Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Rik

Zoektocht naar 2x monitor

Aanbevolen berichten

Hi One2xs!

Ik ben op zoek naar een tweetal monitoren om mijn huidige setup mee te vervangen. Ik heb dit topic ook al op tweakers geplaatst, maar misschien weten jullie ook nog wel goede suggesties voor schermen. Van verschillende tweakers heb ik namelijk nog niet echt goede hulp gehad.

Anyway, een copy-plak van het topic (source):

Ik zoek een?
Ik zoek een tweetal monitoren (uiteraard 2 dezelfde) om te gebruiken bij mijn midrange gaming pc. Ik gebruik deze PC voor games zoals Borderlands 2 (Highest settings) maar ook games zoals Binding of Isaac of zelfs oudere games. Ik ben wat dat betreft een casual speler en speel nauwelijks competatieve (FPS) games.
Waar ik de monitoren vooral ook voor wil gebruiken naast gaming is webdevelopment (vooral de programmeerkant). Een beetje meer real-estate is hiervoor niet verkeerd, maar de letters moeten op redelijke afstand van het scherm dus nog goed leesbaar zijn.
Ze moeten sowieso de komende 5 jaar mee kunnen gaan, want ik ben niet van plan om ze snel te vervangen.

Wat is je budget?
Ik wil het liefst onder de 200,- per scherm blijven. Mijn richtprijs is 175 per scherm. Dit is echter geen harde cap, mits het niet teveel over budget gaat. 450 totaal is echt de harde harde limit.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar een IPS monitor (helderdere kleuren) met DVI-D DL aansluiting. Daar dit de enige vrije aansluiting op mijn videokaart is zonder te kloten met koppelstukjes.
Het schermdiagonaal wil ik het liefst op 24", maximaal 27" houden, omdat veel groter niet gaat passen waar ik mijn schermen wil plaatsen.
Qua resolutie kan ik overweg met 1920x1080, maar een 2560x1440 (?) zou ook zeker een leuke pre zijn.
Het in hoogte verstellen is een pre, maar geen must. horizontaal draaien is niet nodig, verticaal het liefst wel.
Bezels zijn op zich geen probleem, maar omdat het een multi-monitor setup betreft heeft minder bezel de voorkeur. Dit is echter het punt waar een goedkopere monitor met betere specs wint boven een monitor met minder bezel.

Qua merk zelf heb ik niet echt iets in gedachte, Phillips, BenQ, Samsung, Acer, Dell. Zolang het een beetje een bekend(er) merk is waar goede support op geleverd kan worden indien nodig.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Het systeem waar alles op aangesloten gaat worden is als volgt:
#Product
1Intel Core i5-4460 Boxed
1Gigabyte G1.Sniper B5
1MSI Radeon R9 290 Gaming 4G
1Seagate Desktop HDD, 3TB
1Cooler Master CM 690 III Closed
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
1Seasonic M12II Evo 620W
1Crucial MX100 256GB

De monitoren komen op een bureau te staan waar de computer onder staat. De kabels voor de monitors hoeven dus niet heel lang te zijn.

Eigen research
Door eigen research kwam ik al op een aantal schermen die mogelijk mijn interesse hebben, maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat nou een goed scherm echt onderscheid van een minder goed scherm. Anyway, de schermen die in mijn eigen research naar voren kwamen als mogelijke kandidaten zijn:

pricewatch: LG 24MP68VQ Zwart (Reviews zijn slechter en spreken over ghosting..)
pricewatch: BenQ BL2420PT Zwart (Erge stretch qua budget)
pricewatch: Philips 240V5QDAB Zwart (Prijs-kwaliteit is prima, redelijk dikke bezels)
pricewatch: Iiyama ProLite XUB2490HS-B1 Zwart (Voor mij onbekend merk, maar ziet er verder wel erg goed uit)
pricewatch: AOC I2475PXQU Zwart (Zelfde als iiyama. Voor mij onbekend merk, en ook dikke bezels)

Alvast bedankt,
Rik

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Remontjuh (link):
Misschien dat je hier iets mee kan? Heb deze zelf laatst ook gekocht en ik ben er zeer tevreden mee. http://www.monitorstore.nl/product/730000/benq-zowie-rl2455.html

Is geen IPS toch?

Ben zelf sinds begin dit jaar eigenaar van deze Asus monitor, heeft ook geen IPS en is slechts Full HD: http://www.monitorstore.nl/product/570841/asus-vs247hr.html
Desondanks zeer tevreden!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zijn inderdaad beide geen IPS panelen smiley

Verder was ik die BenQ ook al tegen gekomen en die Asus heeft mij toch echt veel te brede bezels.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heb zelf een Iiyama ProLite XU2290HS-B1 Zwart voor ruim 2 jaar welke IPS is met een relatief smalle bezel (+/- 1CM). Ik ben er nog altijd zeer tevreden over. (Het scherm is overigens rond 2014 op de Nederlandse markt gekomen 2014)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, ik ben ook regelmatig de Iiyamas tegen gekomen maar ik ken het merk totaal niet smiley

Maar het lijken wel continu de beste schermen in mijn prijsklasse te zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Ik heb Dell Ultrasharp (2x): http://www.monitorstore.nl/product/551794/dell-ultrasharp-u2715h.html?_ga=1.34409506.2098706125.1458075470

449 dus net onder je harde harde limiet.
Ben er zelf super tevreden over, top resolutie en 27" (het is niet super groot, maar het werkt wel oke)
Kleiner moet je echt niet willen in ieder geval.

lol nvm. 450 wilde je totaal voor beide schermen als harde harde limiet smiley
Dat is behoorlijk weinig, vooral als je er 5 jaar mee wilt doen.
Ik heb gemiddeld 2 jaar met een scherm gedaan (zonder gekke dingen), en heb nu al bijna een jaar de Dell, en die werkt nog top.
Denk dat deze wel langer dan 2 jaar gaan werken.

Voor max 225 per scherm heb je volgens mij alleen prut schermen. Ik zou als ik jou was dan wat meer doorsparen en goede schermen kopen.
Zeker als je ze komende 5 jaar niet wil gaan vervangen smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jessee (link):
Ik heb Dell Ultrasharp (2x): http://www.monitorstore.nl/product/551794/dell-ultrasharp-u2715h.html?_ga=1.34409506.2098706125.1458075470

449 dus net onder je harde harde limiet.
Ben er zelf super tevreden over, top resolutie en 27" (het is niet super groot, maar het werkt wel oke)
Kleiner moet je echt niet willen in ieder geval.

lol nvm. 450 wilde je totaal voor beide schermen als harde harde limiet smiley
Dat is behoorlijk weinig, vooral als je er 5 jaar mee wilt doen.
Ik heb gemiddeld 2 jaar met een scherm gedaan (zonder gekke dingen), en heb nu al bijna een jaar de Dell, en die werkt nog top.
Denk dat deze wel langer dan 2 jaar gaan werken.

Voor max 225 per scherm heb je volgens mij alleen prut schermen. Ik zou als ik jou was dan wat meer doorsparen en goede schermen kopen.
Zeker als je ze komende 5 jaar niet wil gaan vervangen smiley

Ik heb mijn andere schermen van 175,- per stuk ook ruim 4-5 jaar gebruikt en deden altijd prima hun werk. Er zijn dus best prima schermen te vinden voor 200-250 euro per stuk, zeker in de 24"-range. Veel groter is voor mij niet echt heel interessant. Gemiddeld 2 jaar een scherm is echt laag. Weet niet wat je dan allemaal met je scherm doet smiley

Bovendien heeft jouw suggestie geen DVI, dus dat gaat niet werken, heeft het een lagere (60HZ) refreshrate en een hogere responstijd (8ms) wat voor gamen gewoon niet handig is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Ah, niet heel veel verstand van die aspecten. Ik gebruik het enkel voor terminal en IDE. Verder beetje browsen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jessee (link):
Ah, niet heel veel verstand van die aspecten. Ik gebruik het enkel voor terminal en IDE. Verder beetje browsen.

als je er zo weinig mee doet, waarom vind je schermen onder 225 dan prutschermen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Thom (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

als je er zo weinig mee doet, waarom vind je schermen onder 225 dan prutschermen?

duurder is tog betur? smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Thom (link):

Omdat ze vaak een lelijk design hebben, ik heb weinig mooie schermen met dunne randen gezien die goedkoop waren.
Ook nog eens alle aansluitingen hadden (en support voor thunderbolt)

toevoeging op dinsdag 13 december 2016, 19:41:36:
en een oké menu hebben, automatisch uit gaan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Alle aansluitingen: Enkel DVI-D is vereist. HDMI hebben ze eigenlijk toch altijd als ik daar nog op over wil stappen.
Design is natuurlijk een kwestie van smaak, en als je het aan een Mac wil hangen (gezien thunderbolt) dan snap ik dat je op zoek bent naar een ander design (wit/zilver) dan de gebruikelijke designen (zwart, tinten rood). Bovendien betaal je dan inderdaad meer maar dat heb je vaker met apple

Anyway, laten we back ontopic gaan; Mijn eisen staan in de startpost, laten we ons daar op focussen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Rik (link):
Alle aansluitingen: Enkel DVI-D is vereist. HDMI hebben ze eigenlijk toch altijd als ik daar nog op over wil stappen.
Design is natuurlijk een kwestie van smaak, en als je het aan een Mac wil hangen (gezien thunderbolt) dan snap ik dat je op zoek bent naar een ander design (wit/zilver) dan de gebruikelijke designen (zwart, tinten rood). Bovendien betaal je dan inderdaad meer maar dat heb je vaker met apple

Anyway, laten we back ontopic gaan; Mijn eisen staan in de startpost, laten we ons daar op focussen.

Dell schermen zijn zwart.. Net als de randen van mijn macbook, overigens.
Daarnaast gaat het mij niet om Apple of Macbook of whatever, want het is mogelijk dat mijn volgende laptop een Windows / Linux gaat worden (tenzij Apple volgend jaar een super macbook uitbrengen, I doubt it)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Anyway: Nog steeds op zoek. Het plan was om ergens deze maand de aankoop te doen smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik bump dit topic even omdat ik een beetje dezelfde vraag heb. Volgde het topic ook. Maar er is al even niks gezegt idem dito voor die op tweakers. Dus bij deze.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mijn telefoon gebruikt een IPS beeldscherm maar ik merk geen verschil tegenover een normaal beeldscherm smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Stef (link):
Mijn telefoon gebruikt een IPS beeldscherm maar ik merk geen verschil tegenover een normaal beeldscherm smiley

Je merkt heus wel een verschil tussen TN en IPS panelen hoor smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):
Ik bump dit topic even omdat ik een beetje dezelfde vraag heb. Volgde het topic ook. Maar er is al even niks gezegt idem dito voor die op tweakers. Dus bij deze.

Zelf ook nog steeds "zoekende". Bij mijn volgende loon ga ik er een stel uitzoeken.

Stef (link):

Het verschil in kleur kwaliteit moet zeker wel te zien. Evenals de kijkhoek van het scherm.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):

Zelf ook nog steeds "zoekende". Bij mijn volgende loon ga ik er een stel uitzoeken.

Het verschil in kleur kwaliteit moet zeker wel te zien. Evenals de kijkhoek van het scherm.

Ik hoor graag de resultaten smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Milan (link):

60GHz? Holy shit dat is een hoge verversingssnelheid. Volgens mij bedoel je 60Hz smiley.

Oh ja idd smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Voor eenieder die het interessant vind:

Ben uiteindelijk gegaan voor de iiyama ProLite XUB2490HS-B1 (Had DVI-D nodig voor de aansluiting) en man, heerlijke schermen zijn het.

Beeldkwaliteit is prima, helderheid en contrast is out of the box ook helemaal prima en de verstelbaarheid van de schermen werkt super lekker.
Verder merk je niks van ghosting o.i.d. voor games (5ms t.o.v. 1-2ms voor TN schermen).
En het beste van de schermen is da ze een mega dunne rand hebben, dus ze zijn ook nog eens ideaal voor multi-monitor setups.

Zeer tevreden met mijn aankoop dus smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen