Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Gast One2xs

wo 19 okt. | Belangrijke serverwijzigingen

Aanbevolen berichten

Luuko (link):
Ik zie nog steeds nergens dat jevmet 1 klik ssl hebt smiley
Log in op DirectAdmin -> domeininstellingen -> klik je domein aan -> vink "Beveiligde SSL" aan en kies voor "Gebruik een symbolic link van private_html naar public_html" -> klik Opslaan -> ga terug naar hoofdmenu -> kies voor SSL certificaten -> kies voor het tweede bolletje en dan voor Gratis en automatisch certificaat van Lets Encrypt -> vul je email in -> doe de 1 klik door op Opslaan te klikken.

Als het goed is werkt dat, zo niet: maak even een topic aan in Webwereld, dan help ik je daar verder.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luuko (link):
Ik heb het idee dat mijn webhost nu veel trager is dan voor de wijzigingen smiley
Het kan nu nog traag zijn inderdaad; we zijn bezig met tal van wijzigingen en optimalisaties. Over enkele dagen wordt de hoeveelheid geheugen ook verder opgeschroefd. Ik heb geen cijfers paraat of het ook echt trager is, maar als dat het geval is dan moet het over enkele dagen een stuk beter zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ben best benieuwd naar de specificaties van de nieuwe server. Waarover beschikt het weliswaar kleinere, maar krachtigere arsenaal van one2xs?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Luuko (link):
Ik heb het idee dat mijn webhost nu veel trager is dan voor de wijzigingen smiley
Het kan nu nog traag zijn inderdaad; we zijn bezig met tal van wijzigingen en optimalisaties. Over enkele dagen wordt de hoeveelheid geheugen ook verder opgeschroefd. Ik heb geen cijfers paraat of het ook echt trager is, maar als dat het geval is dan moet het over enkele dagen een stuk beter zijn.

Het lijkt wel alsof er een enorme laadtijd zit om van http:// naar https:// te gaan op mijn host.

Als ik namelijk gelijk naar https://domein.nl ga dan is het gelijk geladen.
http://domein.nl doet er veel langer over..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dylan (link):
Je kan helaas geen bash scripts runnensmiley
Zou rsync wel aan kunnen?

Echt niet? Heb je het bestand wel executable gemaakt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aarclay (link):
Dylan (link):
Je kan helaas geen bash scripts runnensmiley
Zou rsync wel aan kunnen?

Echt niet? Heb je het bestand wel executable gemaakt?

Ooh nice, het kan wel!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luuko (link):

Dit gevoel heb ik ook smiley
Het duurt soms 4 seconden voordat ik een server reactie krijg, terwijl ik maar 1 class aanroep.
En ik heb heel rare gevallen met caching:
-verander een klein getal in een HTML attribuut;
-ctrl + f5
-geen verandering
-above x5 (smiley)
-geen verandering
-typ jfisishwiwkaklaoajJhdhsu ergens op de pagina
-verandering zichtbaar smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Stef (link):
Luuko (link):

Dit gevoel heb ik ook smiley
Het duurt soms 4 seconden voordat ik een server reactie krijg, terwijl ik maar 1 class aanroep.
En ik heb heel rare gevallen met caching:
-verander een klein getal in een HTML attribuut;
-ctrl + f5
-geen verandering
-above x5 (smiley)
-geen verandering
-typ jfisishwiwkaklaoajJhdhsu ergens op de pagina
-verandering zichtbaar smiley
Dat komt door de cache inderdaad; die stond eerst op one2xs.com ook veel te agressief ingesteld. Daardoor is het wel een stuk sneller, maar dan moet je soms even wachten voordat de boel werkt. Ik ga uitzoeken wat we er aan kunnen doen.

De server zelf is trouwens een stuk sneller, dus als je echt denkt dat het een stuk trager is dan moet je even een ticket aanmaken, dan kijk ik er naar. 4 seconden wachten op één class aanroep hoort natuurlijk niet, dus daar zal *ergens* iets mis gaan.

@Stef @Luuko: als je de cache irritant vindt dan kun je in DirectAdmin bij "Select PHP version" de module opcache uitschakelen. Alles zou dan instant moeten zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen