Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
shahiem

Site gehackt...

Aanbevolen berichten

Hoi

Ik kom even om jullie raad vragen. Mijn website internationaalambitieus.com is om de een of andere dag gehackt. De website doet het niet en ik kan ook niet op de SSH van mijn server.

Wie kan mij hierbij helpen of heeft advies zodat ik dit kan verhelpen en eventueel in de toekomst te voorkomen?

Groetjes,

Shahiem

Edit:

Uiteindelijk kon ik op mijn ssh en ik heb alle files verwijderd die het veroorzaakte

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wachtwoorden veranderen van alles, logs nachecken, zorgen dat je security de volgende keer goed is (bijv. Fail2ban installeren).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
DIRECT de server offline halen, NIET verwijderen maar de oorzaak van de hack achterhalen en vervolgens dat lek dichten.
Daarna moet je een volledig nieuwe server installeren en die online zetten.
NOOIT de gehackte server gebruiken, de hacker is er op geweest en je weet niet wat hij gedaan heeft. Vertrouw die server dus neit meer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sevvlor (link):
DIRECT de server offline halen, NIET verwijderen maar de oorzaak van de hack achterhalen en vervolgens dat lek dichten.
Daarna moet je een volledig nieuwe server installeren en die online zetten.
NOOIT de gehackte server gebruiken, de hacker is er op geweest en je weet niet wat hij gedaan heeft. Vertrouw die server dus neit meer.

Thanks, zal ik morgen even doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Ook de files niet verwijderen, maar onderzoeken.
Server offline halen en SSH (/HDD) downloaden en kijken vanaf welke IPs de aanvallen kwamen.
Die reporten en blokkeren.

toevoeging op zaterdag 24 december 2016, 11:44:36:
En met nieuwe server weer online zetten zonder die files

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hoe kan ik het beste kijken waar die files vandaan komen? Via de access log? Heb daar namelijk niet zoveel verstand van

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen