Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Dylan

Advertenties

Aanbevolen berichten

Hi,

Stel ik maak een site/app waar ik advertenties op wil zetten (Google Adsense, bijv.) Moet ik mij dan inschrijven bij de KvK?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dylan (link):
Hi,

Stel ik maak een site/app waar ik advertenties op wil zetten (Google Adsense, bijv.) Moet ik mij dan inschrijven bij de KvK?

haal je er inkomsten uit?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dit hangt er van af hoe en wat.

Een simpele vraag die je, je kan afstellen is: doe ik dit om geld te verdienen?

Ja -> Inschrijven
Nee -> Niet inschrijven / twijfelgeval

Maar dit is niet helemaal waterdicht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sevvlor (link):
Dylan (link):
Hi,

Ik wil alles zelf maken, dus ja.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dylan (link):
Sevvlor (link):
Dylan (link):
Hi,

Je hierbij ook rekening houden met kosten van de servers.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robindh (link):
Dylan (link):
Sevvlor (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Je hierbij ook rekening houden met kosten van de servers.

Ik hoop het wel ja

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tot een bepaalde drempel zal de belastingdienst het nog wel veroorloven, maar als het groot word zal ik het zeker wel overwegen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Moet niet, zeker niet als beginner. Maar inderdaad, zodra je wat groter wordt, zou ik t wel doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zodra je groter wordt natuurlijk wel. Belangrijk is ook;

Als Lennard zou adverteren voor hosting en domeinnamen wel, hij kan de kosten ook terug trekken voor de BTW. Omdat dit zakelijke kosten zijn.

Als Lennard gaat adverteren voor het forum niet, hij haalt er immers (niet direct) kosten uit. Als het pas groter is en als Lennard advertentie inkomsten heeft dan moet je er pas belasting over betalen.

Maar inderdaad, zeker als beginner hoeft dat niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zie hierboven dat er als richtlijn wordt genomen zodra je een beginner bent hoef je je onderneming niet in te schrijven bij de Kamer van Koophandel. Dit klopt niet, zodra ik morgen een groentewinkel wil beginnen in een leegstaand pand in een winkelcentrum om de hoek ben ik ook een beginner. In dat geval moet ik mij ook gewoon inschrijven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robindh (link):
Ik zie hierboven dat er als richtlijn wordt genomen zodra je een beginner bent hoef je je onderneming niet in te schrijven bij de Kamer van Koophandel. Dit klopt niet, zodra ik morgen een groentewinkel wil beginnen in een leegstaand pand in een winkelcentrum om de hoek ben ik ook een beginner. In dat geval moet ik mij ook gewoon inschrijven.

Wat ze hier bedoelen met beginner is waarschijnlijk een beginnende freelance webprogrammeur die voor de ouders van een vriend "zwart" een website maakt. Tot een bepaald bedrag hoef je je daar niet heel erg druk over te maken.

Als je echter echt opdrachten voor klanten wil gaan doen en daar een redelijke hoeveelheid geld mee verdient dan is het wel de bedoeling dat je je inschrijft bij de KVK. Gelukkig zitten er aan de lasten van een bedrijf (Bijvoorbeeld BTW opgave en bijbehorende boekhouding) ook een hoop leuke dingen (BTW-vrij zakelijk inkopen doen. Facturen uit mogen schrijven).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen