Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Luuko

Elektrische kachels

Aanbevolen berichten

Nou we hebben het als volgd gedaan.
Vader heeft heteluchtkannon dus mocht die gebruiken, nadeel daarvan zijn de uitlaatgassen en het is binnen 5 minuten snikheet. Als je het dan weer uitzet moet ie 5 minuten afkoelen (blaast die koude lucht) dus is het alweer de helft koeler. Dus heb nu 2 kachels van 4000watt bij elkaar en werkt prima, eerst de temperatuut flink verhoogt met de heteluchtkanon en daarna op temperatuur houden met kachels.

Good night iedereen smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robinkoch (link):
Tip, ik zou alvast een brandblusser neerzetten, just to be sure!

Staat al klaar smiley
Mcpoesen (link):
Eff serieus welk bedrijf heeft dit aangesloten ik zou ze aanklagen smiley
Als het een persoon is, dan is ie levensmoe

40 jaar geleden was dit normaal voor een bewaarschuur, alleen wel apart dat ze het naast een grote deur hebben gedaan die altijd open staat smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luuko (link):
Als we iets langer door waren gegaan hadden we waarschijnlijk brand
Klik om afbeelding tonen

smiley!
Luuko (link):
Hangen 2 brandblussers in de buurt smiley
Maakt het trouwens uit als ze over de datum zijn?smiley

Gelukkig had je brandblussers in de buurt smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luuko (link):
Klik om afbeelding tonen

Plaatje

smiley smiley smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wauw hahahahah sorry maar moet echt lachen nu. Wat zei ik over dat de zekeringen het zouden houden maar de bekabeling niet

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
@Krm weet ook niet of de zekering werkt of dat die gewoon vast geroest zit smiley

Zou het echt in de fik zijn gevlogen als het zo nog een uurtje aanstond?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luuko (link):
@Krm weet ook niet of de zekering werkt of dat die gewoon vast geroest zit smiley

Zou het echt in de fik zijn gevlogen als het zo nog een uurtje aanstond?

Bekijk het eens van de positieve kant! Als het in de fik was gevlogen, dan had je het wel lekker warm gehad :-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Je moet ook niet teveel verwachten van een simpel in elkaar schroef stekkertje. Ben er zelf geen fan van als Elektro monteur. Als ik ze gebruik zijn het gelijk de duurdere welke een stuk sterkere opbouw hebben en minder snel scheuren of kapot breken waar hier het geval is smiley

Wat betreft die zekeringen, deze roesten niet zomaar vast dat die niet smelten. Er zit namelijk in de gG patroon (zekering) een soort ijzerdraadje in zand, welke gewoon door zal smelten bij een goede sluiting ongeacht of de zekering houder vast zit smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jaa maar als ze slome zekeringen en dan ooknog 20A zijn kan je wachten dat ze smelten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Krm (link):
Jaa maar als ze slome zekeringen en dan ooknog 20A zijn kan je wachten dat ze smelten

In belgië gebruiken ze bijna overal 20A volgens mij, daarnaast mag je in Nederland volgens de NEN1010 een groep voor algemeen gebruik door een leek (Vaak bewoner) niet zwaarder afzekeren dan 20A. Daarnaast is het grootste gedeelte inderdaad gemaakt voor 16A en geen 20A. Daarom kies ik vaak ook de wat duurdere categorie waarbij deze wel geschikt zijn voor 20A

gG patroon van 16A kan 17.7A aan stroom doorlaten
gG patroon van 20A kan 22.1A aan stroom doorlaten

Je kan dus een ouderwetse smeltpatroon redelijk overbelasten. Wat in sommige gevallen ook niet ten goede komt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luuko (link):
Klik om afbeelding tonen

Wat had ik gezegd?

Milan (link):
[....] Echter is het de vraag of je dat wilt aangezien de bekabeling hier vaak niet op berekend is.

Dit is ook gelijk héél belangrijk. Zet die kachels niet samen op de stekkerdoos van de Action o.i.d., gegarandeerd dat die wegsmelt.

Ziet er uit als een cheape stekkerdoos van de Action of andere bouwmarkt, deze zijn NIET geschikt voor een zwaardere belasting dan 1000W in de meeste gevallen.

Ik denk dat je geluk hebt gehad dat je niet de stekkerdoos teveel overbelast hebt, anders had je 100% gegarandeerd een brand smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Krm (link):
En ook geen aarde smiley

Aarde is niet perse noodzakelijk, hebben wij thuis ook bijna nergens (alleen keuken en badkamer) in oude installaties is het zelfs heel normaal dat er geen aarde aanwezig is

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Krm (link):
En ook geen aarde smiley

Ja kwam ik later pas achter smiley
Had achteraf een stekkerdoos met overspanningsbeveiliging moeten gebruiken smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luuko (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Ja kwam ik later pas achter smiley
Had achteraf een stekkerdoos met overspanningsbeveiliging moeten gebruiken smiley

Zon overspanningsbeveiliging helpt niet tegen hoog vermogen trekken (Kachels in dit geval). Overspanningbeveiliging is geschikt als er bv ineens 400v naar je stekkerdoos komt zodat deze teruggebracht wordt naar een veilige spanning van vaak 250V. Maar ook daarvoor heb je een aarde nodig omdat de overspanning via aarde wegvloeid

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als ik jouw ouders was zou ik die meuk vervangen en tegen mn kinderen zeggen dat e wel binnen mogen zitten in plaats van lopen te knoeien met kachels..

Hier moet je zelf toch niet aan willen beginnen, ik zou zeggen gelijk opnieuw aanleggen. En tja dat kost geld maar dit is toch ook niks meer?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Mcpoesen (link):
Eff serieus welk bedrijf heeft dit aangesloten ik zou ze aanklagen smiley
Als het een persoon is, dan is ie levensmoe

Hoezo zou die persoon levensmoe zijn?
Als die persoon daar zelf niet woont / hoeft te wonen?
Heeft die persoon daar geen last van.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2e lan-party met shitty groepenkast gaat niet heel lekker.
Nu al 3x de stoppen kapot terwijl er nu minder dan de vorige keer op zit..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen