Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Lennard

Offtopic Topic 75 - Wintereditie

Aanbevolen berichten

Gast
Milan (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Die Pepijn stuurde me laatst een mailtje of ie de source code van Webqie kon hebben.

Volgens mij heeft hij ook zovaak om andere source codes gevraagd.
Hij zat op al die communities die ik had.
- Whear (Pre-raoul versie, met Tim was dat)
- Glybe (Bas en ik)
- Flubby (Nathan, Robbe en ik)
- Razy (van Robbe en mij)
- Zikle (Tijmen, Daan en ik)
- Jadaxa (Van ene Daniel volgens mij, waar ik het systeem voor maakte)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jordy (link):
Ik lees nu twee paginas terug wat ben ik blij dat ze die vent hebben opgepakt..

Volgens mij had hij hier op One2xs dezelfde naam als op Tweakers.

Zijn naam was Jellesch

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Even op een andere noot: heeft One2xs een IRC kanaal met HTML5 client??

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sevvlor (link):
Even op een andere noot: heeft One2xs een IRC kanaal met HTML5 client??
Wat? nee ik heb nooit een irc kanaal gemaakt, laat staan met html5 client.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Thom (link):

wew Robbe, dat is lang geleden smiley smiley --> @Tessa

Heb ik eerst Flubby mee gedaan, later hebben we samen nog Razy opgezet.
Werkte toen volledig met AJAX calls. Dus elke pagina laadde async. Was pretty nice.
Maar tegenwoordig heb je Vue.js, Angular, React. Dus dan is dat allemaal standaard :p

toevoeging op woensdag 7 februari 2018, 22:16:57:
Net als dat Zikle qua techniek best geavanceerd was, voor de tijd waarin het gebouwd is (2006)
Het jaar waarin de eerste release van jQuery was. Dus Zikle was nog gebouwd zonder jQuery. Moet je nagaan smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ben benieuwd óf en hoe hoelang de celstraf van Jelle wordt. Zouden ze een voorbeeld van m maken voor andere DDoSers of zouden ze m matsen? Hij is wel al eens gepakt dus ik denk het eerstje...

de vraag is natuurlijk of een celstraf uberhaupt helpt of dat hij beter gebaat is bij psychische hulp

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Milan (link):
Ben benieuwd óf en hoe hoelang de celstraf van Jelle wordt. Zouden ze een voorbeeld van m maken voor andere DDoSers of zouden ze m matsen? Hij is wel al eens gepakt dus ik denk het eerstje...

de vraag is natuurlijk of een celstraf uberhaupt helpt of dat hij beter gebaat is bij psychische hulp

Ik vermoed dat het een taakstraf wordt smiley.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Milan (link):

De richtlijn voor een DDoS aanval met beperkte impact voor een first offender is 60 uur schoffelen. Maar dit is niet echt meer beperkte impact. Bovendien kan de rechter nog meewegen dat ie al een paar keer eerder de fout in is gegaan en daar blijkbaar niet van heeft geleerd, er heel lacherig over heeft gedaan, zelf zn daden bij de media heeft gemeld, enzovoorts. Ik gok een taakstraf van 240 uur plus gevangenisstraf voor de duur dat ie totaal in voorarrest heeft gezeten (zodat ie na de uitspraak niet opnieuw hoeft te zitten), met een voorwaardelijke gevangenisstraf van een half jaar ofzo als ie binnen 2 jaar weer de fout in gaat. smiley

Maar daarnaast kunnen diverse partijen zich nog voegen om hun schade te verhalen. Als Jelle echt ABN, ING, Rabobank, Tweakers, enz. plat heeft gelegd dan kan die schade wel eens flink oplopen. Personeel is duur en imagoschade is ook duur. Lijkt me dat Bunq hem ook wel helemaal wil uitknijpen nu ze hem vorige keer zo erg gematst hebben maar hij ze gewoon weer opnieuw naait.

O, en zn pc enzo worden vernietigd, dat is opzich ook wel kut als je 18 en arm bent, veel schade moet vergoeden en je ouders niet echt heel bereidwillig zijn om een nieuwe pc voor te schieten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
240u, dat is ook wel echt lachwekkend hoor. Dat is 1,5 maand werken.
Ben je straks in de zomer vakantie zo mee klaar. En dan nog tijd zat om je te vervelen en nieuwe DDoS aanvallen uit te voeren.

Gewoon een gevangenis straf van een maand oid. Dan leert hij er wel van.
Sure, dat is best lang en kut voor een 18 jarige. Maar als Jelle zo stoer is om banken plat te leggen etc vind ik niet dat zijn leeftijd daarbij in overweging genomen moet worden.

Gewoon lekker maandje zitten, het is namelijk niet zijn eerste keer en hij is ook niet te vertrouwen.

Niet te vertrouwen maak ik op uit dat hij zijn "oprechte excuses" heeft aangeboden, en er daarna vrolijk mee verder gaat.
Je kan hem dus niet op zijn woord geloven, dus als hij beloofd zichzelf te beteren, heb je daar niets aan.

toevoeging op donderdag 8 februari 2018, 13:02:00:
Mja, advocaat gaat het propably weer gooien op dat het een dwang was en dat hij ziek is en blablabla.
Dan is het idd misschien max 240u schoffelen en dan paar verplichte sessies.

toevoeging op donderdag 8 februari 2018, 13:02:23:
Die gast heeft voor waarschijnlijk honderden duizenden euros aan schade veroorzaakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Ik wil niet heel vervelend zijn maar de indruk die ik kreeg van Jelle is dat hij daadwerkelijk probleempjes heeft. Hij heeft een aantal waanideetjes/grootheidswaan waar ik toch ook een beetje eng van wordt. Dus taakstraf + verplichte hulp vind ik niet gek en kan ik zeker accepteren. (Ook met de vervelende aanvaringen die ik gehad heb: he needs help)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sevvlor (link):
Ik wil niet heel vervelend zijn maar de indruk die ik kreeg van Jelle is dat hij daadwerkelijk probleempjes heeft. Hij heeft een aantal waanideetjes/grootheidswaan waar ik toch ook een beetje eng van wordt. Dus taakstraf + verplichte hulp vind ik niet gek en kan ik zeker accepteren. (Ook met de vervelende aanvaringen die ik gehad heb: he needs help)

Dat was vroeger al toen hij die facturen van Thahosting stuurde..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Thahosting ja smiley
Maanden later kreeg ik facturen omdat ik me had geregistreerd en zogenaamd een product had gekocht smiley smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luuko (link):
Thahosting ja smiley
Maanden later kreeg ik facturen omdat ik me had geregistreerd en zogenaamd een product had gekocht smiley smiley

You mean this?
Plaatje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jessee (link):
12,10 euro voor een subdomein? Wauw smiley

smiley smiley

Ik stuurde toen een mail terug dat ik hier niet van gediend was en kreeg de volgende reactie:

Klik om de spoiler te openen

toevoeging op vrijdag 9 februari 2018, 10:44:23:
Like, toen had ik helemaal geen bedrijf smiley Best triest deze manier van handelen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Wauwauwauw.
Maar ook in je eerste zin van je oh zo officiele brief gelijk je rechten opnoemen smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Robinkoch (link):

You mean this?
Klik om afbeelding tonen

Ik moet ze ook nog hebben, inclusief de dreigementen om smaad smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robinkoch (link):

You mean this?
Klik om afbeelding tonen

Precies die ja haha.
Triest figuur is t

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luuko (link):
Wat zouden dit voor programmas kunnen zijn?
En kan het schadelijk zijn?
Klik om afbeelding tonen

This sounds like some very legit programs ^^

Klik met je rechtermuisknop erop en ga een naar de bestandslocatie... Dan krijg je wellicht een idee van wat het bestand is en wat het doet?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen