Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
jvdw

ASP.NET vs PHP

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik ben student Informatica en ken nu al reeds volgende webtalen : Html, CSS, JS, JQuery en ASP.NET. ASP.NET vind ik zeer gemakkelijk in gebruik. Nu wil ik graag student - ondernemer worden en websites voor klanten maken. Ik wil graag alles zelf doen. Maar wil ook als student de prijzen graag laag houden.

Nu zit ik helaas voor een raadsel..
Moet ik mijzelf gaan verdiepen in een PHP framework (Symfony) en zo goedkope Shared Webhosting aanbieden (bv reseller hier).

Of moet ik een VPS huren/kopen. En alle websites van mijn klanten daar zelf op hosten. Dit plan is veel duurder want een VPS kost geld. Voordeel is wel dat ik ASP.NET zeer goed kan.

Graag een beetje uitleg hoe jullie het zouden doen!

Alvast bedankt voor de moeite!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Eigen webhosting is sowieso een goede omdat je alles dan onder eigen beheer hebt en er altijd bij kan. En als een van je klanten plots een hele speciale module nodig heeft o.i.d. dan kan je dat zelf aanzetten en regelen.

Wat betreft taal en framework moet je natuurlijk zelf weten. Voordeel van PHP is dat het op linux kan draaien en dat dat (in veel gevallen) makkelijker in beheer is dan IIS (windows server).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als je zelf een VPS host, ben je natuurlijk ook zelf verantwoordelijk voor alle bijkomende zaken (beveiliging, updates, downtime, enzovoorts), bij een reseller kun je dat mooi uitbesteden.

Een oplossing zou nog een ASP reseller zijn (zijn die er überhaupt?).

Voordeel is ook wel dat als je al redelijk wat programmeertalen kent, je PHP ook wel snel oppikt. Verder moet je het uiteraard zelf weten, zoals @Rik hierboven zegt. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zie wel steeds vaker dat websites op ASP.net en dus ook Windows overstappen op PHP. Een oud-collega tijdens mijn vroegere stage-periode is van Asp.net afgestapt om zich op PHP te richten, en een paar andere sites die op ASP.net draaiden die ik wel eens volgden zijn ook overgestapt op PHP. Nu ben ik benieuwd of er een grafiekje bestaat die het aantal wereldwijde sites in ASP.net toont, en of die inderdaad daalt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aarclay (link):
Ik zie wel steeds vaker dat websites op ASP.net en dus ook Windows overstappen op PHP. Een oud-collega tijdens mijn vroegere stage-periode is van Asp.net afgestapt om zich op PHP te richten, en een paar andere sites die op ASP.net draaiden die ik wel eens volgden zijn ook overgestapt op PHP. Nu ben ik benieuwd of er een grafiekje bestaat die het aantal wereldwijde sites in ASP.net toont, en of die inderdaad daalt.
Volgens https://w3techs.com/technologies/overview/programming_language/all is 15% ASP.NET en 82% PHP.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen