Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
ducksite

Access Control List = server ip adres

Aanbevolen berichten

Hoi allen

Voor de beveiliging om het gebruik van API alleen vanop mijn website toe te staan, wordt er met ACL gewerkt. Dus als ik het ip-adres van de server toevoeg, zou er alleen vanop dat ip-adres toegang verkregen worden tot het gebruik van de api voor een verrichting.

Nu is mijn vraag: hoe zit dat met dat server ip-adres? Ik heb een gewone webhosting van 0,25 per maand. Ik zit op server 1. Als ik 5.2.65.162 gebruik (wat ik als ip-adres vind als ik wat rondklik in directadmin) krijg ik dat "Apache is functioning normally". De site van epay.info welk api ik wil gebruiken op mijn site herkent alleszins 5.2.65.162 niet als server-toegang tot gebruik van de api en blokkeert de toegang.
Moet ik server ip ergens anders zoeken? Of werkt dat anders?

Bedankt alleszins.

Groeten, Donald

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Met een webhostingpakket krijg je geen eigen IP-adres, maar een algemeen IP-adres. Dat IP geldt voor alle klanten op dezelfde server. Ik weet niet in hoeverre dat problemen geeft, maar je kan niet je website bekijken door naar het IP te gaan. Je hebt een eigen subdomein (xxx.s1.one2xs.com geloof ik) waarmee je de inhoud van je site kan bekijken, of je koppelt een eigen domeinnaam aan je webhosting dmv nameservers/DNS.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hey Bugged

Ja das volledig juist. Ik heb een domeinnaam die naar xxx.s1.one2xs.com gaat. Werkt perfect! Er zitten een aantal websites op server 1, dat weet ik zeker wel, maar kan ik toch dat ip-adres te pakken krijgen of is die 5.2.65.162 dat ip-adres en ligt het aan epay.info zelf en ga ik daar de klantendienst contacteren?
Het doel van zon ACL is om hackers en bots uit te schakelen mijn api te gebruiken als ze dat dat weten te achterhalen (normaal goed afgeschermd maar ja je weet maar nooit). Andere webmasters op dezelfde server zouden in principe ook toegang krijgen zonder problemen met mijn api, maar dat aantal is verwaarloosbaar en risico te nemen, want nu kan iedereen ermee aan de slag.

Groeten Donald

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Waarom ACL problemen heeft met dat IP-adres zou je aan hun kunnen vragen, ik gebruik dat niet dus daar heb ik geen ervaring mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ducksite (link):
Hoi allen

Voor de beveiliging om het gebruik van API alleen vanop mijn website toe te staan, wordt er met ACL gewerkt. Dus als ik het ip-adres van de server toevoeg, zou er alleen vanop dat ip-adres toegang verkregen worden tot het gebruik van de api voor een verrichting.

Nu is mijn vraag: hoe zit dat met dat server ip-adres? Ik heb een gewone webhosting van 0,25 per maand. Ik zit op server 1. Als ik 5.2.65.162 gebruik (wat ik als ip-adres vind als ik wat rondklik in directadmin) krijg ik dat "Apache is functioning normally". De site van epay.info welk api ik wil gebruiken op mijn site herkent alleszins 5.2.65.162 niet als server-toegang tot gebruik van de api en blokkeert de toegang.
Moet ik server ip ergens anders zoeken? Of werkt dat anders?

Bedankt alleszins.

Groeten, Donald

Ik zou als ik jou was zorgen voor een eigen IP. Anders kan iedereen op de hosting de API misbruiken omdat iedereen hetzelfde IP heeft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen