van vannacht? Misschien ziet ie je bewegingen niet goed ofzo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik doe het altijd zo: ik zet 2 wekkers. Eerste wekker gaat een uur voor ik daadwerkelijk uit bed ga (bijv 6:00) en mn 2e gaat dus een uur later (7:00), dan ga ik er ook echt uit. Door de 1e wekker ben ik namelijk al een beetje wakker gemaakt waardoor ik, als de 2e wekker afgaat, er vrij makkelijk uit kan.

Mijn manier. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Azdin (link):
Ik doe het altijd zo: ik zet 2 wekkers. Eerste wekker gaat een uur voor ik daadwerkelijk uit bed ga (bijv 6:00) en mn 2e gaat dus een uur later (7:00), dan ga ik er ook echt uit. Door de 1e wekker ben ik namelijk al een beetje wakker gemaakt waardoor ik, als de 2e wekker afgaat, er vrij makkelijk uit kan.

Mijn manier. smiley

Maar in dat uurtje val je toch weer in slaap en dan is het juist beroerder om uit bed te komen een uur later, lijkt mij?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Azdin (link):

Mijn manier. smiley

Ja dat heb ik nu dus ook, maar daar wil ik vanaf.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luuko (link):
Azdin (link):

Mijn manier. smiley

Maar in dat uurtje val je toch weer in slaap en dan is het juist beroerder om uit bed te komen een uur later, lijkt mij?

Dan val ik weer in slaap ja, maar niet in een echt diepe slaap waardoor ik heel makkelijk eruit kan. Voor mij werkt het uitstekend, voor de ander misschien niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Had vroeger ook dat ik door al mn wekkers heen sliep - tot ergernis van de mensen in de kamer(s) naast me, omdat die er wel wakker van werden. Bij mij is dit weggegaan toen ik 2 weken alleen was en wist dat ik wakker moest worden, anders was ik screwed. Sindsdien zet ik mijn wekker een half uur voordat ik wakker moet en snooze ik hem 2 keer (15 minuten).

Soms is het snoozen bij mij niet nodig, vaak wel. smiley Soms heb ik het nog wel dat ik door de wekker slaap, dan heb ik geluk dat mn pa me wakker maakt. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wouterr (link):
tot ergernis van de mensen in de kamer(s) naast me
smiley

Als ik alleen ben dan schrik ik me helemaal dood als ik een keer uit mezelf al wakker word, dan ben ik bang dat ik door mn wekker heen ben geslapen en is het echt 5 uur s morgens ofzo smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Tendmex (link):
Ik stel m altijd zo in dat hij uiterlijk op de tijd afgaat dat ik er uit moet (zeg 06:30). Als ik binnen een halfuur daarvoor (dus vanaf 06:00 tot 06:30) uit mn REM slaap ben (dus licht slaap) dan gaat ie eerder af. Maar je moet er dus altijd rekening mee houden dat hij dat niet doet omdat je diep slaapt op dat moment, dus je moet wel genoeg tijd over hebben dan.

Post je grafiekje eens van vannacht? Misschien ziet ie je bewegingen niet goed ofzo.

Klik om de spoiler te openen

Nu ik hem zo bekijk, denk het ook niet nee smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):
Lennard (link):
Tendmex (link):

Indd smiley
waar leg je m neer dan?

inb4 naast mn bed

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Tendmex (link):
Lennard (link):

Indd smiley
waar leg je m neer dan?

inb4 naast mn bed

inb4? smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Wouterr (link):
tot ergernis van de mensen in de kamer(s) naast me
smiley

Als ik alleen ben dan schrik ik me helemaal dood als ik een keer uit mezelf al wakker word, dan ben ik bang dat ik door mn wekker heen ben geslapen en is het echt 5 uur s morgens ofzo smiley

Dit heb ik ook zo vaak smiley

Het ergste dat ik heb gehad was dat ik om 7 uur s avonds ging slapen en om 9 uur in de avond wakker denkend dat mijn wakker af was gegaan en dat het ochtend was (het was nog schemerig dus het leek ook echt zo).
Dus (zonder op de klok te kijken) ik aankleden, spullen inpakken, lunch gemaakt en aan mij ontbijt begonnen. Ik vond het al raar dat mijn ouders zo vroeg beneden tv zaten te kijken.... Tot ik een beetje wakker werd, op mijn telefoon keek en zag dat het nog avond was....

smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen