Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Lennard

Offtopic Topic 75 - Wintereditie

Aanbevolen berichten

Jordy (link):
Soms moet je toch eens een keer goed op je naam Googleen.. Ik was al voorzichtig met mijn naam op internet maar toch komen er nog dingen erop te staan die ik niet wist..

Mijn naam is best decent op google.

Eersta pagina:
Linkedin
Facebook
Github
Persoonlijke site
Twitter
MobyGames (site die o.a. credits in games laat zien waar ik bij 2 games in sta)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Mijn naam is best decent op google.

Eersta pagina:
Linkedin
Facebook
Github
Persoonlijke site
Twitter
MobyGames (site die o.a. credits in games laat zien waar ik bij 2 games in sta)

Ja ik heb er een hoop meuk tussen staan dus die ben ik nu langzamerhand laten verwijderen.

Er is ook al een hoop eruit maar wil het liefst dat er helemaal niks te vinden is over mij op internet, Facebook heb ik natuurlijk wel maar dat kan ik helemaal dichtzetten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als ik op mijn naam zocht kreeg ik eerst allemaal info over andere. Maar nu heb Google overgenomen smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wouterr (link):
Iemand is vergeten captchas in te bouwen.. @Lennard smiley
Nee, hij heeft gewoon de captcha ingevuld smiley voor je eerste forumpost moet je een captha invoeren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wouterr (link):

Oh.. Even worse. smiley
Hij was ook al lid sinds 27 oktober 2016 smiley..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Hij was ook al lid sinds 27 oktober 2016 smiley..

Dan hebben ze deze spamactie lang voorbereid smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Is server 1 offline? Ik kan er al een uur niet bij via verschillende apparaten, maar zie geen meldingen op de statuspagina.
edit: lijkt toch lokaal te zijn, maar elke andere website werkt wel. Erg vreemd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Willem (link):
Is server 1 offline? Ik kan er al een uur niet bij via verschillende apparaten, maar zie geen meldingen op de statuspagina.
edit: lijkt toch lokaal te zijn, maar elke andere website werkt wel. Erg vreemd.
Is hier gewoon bereikbaar. Wat krijg je als je een tracert doet? (Hij geeft daar uiteindelijk een timeout, de laatste zou .serverius.net moeten zijn.)

toevoeging op zaterdag 9 december 2017, 00:06:06:
Ah, je stond op de blacklist wegens foute IMAP loginpogingen. Nu beter?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mijn Macbook voor de tweede keer in 5 maanden naar reparatiepunt. De eerste keer werd de topcase, display en het Logic Board vervangen (Laptop was toen een jaar oud).

Nu 5 maanden later is het Logic Board weer stuk en moet dus helaas opnieuw gerepareerd worden. Ik val buiten de 3 maanden garantie op reparatie, helaas.

Om even duidelijkheid te geven. De Macbook is in Amerika gekocht en ik had dus 1 jaar garantie en kan geen aanspraak maken op consumentenrecht. Ik vind dat dit alle schijn er naar heeft van een niet deugdelijk product. Zowel Apple als Ivizi willen mij niet tegenmoet komen. Ik had gevraagd om de onderzoekskosten te laten vervallen.

Het gaat mij niet om de 613 euro die ik moet betalen voor de reparatie, want die Macbook kan ik gewoonweg niet missen. Ik vind het alleen frapant dat 5 maanden later hetzelfde onderdeel alweer stuk is en ze dit blijkbaar doodnormaal vinden?

Kan ik mij nog ergens op beroepen of heb ik gewoon pech?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ralphh (link):
Mijn Macbook voor de tweede keer in 5 maanden naar reparatiepunt. De eerste keer werd de topcase, display en het Logic Board vervangen (Laptop was toen een jaar oud).

Nu 5 maanden later is het Logic Board weer stuk en moet dus helaas opnieuw gerepareerd worden. Ik val buiten de 3 maanden garantie op reparatie, helaas.

Om even duidelijkheid te geven. De Macbook is in Amerika gekocht en ik had dus 1 jaar garantie en kan geen aanspraak maken op consumentenrecht. Ik vind dat dit alle schijn er naar heeft van een niet deugdelijk product. Zowel Apple als Ivizi willen mij niet tegenmoet komen. Ik had gevraagd om de onderzoekskosten te laten vervallen.

Het gaat mij niet om de 613 euro die ik moet betalen voor de reparatie, want die Macbook kan ik gewoonweg niet missen. Ik vind het alleen frapant dat 5 maanden later hetzelfde onderdeel alweer stuk is en ze dit blijkbaar doodnormaal vinden?

Meestal heb je ook nog garantie op de reparatie zelf en de vervangen onderdelen, ik heb alleen geen idee hoelang die periode is. Misschien dat je je daarop kan beroepen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ralphh (link):

@Lennard kan hier waarschijnlijk wel informatie over geven over deze case smiley

Maar is het niet zo dat je garantie krijgt op gereperaarde onderdelen? Dat maaktt toch niet uit waar je dat hebt laten doen want die man levert een dienst/product in Nederland? Dan valt zoiets toch ook onder de Nederlandse wetgeving?

Ik weet niet of het een vergelijk is maar met een auto die gekocht is in Nederland en ik rij een boete in Frankrijk dan val ik toch ook onder de Franse wetgeving? Of ik laat een auto maken in Frankrijk en hij is gekocht in Nederland? Dan is dat onderdeel onder de Franse wetgeving vervangen lijkt me.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jordy (link):
@Lennard kan hier waarschijnlijk wel informatie over geven over deze case smiley
Hee ik ben ook geen orakel die alles weet. smiley Maar wel een boeiende casus!

@Ralphh
Als je iets koopt in een buitenland dan val je onder de regelgeving van dat betreffende land en niet onder het recht van je eigen land. Tenzij je het via internet koopt en de webshop zich overduidelijk richt op jouw land, maar das hier niet aan de orde. (Dat zou anders ook raar zijn, dan moet een winkelier van elke bezoeker weten uit welk land hij komt, welke rechten en plichten hij heeft, en daar dan ook actief naar handelen.)

Dus ja, Amerikaans consumentenrecht en daar weet ik niets van. Het klinkt inderdaad als een niet deugdelijk product en daar zou je in NL nog wat mee kunnen als het hier was aangeschaft, maar in de VS dus blijkbaar niet echt.

De garantie op de reparatie is wel Nederlands. Hoelang je precies garantie hebt op je reparatie weet ik zo niet, maar dat zou ook best eens drie maanden kunnen zijn. Dus ja, ik vrees dat je gewoon pech hebt...

Jordy (link):
Maar is het niet zo dat je garantie krijgt op gereperaarde onderdelen? Dat maaktt toch niet uit waar je dat hebt laten doen want die man levert een dienst/product in Nederland? Dan valt zoiets toch ook onder de Nederlandse wetgeving?
Klopt! Ook een reparatie is een verleende dienst en ook die moet juist worden uitgevoerd. Maar de garantie op een reparatie is ook niet eeuwig en kan dus best na drie, of in ieder geval vijf, maanden verlopen zijn. Maar nogmaals, die exacte termijn ken ik niet.

Jordy (link):
Ik weet niet of het een vergelijk is maar met een auto die gekocht is in Nederland en ik rij een boete in Frankrijk dan val ik toch ook onder de Franse wetgeving?
Klopt! Territorialiteitsbeginsel smiley Dat is bij ons bijvoorbeeld art. 2 Wetboek van Strafrecht:
"De Nederlandse strafwet is toepasselijk op ieder die zich in Nederland aan enig strafbaar feit schuldig maakt."
En iets vergelijkbaars geldt in het consumentenrecht dus ook, want als een Fransman in Nederland een iPhone koopt dan geniet hij ook gewoon van het Nederlandse consumentenrecht (dat overigens in Frankrijk op dit gebied grotendeels hetzelfde is dankzij de EU), maar niet van het Franse.

Jordy (link):
Of ik laat een auto maken in Frankrijk en hij is gekocht in Nederland? Dan is dat onderdeel onder de Franse wetgeving vervangen lijkt me.
Klopt ook, maar als die garantie in FR is vervallen dan val je dus terug op je aankoop-garantie in NL. Je moet het onderscheid tussen garantie op de aankoop (Amerikaans recht) en garantie op de reparatie (NL recht) in de gaten houden. Dat zijn namelijk twee afzonderlijke overeenkomsten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Is hier gewoon bereikbaar. Wat krijg je als je een tracert doet? (Hij geeft daar uiteindelijk een timeout, de laatste zou .serverius.net moeten zijn.)

toevoeging op zaterdag 9 december 2017, 00:06:06:
Ah, je stond op de blacklist wegens foute IMAP loginpogingen. Nu beter?

Ja, nu werkt het weer, bedankt smiley!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Ik denk dat daarmee wordt aangegeven dat je een andere snelheidszone ofzo binnenrijdt, je ziet ze wel vaker.
Maar daar weet @Jurgen alles van.

Dank haha! Die dubbele lijn is inderdaad ter ondersteuning/verduidelijking van de zone, maar heeft verder geen betekenis. Is hetzelfde als een blauwe lijn bij een parkeerzone (met schijf). Het verschil tussen een verkeersbord met zone-aanduiding en zonder zone-aanduiding, is dat die eerste geldt in het gehele gebied, totdat je een einde-zonebord ziet. Dit in tegenstelling tot de normale verkeersborden, die slechts gelden tot aan het eerstvolgende kruispunt. Die dubbele streep markeert het begin en einde van een zone zodat je deze goed waarneemt, want in theorie hoeft er maar één begin- en eindbord te staan en zou je deze dus snel over het hoofd kunnen zien.

Terugkomend op je voorrangsvraag: rechts heeft voorrang binnen de zone, de zwarte pijl dus. Een zone is iets anders dan een erf. Wanneer je een uitrit of erf verlaat dien je alle verkeer voorrang te verlenen (ook voetgangers dus). In een 30 km/h zone geldt dit alleen bij een uitritconstructie (een verhoogde uitrit). In jouw geval is er geen uitritconstructie, maar de voorrang is hier geregeld met bord B6 en haaientanden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jurgen (link):

Dank haha! Die dubbele lijn is inderdaad ter ondersteuning/verduidelijking van de zone, maar heeft verder geen betekenis. Is hetzelfde als een blauwe lijn bij een parkeerzone (met schijf). Het verschil tussen een verkeersbord met zone-aanduiding en zonder zone-aanduiding, is dat die eerste geldt in het gehele gebied, totdat je een einde-zonebord ziet. Dit in tegenstelling tot de normale verkeersborden, die slechts gelden tot aan het eerstvolgende kruispunt. Die dubbele streep markeert het begin en einde van een zone zodat je deze goed waarneemt, want in theorie hoeft er maar één begin- en eindbord te staan en zou je deze dus snel over het hoofd kunnen zien.

Terugkomend op je voorrangsvraag: rechts heeft voorrang binnen de zone, de zwarte pijl dus. Een zone is iets anders dan een erf. Wanneer je een uitrit of erf verlaat dien je alle verkeer voorrang te verlenen (ook voetgangers dus). In een 30 km/h zone geldt dit alleen bij een uitritconstructie (een verhoogde uitrit). In jouw geval is er geen uitritconstructie, maar de voorrang is hier geregeld met bord B6 en haaientanden.

Thnx voor de uitleg.
Dat verklaart waarom een auto naar mij toeterde smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Volgens mij haalt dit topic wel een record als een van de langste offtopic topics die actief is geweest op tijdsduur.
Heb nog ooit meegemaakt dat er na 1/2 maand al nieuw topic was.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Christum (link):
Volgens mij haalt dit topic wel een record als een van de langste offtopic topics die actief is geweest op tijdsduur.
Heb nog ooit meegemaakt dat er na 1/2 maand al nieuw topic was.

Die snelle tijden zijn voorbij, voor nu.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wouterr (link):

Die snelle tijden zijn voorbij, voor nu.

En die komen ook niet meer terug kan ik je vertellen..

Ondanks een nieuwe layout; wil niet gelijk zeggen dat je dan ook weer een community terug krijgt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen