Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
ralphh

Rangen/Groepen

Aanbevolen berichten

Hi,

Volgens mij is het al tig keer voorgesteld, maar nu one2xs is omgebouwd lijkt mij dit concept een stuk leuker.
Het maken van een rang bij x aantal jaar dat je lid bent of x aantal posts, omdat klant ook zo saai is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jaa!!

Maar dan de deelvragen:
1. Wat voor rangen? (one0xs, one1xs, ..., one100xs smiley)
2. Op basis waarvan? (aantal posts -> spam??; aantal jaren lid -> niet eerlijk want een is actiever dan de ander; combinatie van beiden: posts per dag?)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Jaa!!

Maar dan de deelvragen:
1. Wat voor rangen? (one0xs, one1xs, ..., one100xs smiley)
2. Op basis waarvan? (aantal posts -> spam??; aantal jaren lid -> niet eerlijk want een is actiever dan de ander; combinatie van beiden: posts per dag?)

1. Beginner, Super lid, Trouw lid etc. idk smiley
2. Ja dat is waar, alhoewel echte spam niet echt vrij veel voor komt denk ik en anders is het wel te handhaven, of dat je zelf iets mag verzinnen smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Of gewoon zelf invullen inderdaad. Dat kan op FOK! ook en dat is eigenlijk wel leuk.
Maar dan moeten mods wel een naamkleur krijgen want anders is iedereen ineens Admin of Opperbaas ofzo. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Of gewoon zelf invullen inderdaad. Dat kan op FOK! ook en dat is eigenlijk wel leuk.
Maar dan moeten mods wel een naamkleur krijgen want anders is iedereen ineens Admin of Opperbaas ofzo. smiley

Of je hebt "preserved-words". Sowieso bij Admin lijkt me dat wel handig, Opperbaas vind ik wel leuk. smiley Ik zeg doen! Leuk! smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wouterr (link):
Lennard (link):

Of je hebt "preserved-words". Sowieso bij Admin lijkt me dat wel handig, Opperbaas vind ik wel leuk. smiley Ik zeg doen! Leuk! smiley
Ja, maar je hebt 1000 rangen die je kunt doen. Als Admin niet mag dan doe je Admin! of Chef of Baas of weet ik wat. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Wouterr (link):
Lennard (link):

Ja, maar je hebt 1000 rangen die je kunt doen. Als Admin niet mag dan doe je Admin! of Chef of Baas of weet ik wat. smiley

Yeah, true. Anders doe je `substr`.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Wouterr (link):
Lennard (link):

Als iemand Admin! of !!Admin!! intypt komt er gewoon haha sukkel te staan smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Wouterr (link):
Lennard (link):

Dan doe je gewoon een paar die wel mogen. (dat er stuk of 10 zijn die je kan kiezen.)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Je kunt ook rangen indelen op basis van de tijd die iemand actief is geweest op de website, maar dan krijg je misschien weer dat mensen de website dag en nacht open gaan laten staan voor een rank.

Vind dat idee van zelf invullen wel leuk, maar dan blijft het ook niet super speciaal meer lijkt me? Het idee om te streven naar een rank vind ik persoonlijk wel een leuk iets namelijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tessa (link):
Je kunt ook rangen indelen op basis van de tijd die iemand actief is geweest op de website, maar dan krijg je misschien weer dat mensen de website dag en nacht open gaan laten staan voor een rank.

Vind dat idee van zelf invullen wel leuk, maar dan blijft het ook niet super speciaal meer lijkt me? Het idee om te streven naar een rank vind ik persoonlijk wel een leuk iets namelijk.

Ben het eens met 2, maar hoe ga je dat maken dan? Aangezien de redenen hierboven die Lennard noemde wel terecht zijn. (spam)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gamification is inderdaad iets dat je goed moet uitdenken, want anders kan het juist erg fout uitpakken. Ik heb zelfs nu al het idee dat sommige mensen het doen om een hoger postcount te halen ofz.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wouterr (link):
Gamification is inderdaad iets dat je goed moet uitdenken, want anders kan het juist erg fout uitpakken. Ik heb zelfs nu al het idee dat sommige mensen het doen om een hoger postcount te halen ofz.
Vandaar dat ik ooit die activiteitsbalk (idk meer hoe ik die had genoemd) had ingevoerd; die nam tal van factoren en maakte op basis daarvan een ranking. Maar iedereen wilde de postcount terug. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Wouterr (link):
Vandaar dat ik ooit die activiteitsbalk (idk meer hoe ik die had genoemd) had ingevoerd; die nam tal van factoren en maakte op basis daarvan een ranking. Maar iedereen wilde de postcount terug. smiley

KISS. Keep It Simple, Stupid. smiley. Kan je niet achievements maken en als je die scoort krijg je zoveel "score", die je vervolgens kan uitdrukken in een rank. Hier hoef je dan niet perse forum-gerelateerde dingen in te zetten, maar bijv. ook bestellen van producten. Zo stimuleer je ook het kopen van producten smiley.

Alhoewel, dan zal veel van dit forum enkele achievements nooit halen. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Zelf invullen lijkt mij dan wel oké.
Als je team een kleur doet, en Admin, Support en Moderator e.d. blokt, heb je daar ook geen last van.
Zie je iemand die alsnog iets heeft dat niet kan, kan je hem reporten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ben juist tegen het zelf invullen. Is alleen maar meer controle wat je moet gaan uitvoeren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):
Ik ben juist tegen het zelf invullen. Is alleen maar meer controle wat je moet gaan uitvoeren.
Wat zou jij een goede oplossing vinden? Je lijkt me iig wel iemand die voor rangen/statusdingetjes is. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Rik (link):
Wat zou jij een goede oplossing vinden? Je lijkt me iig wel iemand die voor rangen/statusdingetjes is. smiley

Ik zal vanavond eens kijken of ik iets kan bedenken. Ben zelf inderdaad wel voor het idee dat mensen rangen kunnen hebben (heb het volgens mij ooit zelf ook voorgesteld). Past ook beter binnen het nieuwe imago van one2xs: professioneel maar toch persoonlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):
Lennard (link):
Rik (link):

Ik zal vanavond eens kijken of ik iets kan bedenken. Ben zelf inderdaad wel voor het idee dat mensen rangen kunnen hebben (heb het volgens mij ooit zelf ook voorgesteld). Past ook beter binnen het nieuwe imago van one2xs: professioneel maar toch persoonlijk.
Top, ik ben benieuwd. smiley

Als anderen suggesties hebben dan zijn ze ook welkom hoor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wouterr (link):
Lennard (link):
Wouterr (link):

KISS. Keep It Simple, Stupid. smiley. Kan je niet achievements maken en als je die scoort krijg je zoveel "score", die je vervolgens kan uitdrukken in een rank. Hier hoef je dan niet perse forum-gerelateerde dingen in te zetten, maar bijv. ook bestellen van producten. Zo stimuleer je ook het kopen van producten smiley.

Alhoewel, dan zal veel van dit forum enkele achievements nooit halen. smiley

Dit vind ik opzich wel leuk, alleen dan gaan mensen de site meer als een forum zien... Lijkt me ook weer niet echt wat je wilt...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Rik (link):

Hoe langer je lid bent hoe meer rangen je kunt kiezen? of een calculatie tussen aantal posts en aantal jaren dat je er al op zit ofzo? dat je dan een selectie boxje hebt met namen die je kunt kiezen? smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind het idee leuk iig. Ik vind zelf posts per dag oid wel een goede indicatie voor hoe actief je bent.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Rik (link):
Lennard (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Top, ik ben benieuwd. smiley

Als anderen suggesties hebben dan zijn ze ook welkom hoor.

Iets later dan geplanned maar hier komt ie dan:

Ik denk dat op postcount gebaseerde rangen niet eens zo slecht idee zijn. De meeste communities waar ik op heb gezeten deden het op die manier (hadden zelfs Trouwe Leden" subgedeeltes bij een x aantal posts) en dat ging ook nooit fout. Zolang je goede moderatie toepast en de spam bestraft moet het niet zon heel groot probleem zijn.

Wat je ook zou kunnen doen is dat de rang is op basis van de oudheid van het account. Probleem daarvan is weer dat het mensen geen incentive geeft om actief te zijn, en nieuwe leden hebben dan ook geen "doel" om naar te streven. Naar mijn mening neemt dit juist weer weg van de rangen.

Wat je natuurlijk ook kan doen is op bepaalde acties een rang/titel vrij geven, en de gebruiker dan laten selecteren welke titel hij/zij wil dragen. Zoals meerdere mensen dus al zeiden: gamification.

Je koopt een host + domein? Je krijg een "achievement". Je verlengt je domein 2 jaar achter elkaar? Achievement. Je steekt meer dan 100,- in producten? Achivement. Je bent 1 jaar actief? Achievement. Je hebt 9001-posts? Achievement. Daarmee heb je zelf de controle over wat je wel/geen titel wil geven, maar geef je mensen wel een doel om naartoe te streven. En je geeft mensen een kleine extra reden om alles uit de site te halen. Zeker als je een soort lijstje bij zou houden van welke titels je waardoor krijgt.

That being said, ik weet niet of bovenstaand idee weer teveel de gamification kant op gaat, en of het uberhaubt past binnen het concept van one2xs als professioneel hosting provider.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen