Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
dayhost

anderen forum software

Aanbevolen berichten

Kingunit (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Mwah, dat ligt helemaal aan je zelf. Je kan gewoon een prima Wordpress website ontwikkelen als je het goed doet. Een custom systeem kan net zo lek zijn. Dat hangt van de programmeur af.

Dat snap ik, maar een custom systeem is wel minder bekender dan een bekend systeem. Dus botjes moeten wel precies weten waar ze de exploit moeten vinden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Aarclay (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Dat snap ik, maar een custom systeem is wel minder bekender dan een bekend systeem. Dus botjes moeten wel precies weten waar ze de exploit moeten vinden.

Een gerichte aanvaller is er zo achter smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dan wel, maar veel attacks komen van botjes. Die constant aan het rammen zijn op die xmlrpc.php van Wordpress bijvoorbeeld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aarclay (link):
Dan wel, maar veel attacks komen van botjes. Die constant aan het rammen zijn op die xmlrpc.php van Wordpress bijvoorbeeld.

Ja maar goed, dat is basis Wordpress. Die dingen zijn te hernoemen etc.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Totdat je weer een update krijgt die alles weer rechtzet smiley.
Op mijn Wordpress installatie heb ik in .htaccess alle aanroepen naar xmlrpc.php laten doorverwijzen naar een 404 melding met NOT AVAILABLE.

Wat heb ik aan dat bestand? Niks!
Als ik een extra deur in huis had die nooit gebruikt wordt, en een enkel slot heeft, dan had ik ook die deur dichtgemetseld smiley.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Log in om dit te volgen