Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
jorzwa

OpenVPN Geblokkeerd op school

Aanbevolen berichten

Hallo,

Gister heb ik een OpenVpn server geinstalleerd en thuis werkt hij perfect, nu ik op school ben is er geen enkele mogelijkheid om er mee te verbinden. Ik kan wel inloggen in ssh op poort 22 maar met openvpn gui lukt het niet.

Wat ik al geprobeerd heb:
Openvpn installeren op poort 443,
Opevpn installeren op poort 80

Beide geen succes heeft iemand een idee hoe ik mn vpn wel werkend kan krijgen?
Ik werk op wifi genaamd eduroam volgens mij gebruiken meer scholen deze naam.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Je moet een OpenVPN verbinding opzetten via 443. Dus écht de verbinding met je VPN, dan werkt het wel. Ik doe dit namelijk ook op de Eduroam netwerken smiley.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kan je me vertellen hoe je dit gedaan hebt? Ik heb de vpn geinstalleerd op 443 en de .opvn bestand in mn config map gezet en daarin staat dat die verbinding maakt met 443.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Jorzwa (link):
Kan je me vertellen hoe je dit gedaan hebt? Ik heb de vpn geinstalleerd op 443 en de .opvn bestand in mn config map gezet en daarin staat dat die verbinding maakt met 443.

Ik heb OpenVPN server vertelt dat hij naar poortje 443 moet luisteren, ik werk niet met het webinterface overigens/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik gebruik hetzelfde script. Heb je het protocol wel veranderd in zowel de client als server config naar tcp? Bij ons op school werken alleen 80 en 443 TCP, over UDP niet. Ook eduroam, maar vraag me af of de policys gelijk zijn?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja daar gaat het fout ik zie dat die verbindig maakt met udp hoe stel ik hem zo in dat die verbinding maakt via tcp?
Aangepast naar 443tcp werkt wel als ik verbind via mn hotspot maar op school wifi wil die nog steeds niet verbinden

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen