Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Rik

[c] en [func] niet in UBB parser

Aanbevolen berichten

Gast
Of doe het op de markdown (Stack Overflow flavour) manier like this `code`

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sevvlor (link):

Moet @Lennard eerst de backticks fixen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Sevvlor (link):

Dat gebruik ik sowieso standaard. Gebruik het de hele dag door in GitHub (wiki, issue, PR, etc) en onbewust / automatisch ook overal anders.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):
Sevvlor (link):

Moet @Lennard eerst de backticks fixen.
Het is een Google Fonts-font, dus de bal ligt bij hen. smiley

Markdown heeft ook mijn voorkeur, maar dat zagen veel mensen (waaronder @Rik als ik mij niet vergis smiley) niet zitten. Half/half gaat niet lukken want de huidige UBB parser ondersteunt geen `backticktags``.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Lennard (link):
Sevvlor (link):
Gebruik een lib? Kan je toch Makkelijk met composer? ?
Een lib voor wat?

Markdown?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Lennard (link):
Sevvlor (link):
Lennard (link):
Klik om eerdere quotes te tonen
Een lib voor wat?

Markdown?
Maar niet iedereen wil Markdown.
Forum » Offtopic » Wat is beter: UBB of Markdown?
dus komt er voorlopig ook geen markdown. smiley

beide? Markdown én BB suport is mogelijk smiley.
(vereist wat meer programmeerwerk weliswaar.)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sevvlor (link):
Lennard (link):
Sevvlor (link):

Markdown?

Lijkt me verwarrend en een beetje onnodig

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Thom (link):
Sevvlor (link):
Lennard (link):

Mwah, je hebt de mogelijkheid om en _italic_ te doen.. Niet heel verwarrend lijkt me.

(klik op quote om te zien wat ik bedoel, wth is deze bug)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sevvlor (link):
Thom (link):
Sevvlor (link):

Mwah, je hebt de mogelijkheid om en _italic_ te doen.. Niet heel verwarrend lijkt me.[/quote]

Hierbij een leuke bug.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sevvlor (link):
Thom (link):
Sevvlor (link):

Mwah, je hebt de mogelijkheid om [i ] en _italic_ te doen.. Niet heel verwarrend lijkt me.

Dan moet ik twee parsers naast elkaar laten draaien, ik zie dat nou niet echt helemaal vlekkeloos gaan met bijvoorbeeld code-tags. smiley
En de huidige UBB parser vervangen door een andere (al kon ik geen goede andere vinden tijdens mijn zoektocht van een half jaar terug) zie ik ook niet zitten omdat ik dan alle bijgebouwde features ook weer kwijt ben.

En wat voor bug?
Codeblok:
1
[i ]
maakt de tekst italic, dat is precies zoals het bedoeld is?
"fuckingbbcodebug" (smiley) is bij jou een argument zoals de quote tags een id als argument hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sevvlor (link):
hij maakt het ook bold? en de tag is niet eens compleet? smiley
bold? smiley

Voor wat betreft incomplete tags is het net wat je wil. smiley Wil je mensen die de afsluittag vergeten tegemoetkomen en die eindtag aanvullen, of wil je de tag van iemand die m er expliciet in heeft gezet negeren omdat hij toevallig de eindtag is vergeten? Lijkt me dat het eerste meer gebruikersvriendelijk is. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Lennard (link):
Sevvlor (link):
bold? smiley

Voor wat betreft incomplete tags is het net wat je wil. smiley Wil je mensen die de afsluittag vergeten tegemoetkomen en die eindtag aanvullen, of wil je de tag van iemand die m er expliciet in heeft gezet negeren omdat hij toevallig de eindtag is vergeten? Lijkt me dat het eerste meer gebruikersvriendelijk is. smiley

Plaatje
Dat is toch bold of ben ik gek smiley?

Test edit

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sevvlor (link):
Lennard (link):
Sevvlor (link):
bold? smiley

Plaatje
Dat is toch bold of ben ik gek smiley?

Test edit
Dat is hier alleen italic smiley

Zal thuis eens checken. Zal wel een italic-fontje missen ergens. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij mij is het ook niet bold smiley
Lennard (link):
Sevvlor (link):
Thom (link):

Mwah, je hebt de mogelijkheid om [i ] en _italic_ te doen.. Niet heel verwarrend lijkt me.

Dan moet ik twee parsers naast elkaar laten draaien, ik zie dat nou niet echt helemaal vlekkeloos gaan met bijvoorbeeld code-tags. smiley
En de huidige UBB parser vervangen door een andere (al kon ik geen goede andere vinden tijdens mijn zoektocht van een half jaar terug) zie ik ook niet zitten omdat ik dan alle bijgebouwde features ook weer kwijt ben.

En wat voor bug?
Codeblok:
1
[i ]
"fuckingbbcodebug" (smiley) is bij jou een argument zoals de quote tags een id als argument hebben.

ah ik snap het smiley

toevoeging op di 25 oktober 2016, 19:04:57:

fuckingbbcodebug? smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Thom (link):
Bij mij is het ook niet bold smiley
Lennard (link):
Sevvlor (link):

En wat voor bug?
Codeblok:
1
[i ]

ah ik snap het smiley

toevoeging op di 25 oktober 2016, 19:04:57:

fuckingbbcodebug? smiley
Dat staat bij Sev in zn post. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Sevvlor (link):
Thom (link):

En wat voor bug?
Codeblok:
1
[i ]

Je kan theoretisch de gebruiker laten kiezen om de UBB parser of de Markdown parser te gebruiken, of het automatisch laten detecteren. Alleen zitten daar uiteraard ook weer een hoop haken en ogen aan.
Bovendien moet je dan 2 parsers gaan onderhouden bij nieuwe functionaliteiten (of je moet bepaalde functionaliteiten weer alleen aanbieden bij bepaalde parsers...)

Kortom, denk zelf niet dat het het echt waard is. En de switch maken van UBB naar Markdown met een ruwe anderhalf miljoen posts lijkt me ook niet echt ideaal omdat oude posts dan allemaal breken op het moment dat je ze wil editten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):
Lennard (link):
Sevvlor (link):

En wat voor bug?
Codeblok:
1
[i ]

Je kan theoretisch de gebruiker laten kiezen om de UBB parser of de Markdown parser te gebruiken, of het automatisch laten detecteren. Alleen zitten daar uiteraard ook weer een hoop haken en ogen aan.
Bovendien moet je dan 2 parsers gaan onderhouden bij nieuwe functionaliteiten (of je moet bepaalde functionaliteiten weer alleen aanbieden bij bepaalde parsers...)

Kortom, denk zelf niet dat het het echt waard is. En de switch maken van UBB naar Markdown met een ruwe anderhalf miljoen posts lijkt me ook niet echt ideaal omdat oude posts dan allemaal breken op het moment dat je ze wil editten.
En je zit met quotes als user A markdown gebruikt en user B quote zijn post en gebruikt UBB.
Dus nee, half/half is niet handig. Voorlopig dus nog maar UBB. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dylan (link):
Lennard (link):
lorem echo $unive->calve(pindakaas); ipsum echo $unive->calve(pindakaas); dolor phpinfo amet ofzo.

Test om ankers te maken

die
link
gaat
naar
hiero!

Die anker werkt niet, gaat bij mij naar boven.
Oh dat flipt als je de post quote. Logisch ook wel. smiley Naja, komt wel een keer. Voor startposts werkt het iig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen