Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
dayhost

anderen forum software

Aanbevolen berichten

Misschien een iedee om de forum software naar phpbb om te zetten.
Dat werkt fijn en je kan hem helemaal aan passen
En denk dat lennerd wel zo handig is dat ie je account dus website en forum in een te koppelen.
Ik denk dat phpBB ook wat professioneler staat smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat vind je prettiger aan phpBB dan aan deze forumsoftware? Je kunt suggesties insturen voor verbeteringen, maar phpBB komt er sowieso niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jaah, ik vind dat deze site op Wordpress moet draaien. Gewoon omdat het veel gebruikt wordt en eenvoudig te modificeren is en veel plugins kent....

Ehh.... het gaat er toch om dat het voor de gebruiker functioneel is? Elk opensource pakker (of closed-source zoals deze site) kan aangepast worden naar believen door de beheerder, maar dat hoeft toch niet te zeggen dat diegene moet overstappen op een ander systeem?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Aarclay (link):
Jaah, ik vind dat deze site op Wordpress moet draaien. Gewoon omdat het veel gebruikt wordt en eenvoudig te modificeren is en veel plugins kent....

Ehh.... het gaat er toch om dat het voor de gebruiker functioneel is? Elk opensource pakker (of closed-source zoals deze site) kan aangepast worden naar believen door de beheerder, maar dat hoeft toch niet te zeggen dat diegene moet overstappen op een ander systeem?

Dan zou ik niet zo snel voor Wordpress kiezen, zijn genoeg alternatieven die imo een stuk beter en veiliger zijn dan Wordpress.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jessee (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Dan zou ik niet zo snel voor Wordpress kiezen, zijn genoeg alternatieven die imo een stuk beter en veiliger zijn dan Wordpress.

Neem je me mij nou echt serieus smiley?
Als ik Lennard was zou ik er ook zeker niet voor kiezen. Wordpress is leuk voor een site die wat informatie moet bieden, en niet voor een financieel belangrijke site als One2XS.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Hoezo zou ik je niet serieus nemen? Tenzij je hier als trol op het forum zit.

Wordpress wordt namelijk echt heel breed gebruikt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jessee (link):

smiley

Maar, nee, forum is goed zo smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aarclay (link):

Neem je me mij nou echt serieus smiley?
Als ik Lennard was zou ik er ook zeker niet voor kiezen. Wordpress is leuk voor een site die wat informatie moet bieden, en niet voor een financieel belangrijke site als One2XS.

Hoezo niet? Wordpress kun je uitbreiden zoals je zelf wilt. Kom eens met argumenten waarom Wordpress alleen voor een informatie site bedoeld is niet voor omzet gerelateerde dingen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jessee (link):
wat?

De eerste reactie van Aarclay was mega sarcastisch.
"Gebruik wordpress want het is eenvoudig en modificeerbaar" is een snaar naar "Gebruik PHPBB want is helemaal aan te passen".
Jij gat er vervolgens wel íets te serieus op in.

Anyway. Als tegenargument op het professioneler en makkelijker aanpasbaar, wat in mijn mening beiden juist niet het geval is;
Proffesioneler is het niet echt, want onder aan de site komt "Powered by PHPBB x.x.x" te staan, wat goedkoop over komt (immers, PHPBB is gratis, niet dat het geen goed systeem is). Bovendien krijg je al snel een standaard feeling bij PHPBB fora, omdat ze altijd dezelfde structuur hebben.
Dat is meteen het bruggetje naar makkelijker aanpasbaar; PHPBB is ontzettend groot en complex. Je hebt daardoor niet zomaar 1-2-3 een bridge geschreven tussen de one2xs core code en de PHPBB core code. Het lijkt in essentie simpel ("Oh ik maak toch gewoon een account aan bij PHPBB als ik een account aanmaak bij One2xs?"), maar op het moment dat je ook maar iets gaat veranderen aan een van beide accounts dan zit je opeens met een gebruiker die out-of-sync is. Bovendien is het lastig om te programmeren voor PHPBB door de manier waarop het is opgebouwd. De laatste keer dat ik naar de PHPBB code heb gekeken was het nog totaal niet logisch en object georiënteerd opgebouwd. Je moest voor mods regelmatig core-classes aanpassen, en bij het updaten van het systeem brak alles. Weet niet hoe dat tegenwoordig nog is though.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tegenwoordig is phpBB geloof ik op de structuur van Symfony gebouwd. Maar ik geloof dat dat maar voor een beetje is, stukje bij beetje moet alles overgezet zijn. Maar ik heb er ook al weer een tijdje niet in gekeken.

Wordpress leunt zelf ook weer op plugins, wat weer extra tijd en geheugen inneemt met laden. Een eigen geschreven CMS zonder onnodige poespas laadt dan altijd sneller, en je hebt zonder hooks of andere plugins de hele controle over het geheel. Lekker vlot en overzichtelijk smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aarclay (link):
Tegenwoordig is phpBB geloof ik op de structuur van Symfony gebouwd. Maar ik geloof dat dat maar voor een beetje is, stukje bij beetje moet alles overgezet zijn. Maar ik heb er ook al weer een tijdje niet in gekeken.

Wordpress leunt zelf ook weer op plugins, wat weer extra tijd en geheugen inneemt met laden. Een eigen geschreven CMS zonder onnodige poespas laadt dan altijd sneller, en je hebt zonder hooks of andere plugins de hele controle over het geheel. Lekker vlot en overzichtelijk smiley

Nou, ik geloof er maar weinig van als ik de github pagina van PHPBB bekijk. Van dit soort code word je toch gewoon moe:
https://github.com/phpbb/phpbb/blob/master/phpBB/develop/add_permissions.php

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vroeger was het zo simpel om erin te hacken. Ik weet nog dat ik stickies en een extra informatiebalk met PM-notificaties in phpBB 1.4.4 had gemod en enige hulp van enkele sites. Een heel stappenplan met aanwijzingen van: FIND, CHANGE, INSERT AFTER, DELETE om handmatig in de code te modden.

Heerlijke tijd! En dan hopen dat alles naar wens werkte smiley

Maar ja, updaten werd wel een hels karwei smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aarclay (link):
Vroeger was het zo simpel om erin te hacken. Ik weet nog dat ik stickies en een extra informatiebalk met PM-notificaties in phpBB 1.4.4 had gemod en enige hulp van enkele sites. Een heel stappenplan met aanwijzingen van: FIND, CHANGE, INSERT AFTER, DELETE om handmatig in de code te modden.

Heerlijke tijd! En dan hopen dat alles naar wens werkte smiley

Maar ja, updaten werd wel een hels karwei smiley

Yes, die ken ik ook nog. Dat er later ook scripts waren die die commandos uit konden voeren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aarclay (link):

Een kale Wordpress is tegenwoordig nog niet zo slecht hoor. De uitbreidingen heb je als programmeur zelf in de hand. (dus ook snelheid etc.).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Rik (link):

De eerste reactie van Aarclay was mega sarcastisch.
"Gebruik wordpress want het is eenvoudig en modificeerbaar" is een snaar naar "Gebruik PHPBB want is helemaal aan te passen".
Jij gat er vervolgens wel íets te serieus op in.

Anyway. Als tegenargument op het professioneler en makkelijker aanpasbaar, wat in mijn mening beiden juist niet het geval is;
Proffesioneler is het niet echt, want onder aan de site komt "Powered by PHPBB x.x.x" te staan, wat goedkoop over komt (immers, PHPBB is gratis, niet dat het geen goed systeem is). Bovendien krijg je al snel een standaard feeling bij PHPBB fora, omdat ze altijd dezelfde structuur hebben.
Dat is meteen het bruggetje naar makkelijker aanpasbaar; PHPBB is ontzettend groot en complex. Je hebt daardoor niet zomaar 1-2-3 een bridge geschreven tussen de one2xs core code en de PHPBB core code. Het lijkt in essentie simpel ("Oh ik maak toch gewoon een account aan bij PHPBB als ik een account aanmaak bij One2xs?"), maar op het moment dat je ook maar iets gaat veranderen aan een van beide accounts dan zit je opeens met een gebruiker die out-of-sync is. Bovendien is het lastig om te programmeren voor PHPBB door de manier waarop het is opgebouwd. De laatste keer dat ik naar de PHPBB code heb gekeken was het nog totaal niet logisch en object georiënteerd opgebouwd. Je moest voor mods regelmatig core-classes aanpassen, en bij het updaten van het systeem brak alles. Weet niet hoe dat tegenwoordig nog is though.

Jessee (link):
Hoezo zou ik je niet serieus nemen? Tenzij je hier als trol op het forum zit.

Wordpress wordt namelijk echt heel breed gebruikt.

toevoeging op vrijdag 2 december 2016, 10:22:09:
Het is gewoon mogelijk om zon soort site op WordPress te draaien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wordpress kan wel, maar het heeft gewoon te veel risicos vergeleken met een custom-build product. Ik zeg niet dat het slecht is, maar het is wel al jaren een rode lap op een woeste stier die je steeds maar netjes probeert te ontwijken. En als je niet oplet, dan neemt de stier jouw te grazen.

Met een eigen gemaakt systeem heb je dit veel minder. Plus dat je de hele code in eigen hand hebt! smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een discussie over de bruikbaarheid van WordPress/phpBB kan beter in Webwereld gevoerd worden. Ik neem aan dat ik verder niet hoef uit te leggen dat de kans nihil is dat ik binnenkort de boel omgooi naar WordPress + phpBB. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Lennard (link):
Een discussie over de bruikbaarheid van WordPress/phpBB kan beter in Webwereld gevoerd worden. Ik neem aan dat ik verder niet hoef uit te leggen dat de kans nihil is dat ik binnenkort de boel omgooi naar WordPress + phpBB. smiley

Dat snap ik, maar mijn punt is dat je voor een website als One2xs prima WordPress kan gebruiken.
Ik ben geen fan van WordPress, en zal het zelf ook niet zo snel gebruiken. Maar het ís mogelijk smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aarclay (link):
Wordpress kan wel, maar het heeft gewoon te veel risicos vergeleken met een custom-build product. Ik zeg niet dat het slecht is, maar het is wel al jaren een rode lap op een woeste stier die je steeds maar netjes probeert te ontwijken. En als je niet oplet, dan neemt de stier jouw te grazen.

Met een eigen gemaakt systeem heb je dit veel minder. Plus dat je de hele code in eigen hand hebt! smiley

Mwah, dat ligt helemaal aan je zelf. Je kan gewoon een prima Wordpress website ontwikkelen als je het goed doet. Een custom systeem kan net zo lek zijn. Dat hangt van de programmeur af.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...