Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Lennard

Offtopic Topic 75 - Wintereditie

Aanbevolen berichten

Jordyt (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Van harte alvast smiley smiley

Dank u! smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lealex (link):
Klik om afbeelding tonen

500.000 MB Per maand download via telefoon ?

Hoe vaak laad jij per dag je telefoon wel miet op? smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lealex (link):
Klik om afbeelding tonen

500.000 MB Per maand download via telefoon ?

Hoe dan? Kijk je 24/7 Youtube filmpjes en Twitch streams?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Julian (link):

Hoe vaak laad jij per dag je telefoon wel miet op? smiley

All day every day, me powerbank is bijna aan me telefoon vast gegroeid zoon 20k mah per dag dat er doorheen ging

Luukvdo (link):

Hoe dan? Kijk je 24/7 Youtube filmpjes en Twitch streams?

zoon 6 uur per dag in de auto, school, stage, bus, trein, en thuis smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lealex (link):

All day every day, me powerbank is bijna aan me telefoon vast gegroeid zoon 20k mah per dag dat er doorheen ging

zoon 6 uur per dag in de auto, school, stage, bus, trein, en thuis smiley

20k mAh is gewoon 20Ah smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Milan (link):

Ik vraag me af waarom op mijn nieuwe powerbank dan nog 20000 mAh staat smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Stef (link):

Ik denk personelijk dat het makkelijker is om om te rekene in verbruik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Stef (link):

Dan lijkt het meer. smiley twintigduizend dingen klinkt beter dan twintig andere dingen.

En mAh is gewoon de standaard volgens mij, dat stond vroegâh ook al op batterijen enzo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Milan (link):

Zou beter zijn als ze alles standaard in Wh uitdrukken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ben (link):
Hmm, webserver 1 ligt er al een halve dag uit smiley
Dat kwam door een LetsEncrypt bug.

Apache bleek inderdaad niet meer te willen opstarten (e-mail, ftp, enz. werkte nog wel), met niets meer dan de melding "AH00016: Configuration Failed".
De configtest van Apache gaf echter aan dat de configuratie gewoon klopte, en verder wees ook niets in de richting van een oplossing.

Na alle Apache logfiles doorgebladerd te hebben, bleek dat er in de laatste minuten voordat Apache ermee stopte enkele requests van LetsEncrypt binnen waren gekomen. Na verder onderzoek konden we de gebruiker vinden waar die requests vandaan kwamen, zijn SSL certificaten intrekken en toen bleek alles weer goed te werken.

Het is een volstrekt gare bug; als ik zijn .cert en .key bestand terugzet naar de stand van vannacht (uit een backup) dan crasht de boel, als ik een nieuw SSL certificaat aanvraag werkt alles vlekkeloos... Een bug in LetsEncrypt dus.

Maar goed, de boel draait nu weer. We hebben er iig alles aan gedaan om het z.s.m. weer online te krijgen, maar dit was een enorme zoektocht. smiley

Ik zal proberen sneller en duidelijker informatie bij de serverstatus weer te geven, dan weet iedereen in ieder geval wat er gaande is en dat we er druk mee bezig zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):

Apache bleek inderdaad niet meer te willen opstarten (e-mail, ftp, enz. werkte nog wel), met niets meer dan de melding "AH00016: Configuration Failed".
De configtest van Apache gaf echter aan dat de configuratie gewoon klopte, en verder wees ook niets in de richting van een oplossing.

Na alle Apache logfiles doorgebladerd te hebben, bleek dat er in de laatste minuten voordat Apache ermee stopte enkele requests van LetsEncrypt binnen waren gekomen. Na verder onderzoek konden we de gebruiker vinden waar die requests vandaan kwamen, zijn SSL certificaten intrekken en toen bleek alles weer goed te werken.

Het is een volstrekt gare bug; als ik zijn .cert en .key bestand terugzet naar de stand van vannacht (uit een backup) dan crasht de boel, als ik een nieuw SSL certificaat aanvraag werkt alles vlekkeloos... Een bug in LetsEncrypt dus.

Maar goed, de boel draait nu weer. We hebben er iig alles aan gedaan om het z.s.m. weer online te krijgen, maar dit was een enorme zoektocht. smiley

Ik zal proberen sneller en duidelijker informatie bij de serverstatus weer te geven, dan weet iedereen in ieder geval wat er gaande is en dat we er druk mee bezig zijn.

Dat klinkt zeker niet fijn. Wel super dat het zelfs op een zondag opgelost geraakt is smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Lennard (link):

Klinkt een beetje als dit: https://bz.apache.org/bugzilla/show_bug.cgi?id=57360

"Het is een volstrekt gare bug; als ik zijn .cert en .key bestand terugzet naar de stand van vannacht (uit een backup) dan crasht de boel, als ik een nieuw SSL certificaat aanvraag werkt alles vlekkeloos... Een bug in LetsEncrypt dus."

Nee ik denk dat die certs/keys verrot zijn of verlopen zijn smiley.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sevvlor (link):

Klinkt een beetje als dit: https://bz.apache.org/bugzilla/show_bug.cgi?id=57360

"Het is een volstrekt gare bug; als ik zijn .cert en .key bestand terugzet naar de stand van vannacht (uit een backup) dan crasht de boel, als ik een nieuw SSL certificaat aanvraag werkt alles vlekkeloos... Een bug in LetsEncrypt dus."

Nee ik denk dat die certs/keys verrot zijn of verlopen zijn smiley.
Dan is dat toch een bug in LetsEncrypt? smiley Certificate was net aangevraagd, dus ze hadden een werkend certificaat moeten verstrekken.
Maar Apache zou er niet door moeten crashen of in ieder geval een duidelijke foutmelding moeten geven, inderdaad.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik probeer m te kopen, maar ik wil die €20 euro korting die ze geven op accessoires smiley
Die referal shit werkt niet smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites