Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Dylan

Het oude one2xs

Aanbevolen berichten

Jessee (link):
Je bent zeker niet de enige.
Ik vind de nieuwe layout helemaal niets.
En vooral qua UX is het helemaal kut (mijn mening)
Heb liever het oude design terug.

- Icons die niet matchen
- Buttons op rare plekken
- Onduidelijkheid
- Gekke menu hover shit
- Lelijk font (maar dan ook echt)
- Gekke halve cirkel verloop in de header

Ik zeg niet dat het oude mooi was, het is sowieso gewenning.
Als ik die kritisch ga bekijken is het ook niets.
Maar als er zoveel tijd wordt gestoken in een nieuw design, verwacht ik wel wat meer dan zoiets tbh.
Leuk dat er vernieuwing is, maar ik vind het niet zo.

Disclaimer Want dat heb je hier op One2xs vaak wel nodig
Het is niet als haat bedoeld, gewoon mijn mening.
Het staat je vrij om een Suggestie-topic te maken met verbeteringen. Als je aangeeft welke icons je niet vindt matchen, welke buttons je op een rare plek vindt staan, wat er onduidelijk is, enzovoorts, dan kan ik er wat mee. Op deze manier is je punt wel duidelijk, maar kan ik er vrij weinig mee.

De vorige site was redelijk uitontwikkeld. De layout was niet je van het, maar het systeem is acht jaar lang opgebouwd. Telkens hebben Ruben en ik er van alles bij gebouwd, waardoor de site op een gegeven moment wel redelijk af was. Nu moet ik alles in mn uppie doen, lagen de eisen veel hoger (toen we begonnen was het forum leeg, ging alles handmatig, kon je als user niets zelf doen, enz.) en heb ik veel minder tijd dan ik op de middelbare pretschool had.

Ik zou nog weken fulltime aan de site kunnen spenderen. De boel is zeker nog lang niet af: er moet nog van alles aan gebeuren. Ik heb zelf ideeën genoeg, maar mede met jullie feedback en suggesties kan ik er vast wel weer wat van maken. De basis staat er echter; de boel is sneller en stabieler dan ooit. Dat is waar het me voornamelijk om te doen was. Dat de lay-out tegenvalt, besef ik zeker (ben zelf ook niet blij met het logo en het gebrek aan responsive-ness), maar dat was prioriteit 2 voor me.

Maar thanks voor je feedback. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Responsive is ook niet echt nodig vind ik, echte fatsoenlijke telefoon tegenwoordig heeft gewoon een goede browser er op zitten.
Ik erger mij namelijk mateloos aan responsive websites of mobiele versies van websites die functionaliteiten weglaten. Dan heb ik liever de normale (desktop) site, en dat ik maar wat extra moet scrollen.

Enige waar ik mij tot nu toe aan heb geïrriteerd op mobiele one2xs is, als je een forum reactie aan het typen bent dat je niet ziet wat je typt. Dan moet je eerst naar links scrollen naar je tekst.
Als je typt focust hij zich niet automatisch bij je tekst.

Geen idee of dat iOS, safari of One2xs is tbh.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jessee (link):
Responsive is ook niet echt nodig vind ik, echte fatsoenlijke telefoon tegenwoordig heeft gewoon een goede browser er op zitten.
Ik erger mij namelijk mateloos aan responsive websites of mobiele versies van websites die functionaliteiten weglaten. Dan heb ik liever de normale (desktop) site, en dat ik maar wat extra moet scrollen.

Enige waar ik mij tot nu toe aan heb geïrriteerd op mobiele one2xs is, als je een forum reactie aan het typen bent dat je niet ziet wat je typt. Dan moet je eerst naar links scrollen naar je tekst.

Op android, chrome werkt het wel goed

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Het
Luuko (link):
Jessee (link):

Op android, chrome werkt het wel goed

Safari veroorzaakt dit

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jesse, heeft wel gelijk dat de icoontjes niet matchen. De icoontjes zijn iets te "kinderlijk", je kan liever flat icons usen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Shahiem (link):
Jesse, heeft wel gelijk dat de icoontjes niet matchen. De icoontjes zijn iets te "kinderlijk", je kan liever flat icons usen

Je bedoelt icoontjes zoals de wereldbol en de ubb-icoontjes?

De Rest van de icoontjes (zoals quoten e.d.) zijn van fontawesome en dat is toch wel redelijk flat smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Maar de rest van het design is alles behalve flat.
Dus waarom dan wel die kleine, saaie, grijze, flat icoontjes?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Maar in de topbar worden weer geen font awesome icons gebruikt.
Maar o.a. een poeplelijk mannetje dat te ver uitgerekt is (lijkt het)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jessee (link):

Ben het met je eens dat die in de topbar ook wel strakker mogen (zoals fontawesome). De enige reden dat je bij de posts de fontawesome icoontjes hebt trouwens is omdat het met text gewoon niet netjes was.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):
Jessee (link):

Ben het met je eens dat die in de topbar ook wel strakker mogen (zoals fontawesome). De enige reden dat je bij de posts de fontawesome icoontjes hebt trouwens is omdat het met text gewoon niet netjes was.
Van t weekend ga ik weer updates bouwen, zal eens kijken of het mooi is om gewoon overal fontawesome van te maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik snap niet wat mensen zo lelijk vinden aan het font. smiley Vindt iedereen een serif font sowieso lelijk, of is het puur dit ene font?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Ik snap niet wat mensen zo lelijk vinden aan het font. smiley Vindt iedereen een serif font sowieso lelijk, of is het puur dit ene font?

Dit is echt zon lettertype dat ik tegenkom in mijn word documenten. En ik sla m graag over. smiley Hierbij doel ik op bijvoorbeeld:

Forum » Offtopic » Het oude one2xs

Lettertype van bijvoorbeeld de inhoud van een post is wel prima vind ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kingunit (link):
Lennard (link):

Dit is echt zon lettertype dat ik tegenkom in mijn word documenten. En ik sla m graag over. smiley Hierbij doel ik op bijvoorbeeld:

Jep, ik snap m. Maar wat zou je zelf doen; alles sans serif maken (zoals het font von de forumposts bijvoorbeeld), of een ander serif font kiezen?
Ik vind een serif font een wat chique uitstraling hebben, maar snap ook wel weer dat het een times new roman-idee geeft. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Kingunit (link):
Lennard (link):

Jep, ik snap m. Maar wat zou je zelf doen; alles sans serif maken (zoals het font von de forumposts bijvoorbeeld), of een ander serif font kiezen?
Ik vind een serif font een wat chique uitstraling hebben, maar snap ook wel weer dat het een times new roman-idee geeft. smiley

Ik heb maar even wat gedaan hoor

Plaatje

Het zijn maar kleine dingetjes maar rondingen, schaduw etc. zijn eigenlijk niet meer van deze tijd vind ik. Als je dan ook nog eens een ander logo erop knalt ben je helemaal zoet denk ik.

toevoeging op vr 28 oktober 2016, 01:04:41:

En op mobiel kon dit opzich ook wel:

Plaatje

Kost echt geen drol als je procenten gebruikt i.p.v. pixel breedtes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):

Het is niet per definitie lelijk, het past alleen imo niet echt binnen de uitstraling van de website. Ik meen me ook te herinneren dat in de ruwe schets een ander font werd gebruikt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kingunit (link):
Lennard (link):
Kingunit (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Ik heb maar even wat gedaan hoor

Plaatje

Het zijn maar kleine dingetjes maar rondingen, schaduw etc. zijn eigenlijk niet meer van deze tijd vind ik. Als je dan ook nog eens een ander logo erop knalt ben je helemaal zoet denk ik.

toevoeging op vr 28 oktober 2016, 01:04:41:

En op mobiel kon dit opzich ook wel:

Plaatje

Kost echt geen drol als je procenten gebruikt i.p.v. pixel breedtes.

Die eerste screenshot vind ik dan weer veel te plat. Ik vind het juist wel wat hebben dat het net een kleine gradient heeft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):

Serif imo is best lelijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
August (link):
Kijk topic titel en logo
Plaatje

Veel te plat. Ziet er echt niet uit als je het mij vraagt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
August (link):
Kijk topic titel en logo
Plaatje

Dit is echt top!!
Behalve die header dan, maar in ieder geval al beter dan die gekke halve cirkel die er nu is.

Flat design is gewoon top.
Anno 2016/2017 verwacht ik geen designs meer met zon standaard lettertype wat je in Word ook hebt en overal shadow en semi-fancy animations en gradients.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):
August (link):
Kijk topic titel en logo
Plaatje

Wat is daar mis mee dan? Ik bedoel, tegenwoordig zijn flat designs populair. Gradients en schaduwen zijn gewoon super ouderwets.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
August (link):
Kijk topic titel en logo
Plaatje

Dat logo ziet er goed uit!
Volgens mij wou Lennard het logo nog aanpassen geloof ik

Header is beter, het balkje waar het topic titel in zit zou ik zo laten hoe het nu is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kingunit (link):
Rik (link):
August (link):
Kijk topic titel en logo
Plaatje

Wat is daar mis mee dan? Ik bedoel, tegenwoordig zijn flat designs populair. Gradients en schaduwen zijn gewoon super ouderwets.

Hey, het is gewoon mijn mening. Ik vind het er te goedkoop uit zien..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites