Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
mcpoesen

Probleem

Aanbevolen berichten

Ik heb een gratis pc gekregen (Dell Optiplex 107L)
Maar als ik de start button druk gaat hij niet aan hij deed het eerst wel en het lampje op de moederbord brand, en heb alle kabels opnieuw gedaan

Plaatje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Klinkt als een probleem met de CPU of Geheugen.
Probeer er is ander geheugen in te stoppen als dit werk is het het geheugen, zo niet is het hoogstwaarschijnlijk de CPU.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heb zelf ook enkele Dell Optiplexjes staan/ gehad. Het lampje op het moederbord brandt altijd mits er stroom op staat. Hoeveel ram bankjes heb je erin zitten? Probeer eens de machine op te starten met één bankje in bij voorkeur slot #1. Krijg je wel enige video output? En gebruik je een discrete videokaart of de Intel GMA?

Update: bij veel oudere Optiplexen wil de voeding er wel eens mee ophouden. Heb je niet een pc waar je de voeding uit kan lenen om te testen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bedankt jongens heb het al gevonden 1 pinnetje was gebogen van de USB 2.0 dan doet hij het niet -,-
Hij werkt weet, btw, kan hij minecraft aan xD of gebruikt worden als server? #LanglevenSata

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mcpoesen (link):
Bedankt jongens heb het al gevonden 1 pinnetje was gebogen -,-
Hij werkt weet, btw, kan hij minecraft aan xD of gebruikt worden als server? #LanglevenSata

Specs?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tenzij je cli gebruikt denk ik niet dat het zin heeft om die als server te gebruiken.
In ieder geval kan hij dan niet veel spelers/plugins aan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mcpoesen (link):
Iemand nog ram sticksjes liggen? Sdram

Zelfs met meer RAM ga je het niet redden hoor. Pentium 4 is daar een te oude processor voor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Milan (link):
Mcpoesen (link):

Zelfs met meer RAM ga je het niet redden hoor. Pentium 4 is daar een te oude processor voor.

Afhankelijk van de socket kun je wellicht upgraden naar een nieuwere processor. Vrees alleen dat niet gemakkelijk gaat worden. De BIOS van Dell is vrij selectief. De GX520/60 wil bijvoorbeeld max tot Pentium Ds, waar de chipset de entry-level Core2duos ook support. Jouw socket (478 volgens mij) is trouwens tot Pentium 4 gebruikt, dus grote kans dat je al een van de betere processors erin hebt zitten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het werkt wel leuk voor een developmentservertje om wat mee te kloten met php gok ik. Dat is meestal niet zo heel zwaar.

Windows 7 / 10 moet er op zich wel op kunnen draaien, maar verwacht er niet te veel van.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):
Het werkt wel leuk voor een developmentservertje om wat mee te kloten met php gok ik. Dat is meestal niet zo heel zwaar.

Windows 7 / 10 moet er op zich wel op kunnen draaien, maar verwacht er niet te veel van.

Volgens MS heb je minimaal 1GB nodig voor W10 (https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/windows-10-specifications)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mcpoesen (link):

Je zou er een nieuwe CPU in kunnen stoppen, alleen ben bang dat je dan ook een nieuw mb nodig hebt.

Geen idee hoeveel geld je erin wil stoppen. heb nog wel geheugen liggen maar dat is voor laptops dus zul je niet veel aan hebben

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Milan (link):
Rik (link):

Volgens MS heb je minimaal 1GB nodig voor W10 (https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/windows-10-specifications)

Windows 10 gaat m inderdaad niet worden, was bij mijn setup bestaande uit een Pentium D, 4GB DDR2 RAM en een SSD nog maar net te doen. Windows 7 lijkt me te doen, zeker als je de 32-bit doet (Support je processor überhaupt 64-bits?)

Dit zijn trouwens processors die je pc (moet) support(en): http://www.cpu-upgrade.com/mb-Intel_(chipsets)/865G.html
Disclaimer: Ik weet niet of ze ook allemaal daadwerkelijk werken met jouw machine.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen