Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
keffe

Beginners auto

Aanbevolen berichten

Beste one2xsers,

Ik ben op dit moment op zoek naar een leuke "beginners" auto. Ik wil een auto die een beetje luxe is maar niet eentje waar ik teveel wegenbelastong aan moet betalen.
Mijn budget is ongeveer 5000 euro.
Hiervoor moet toch een leuk autotje te vinden zijn?

Hij moet er ook een beetje sportief uitzien en dan wil ik geen oude bak van voor 2003.

Verder mag de auto maximaal 200 euro per maand kosten aan belasting en verzekering.
Ik heb nog 0 schadevrije jaren.

Ik hoop dat iemand van jullie mij kan rochten op een leuk betrouwbaar autotje.

Mvg,
Kevin

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik kijk even mee in dit topic, ben wel benieuwd! Wij zijn ook opzoek naar een auto voor erbij smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als je max. 200 euro per maand wilt uitgeven aan alleen mrb+verzekering kun je makkelijk een zwaardere auto rijden. Ik heb een Golf van 1100kg (1.6 101pk), kost 42 euro mrb per maand. Verzekeren met 0 schadevrije jaren doe je voor zon 100 euro. Je kunt dus zelfs nog een zwaardere auto nemen en nog binnen je budget uitkomen (tenzij je een GTI neemt natuurlijk, dan is de verzekering wat duurder..)

Met een lichte auto als een 106 kan het natuurlijk helemaal goedkoop!
Plaatje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jurgen (link):
Als je max. 200 euro per maand wilt uitgeven aan alleen mrb+verzekering kun je makkelijk een zwaardere auto rijden. Ik heb een Golf van 1100kg (1.6 101pk), kost 42 euro mrb per maand. Verzekeren met 0 schadevrije jaren doe je voor zon 100 euro. Je kunt dus zelfs nog een zwaardere auto nemen en nog binnen je budget uitkomen (tenzij je een GTI neemt natuurlijk, dan is de verzekering wat duurder..)

Met een lichte auto als een 106 kan het natuurlijk helemaal goedkoop!
Klik om afbeelding tonen

Jouw auto op de picca? Velgjes wel hoor smiley smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Stef (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Jouw auto op de picca? Velgjes wel hoor smiley smiley

Haha nee, dit is mijn wagen:
Plaatje
Ook zeer aan te bevelen smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jurgen (link):

Haha nee, dit is mijn wagen:
Klik om afbeelding tonen

Ook zeer aan te bevelen smiley

Huh, had je laatst niet een andere?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jelle (link):

Huh, had je laatst niet een andere?

Nee, jij hebt notabene nog in deze gezeten!! smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jurgen (link):

Nee, jij hebt notabene nog in deze gezeten!! smiley

Hmm, in mijn herinnering was hij groter smiley of hij lijkt gewoon klein op de foto.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jelle (link):

Hmm, in mijn herinnering was hij groter smiley of hij lijkt gewoon klein op de foto.

Het is op zich geen kleine auto, maar misschien komt het door het perspectief ja. Hier de achterkant dan. smiley
Plaatje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jurgen (link):

Het is op zich geen kleine auto, maar misschien komt het door het perspectief ja. Hier de achterkant dan. smiley
Klik om afbeelding tonen

Wel mooi schoon hoor! smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jelle (link):

Wel mooi schoon hoor! smiley
vind je t gek met 2 uur per dag poetsen smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
vind je t gek met 2 uur per dag poetsen smiley

Haha, het maakt wel het verschil tussen een ouwe afgetrapte bak en een nette auto op leeftijd smiley
Zo zag ie eruit toen ik hem kocht smiley
Klik om de spoiler te openen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jurgen (link):

Haha, het maakt wel het verschil tussen een ouwe afgetrapte bak en een nette auto op leeftijd smiley
Zo zag ie eruit toen ik hem kocht smiley
Klik om de spoiler te openen

toch een flink verschil smiley wel een grote verbetering overigens smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Keffe (link):

toch een flink verschil smiley wel een grote verbetering overigens smiley

Dank!
En? Ben je al wat verder in de keuze van je auto? smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jurgen (link):

Dank!
En? Ben je al wat verder in de keuze van je auto? smiley

haha ik heb zitten kijken en er zitten leuke seat ibiza autos tussen maar veel kosten teveel voor wat ze hebben. Daarom ben ik in duitsland aan het kijken maarja dan heb je weer allemaal gezeur met invoerrechten enz.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jurgen (link):

Klik om afbeelding tonen

Wat betaal je per maand in totaal? En voor hoeveel gekocht?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Keffe (link):

haha ik heb zitten kijken en er zitten leuke seat ibiza autos tussen maar veel kosten teveel voor wat ze hebben. Daarom ben ik in duitsland aan het kijken maarja dan heb je weer allemaal gezeur met invoerrechten enz.

In Duitsland heb je veel aanbod idd! Op zich hoeft het niet veel te kosten: je hebt op een iets oudere auto nagenoeg geen BPM meer en je kunt hem gewoon zelf naar Nederland rijden in plaats van transport per vrachtwagen te doen. Kost je dan een keuring bij de RDW en een paar (tijdelijke) kentekenplaten. Van jouw budget kun je best een leuke Golf V bijvoorbeeld kopen: linkje. Schrik vooral niet van hoge kilometerstanden, mits goed onderhouden kun je tegenwoordig de 300.000km prima halen zonder al te veel kosten.
Azdin (link):

Wat betaal je per maand in totaal? En voor hoeveel gekocht?

Verzekering+mrb+wegenwacht is €66 per maand. Rij momenteel niet super veel, dus genoeg aan één tank benzine per maand á €60 ongeveer. En als ik het onderhoud van het afgelopen jaar over twaalf maanden uitsmeer, komt dat neer op €50 per maand. Totaal dus €176 per maand. Ik heb m voor 2 ruggen gekocht, dus afschrijven doe ik niet echt meer. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jurgen (link):

In Duitsland heb je veel aanbod idd! Op zich hoeft het niet veel te kosten: je hebt op een iets oudere auto nagenoeg geen BPM meer en je kunt hem gewoon zelf naar Nederland rijden in plaats van transport per vrachtwagen te doen. Kost je dan een keuring bij de RDW en een paar (tijdelijke) kentekenplaten. Van jouw budget kun je best een leuke Golf V bijvoorbeeld kopen: linkje. Schrik vooral niet van hoge kilometerstanden, mits goed onderhouden kun je tegenwoordig de 300.000km prima halen zonder al te veel kosten.

Verzekering+mrb+wegenwacht is €66 per maand. Rij momenteel niet super veel, dus genoeg aan één tank benzine per maand á €60 ongeveer. En als ik het onderhoud van het afgelopen jaar over twaalf maanden uitsmeer, komt dat neer op €50 per maand. Totaal dus €176 per maand. Ik heb m voor 2 ruggen gekocht, dus afschrijven doe ik niet echt meer. smiley
Klinkt prima smiley

Heb zelf deze op het oog.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Azdin (link):
Klinkt prima smiley

Heb zelf deze op het oog.

Leuk dingetje! Zal je alleen wel vaak horen dat je een kappersauto rijdt denk ik. smiley smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jurgen (link):

Leuk dingetje! Zal je alleen wel vaak horen dat je een kappersauto rijdt denk ik. smiley smiley

Kappersauto? smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jurgen (link):

Wut smiley nog nooit van die term gehoord

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Stef (link):

Kappersauto? smiley

Azdin (link):

Wut smiley nog nooit van die term gehoord

Echt niet? smiley Levert veel hits op op Google, maar deze beschrijving vond ik wel mooi. smiley
Quote:
A hairdressers car is all about show. Its about looks, and being pretty. Its about being comfortable inside, and which colours it can be bought in. New fashion colours are ace, but in their absence go for plain red. Or something pastel. Something to set off the highlights. Its about whether its the new thing on the block, or if its socially-acceptable because a lot of peers have it. Its about getting a huge amount of visual flash for as little cash as possible.

A hairdressers car is not about resale value. Nor is it about acceleration, top speed, fuel economy, braking (although ABS, "whatever that is" is good). Its not about whether you can get luggage/dogs/children in the back, or about whether its reliable, economical and well engineered. Wheel size, style and material is not relevant. Unless the wheels are fun, with curvy bits (note that the rim does not constitute a curvy bit) that is.

In short then, a hairdressers car is about style. And more specifically, about style and lack of substance. Substance is actively not desired. This is why a Z3 1.9 is a hairdressers car, and a Porsche Boxster is not.

Examples of hairdressers cars:
Rover MGF (not the TF)
Mazda MX5 (although that cars reputation as being a fine handler is causing its popularity within the scissored-fraternity to wane)
Suzuki Vitara
Suzuki X90
Suzuki Jimny
VW Golf convertible
VW Beetle
Citroen Saxo (1.1 in Yellow only)
Land Rover Freelander (3dr petrol)
BMW Z3 (not M Roadster)
Mercedes SLK230
Renault Megane Convertible
VW Polo (in pastels only)
Peugeot 206CC

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen