lealex 0 Geplaatst 13 augustus 2017 Ralphh (link): Iemand die hier al een abonnement met inkomens- en lasten toets heeft afgesloten? Is intern wat je op geeft boeit niemand is automatisch systeem. Wel moet je een minimaal inkomen en uitgave bedrag invullen waarmee je word geaccepteerd. Belsimpel heeft makkelijke tool ervoor. Quote Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
jordyt 0 Geplaatst 13 augustus 2017 Lealex (link): Klik om eerdere quotes te tonen Ralphh (link): Iemand die hier al een abonnement met inkomens- en lasten toets heeft afgesloten? Is intern wat je op geeft boeit niemand is automatisch systeem. Wel moet je een minimaal inkomen en uitgave bedrag invullen waarmee je word geaccepteerd. Belsimpel heeft makkelijke tool ervoor. Klik om afbeelding tonen Laatst ervaren dat je tussen bepaalde inkomens ook in aanmerking komt voor (extra) kortingen. Tevens kunnen ze je gewoon weigeren. Het argument Ik betaal al jaren een abonnement van 40 euro werkt dan niet meer. Quote Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
janm 0 Geplaatst 13 augustus 2017 Ralphh (link): Iemand die hier al een abonnement met inkomens- en lasten toets heeft afgesloten? Moet je niet willen. Eigenlijk koop je een telefoon boven je stand als je een abbonement met telefoon neemt omdat je m niet (helemaal) kan betalen. Je kan je telefoon beter gewoon los kopen. Quote Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
Wouterr 2 Geplaatst 14 augustus 2017 Willem (link): Klik om eerdere quotes te tonen Wouterr (link): Willem (link): Milan (link): Willem (link): Ik heb een vraag waar ik eigenlijk geen nieuw topic voor aan wil maken. Thuis hebben we een modem/router combi (hierna modem genoemd) en een losse router (hierna router) op zolder, die ik wil laten fungeren als een access point. Er loopt een LAN-kabel van het modem naar de router. De router op zolder is nu ingesteld met eigen DHCP en SSID, waardoor ik bijv. geen printopdrachten naar printers kan sturen die verbonden zijn met de router op zolder - niet handig. Om dit op te lossen is het volgensmij de bedoeling dat ik wat instellingen op de router verander zodat deze als access point werkt. modeminstellingen: LAN IP: 192.168.178.1 DHCP enabled, startadres 192.168.178.10 Volgensmij moet ik op onderstaande twee paginas wat instellingen wijzigen, maar ik weet niet precies welke. Ik heb meerdere combinaties geprobeerd, maar ze mislukken. Klik om afbeelding tonen Klik om afbeelding tonen De instellingen die ik al had geprobeerd (bovenstaande zijn defaults): DHCP server: disabled Login method: Static IP Address IP Address: 192.168.178.2 (in onderste screenshot) Default gateway: 192.168.178.1 Met deze instellingen is er geen draadloze internetverbinding (wel bedraad om een of andere reden). Als ik in de bovenste screenshot het IP Address ook op 192.168.178.2 instel kan ik helemaal niet meer in het adminpaneel komen en valt de bedrade verbinding ook weg. Alvast bedankt voor tips! Geen idee of je het al opgelost hebt, maar vaak kun je in de router hem ook instellen als een access point waarna hij zelf een IP ophaalt van de DHCP-server. Zon instelling heb ik gezocht, maar kon niets vinden dat het bedoelde effect heeft. Ik heb het gisteren nogmaals geprobeerd - DHCP uitzetten en een statisch IP toewijzen dat buiten de DHCP-range van het modem ligt gaat prima, maar zodra ik het LAN-IP van de router verander (dus naar dezelfde range als die van het modem) kom ik er gewoon niet meer in (geen verbinding of toegang tot het adminpanel), bekabeld of niet. Als je exact dit doet: - NAT uit, - DHCP uit, - statisch IP buiten de DHCP range In dit geval moet je ook nog de WAN port omprikken naar een LAN, en dan zou het moeten werken! Op de WAN zit namelijk een firewall, en er is tenslotte net echt een WAN voor deze router. Heb exact dezelfde configuratie thuis staan, maar dan met iets meer routers die functioneren als AP :-). Dat laatste (de poort omprikken) heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik proberen, alvast bedankt! Netjes! Ben benieuwd of het werkt. Quote Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
robinkoch 0 Geplaatst 14 augustus 2017 Even een vraagje, Ik heb een baan gevonden in de IT. Nu moet ik al mijn persoonlijke informatie opgeven voor de administratie. Echter vragen ze ook alles over mijn partner (heb ik niet maargoed :-) ) ze vragen gegevens zoals BSN nummer, geboortedatum, prive-email. Mijn vraag: Is het normaal dat bedrijven al deze gegevens van je partner willen ontvangen? Quote Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
perry 0 Geplaatst 14 augustus 2017 Robinkoch (link): Even een vraagje, Ik heb een baan gevonden in de IT. Nu moet ik al mijn persoonlijke informatie opgeven voor de administratie. Echter vragen ze ook alles over mijn partner (heb ik niet maargoed :-) ) ze vragen gegevens zoals BSN nummer, geboortedatum, prive-email. Mijn vraag: Is het normaal dat bedrijven al deze gegevens van je partner willen ontvangen? Yep, is voor een eventueel nabestaandenpensioen Quote Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
Rik 5 Geplaatst 14 augustus 2017 Robinkoch (link): Even een vraagje, Ik heb een baan gevonden in de IT. Nu moet ik al mijn persoonlijke informatie opgeven voor de administratie. Echter vragen ze ook alles over mijn partner (heb ik niet maargoed :-) ) ze vragen gegevens zoals BSN nummer, geboortedatum, prive-email. Mijn vraag: Is het normaal dat bedrijven al deze gegevens van je partner willen ontvangen? Ja. Is o.a. nodig voor pensioensregelingen. Quote Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
jordy 0 Geplaatst 14 augustus 2017 Perry (link): Klik om eerdere quotes te tonen Robinkoch (link): Even een vraagje, Ik heb een baan gevonden in de IT. Nu moet ik al mijn persoonlijke informatie opgeven voor de administratie. Echter vragen ze ook alles over mijn partner (heb ik niet maargoed :-) ) ze vragen gegevens zoals BSN nummer, geboortedatum, prive-email. Mijn vraag: Is het normaal dat bedrijven al deze gegevens van je partner willen ontvangen? Yep, is voor een eventueel nabestaandenpensioen Ja is normaal. Bij mijn stagebedrijf deden ze dit ook altijd. Ook als er wat gebeurde met de werknemer dan kan het bedrijf altijd contact leggen met je familie. Quote Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
ralphh 0 Geplaatst 15 augustus 2017 Janm (link): Klik om eerdere quotes te tonen Ralphh (link): Iemand die hier al een abonnement met inkomens- en lasten toets heeft afgesloten? Moet je niet willen. Eigenlijk koop je een telefoon boven je stand als je een abbonement met telefoon neemt omdat je m niet (helemaal) kan betalen. Je kan je telefoon beter gewoon los kopen. Ja dat snap ik vandaar mijn vraag. Voorheen kon dat wel gewoon en ja dat heb ik ook gedaan (Ook netjes 4 jaar lang betaald). Quote Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
jelle 0 Geplaatst 15 augustus 2017 hehehehe verkeerde topic Quote Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
stef 1 Geplaatst 15 augustus 2017 Wat een baas Quote Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
robinkoch 0 Geplaatst 15 augustus 2017 Jordy (link): Klik om eerdere quotes te tonen Perry (link): Robinkoch (link): Even een vraagje, Ik heb een baan gevonden in de IT. Nu moet ik al mijn persoonlijke informatie opgeven voor de administratie. Echter vragen ze ook alles over mijn partner (heb ik niet maargoed :-) ) ze vragen gegevens zoals BSN nummer, geboortedatum, prive-email. Mijn vraag: Is het normaal dat bedrijven al deze gegevens van je partner willen ontvangen? Yep, is voor een eventueel nabestaandenpensioen Ja is normaal. Bij mijn stagebedrijf deden ze dit ook altijd. Ook als er wat gebeurde met de werknemer dan kan het bedrijf altijd contact leggen met je familie. Oh okay, thanks! Stef (link): Wat een baas Zat hem net ook te kijken.... Wat een baas! Quote Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
Lennard 10 Geplaatst 16 augustus 2017 Milan (link): @Lennard, jij hebt heel lang geleden toch zon Milight dingetjes gekocht? Hoe bevallen ze? Late reactie van mij, maar inderdaad! Ze bevallen goed. Je kunt er alles aan aanpassen wat je wil met de app. Afstandsbedieninkje heb ik er niet bij gekocht omdat je met die app alles wel kunt regelen. Enige minpuntje is de trage reactietijd als je m inschakelt met een gewone schakelaar. Normale lampen floepen direct aan, die milights doen er een halve seconde over om aan te gaan. Verder is het net als al dit soort hippe meuk: je koopt het met allerlei plannen (dit dat automatiseren zus zo), maar uiteindelijk gebruik je ze gewoon als normale lampen. Al vind ik het wel flex dat ik vanuit bed mn lampen kan dimmen, uitschakelen of van koud wit (goed voor studeren van saaie stof) naar warm wit (goed voor boekje lezen en daarna slapen) kan aanpassen. Ik heb de RGB versie en dat RGB is leuk om aan mensen te showen, maar verder gebruik ik dat eigenlijk niet. Wil er ooit nog meer mee automatiseren, maar ja. Ik wil zoveel. Quote Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
milan 0 Geplaatst 17 augustus 2017 Lennard (link): Klik om eerdere quotes te tonen Milan (link): @Lennard, jij hebt heel lang geleden toch zon Milight dingetjes gekocht? Hoe bevallen ze? Late reactie van mij, maar inderdaad! Ze bevallen goed. Je kunt er alles aan aanpassen wat je wil met de app. Afstandsbedieninkje heb ik er niet bij gekocht omdat je met die app alles wel kunt regelen. Enige minpuntje is de trage reactietijd als je m inschakelt met een gewone schakelaar. Normale lampen floepen direct aan, die milights doen er een halve seconde over om aan te gaan. Verder is het net als al dit soort hippe meuk: je koopt het met allerlei plannen (dit dat automatiseren zus zo), maar uiteindelijk gebruik je ze gewoon als normale lampen. Al vind ik het wel flex dat ik vanuit bed mn lampen kan dimmen, uitschakelen of van koud wit (goed voor studeren van saaie stof) naar warm wit (goed voor boekje lezen en daarna slapen) kan aanpassen. Ik heb de RGB versie en dat RGB is leuk om aan mensen te showen, maar verder gebruik ik dat eigenlijk niet. Wil er ooit nog meer mee automatiseren, maar ja. Ik wil zoveel. Heb ook de RGBW versie gekocht. Ben benieuwd Mijn automatiseringsplannen zijn wel al wat verder denk ik ;p Quote Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
ralphh 0 Geplaatst 19 augustus 2017 http://www.ad.nl/buitenland/megavertraging-voor-sziget-trein-na-blikseminslag-in-oostenrijk~a64117f0/ Vrienden van mij zitten hierin... Quote Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
jordy 0 Geplaatst 20 augustus 2017 Hoorde het gister inderdaad op de radio, manman je zal er maar nu inzitten dat is mooi kut... Quote Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
willem 0 Geplaatst 20 augustus 2017 Wouterr (link): Klik om eerdere quotes te tonen Willem (link): Wouterr (link): Willem (link): Milan (link): Willem (link): Ik heb een vraag waar ik eigenlijk geen nieuw topic voor aan wil maken. Thuis hebben we een modem/router combi (hierna modem genoemd) en een losse router (hierna router) op zolder, die ik wil laten fungeren als een access point. Er loopt een LAN-kabel van het modem naar de router. De router op zolder is nu ingesteld met eigen DHCP en SSID, waardoor ik bijv. geen printopdrachten naar printers kan sturen die verbonden zijn met de router op zolder - niet handig. Om dit op te lossen is het volgensmij de bedoeling dat ik wat instellingen op de router verander zodat deze als access point werkt. modeminstellingen: LAN IP: 192.168.178.1 DHCP enabled, startadres 192.168.178.10 Volgensmij moet ik op onderstaande twee paginas wat instellingen wijzigen, maar ik weet niet precies welke. Ik heb meerdere combinaties geprobeerd, maar ze mislukken. Klik om afbeelding tonen Klik om afbeelding tonen De instellingen die ik al had geprobeerd (bovenstaande zijn defaults): DHCP server: disabled Login method: Static IP Address IP Address: 192.168.178.2 (in onderste screenshot) Default gateway: 192.168.178.1 Met deze instellingen is er geen draadloze internetverbinding (wel bedraad om een of andere reden). Als ik in de bovenste screenshot het IP Address ook op 192.168.178.2 instel kan ik helemaal niet meer in het adminpaneel komen en valt de bedrade verbinding ook weg. Alvast bedankt voor tips! Geen idee of je het al opgelost hebt, maar vaak kun je in de router hem ook instellen als een access point waarna hij zelf een IP ophaalt van de DHCP-server. Zon instelling heb ik gezocht, maar kon niets vinden dat het bedoelde effect heeft. Ik heb het gisteren nogmaals geprobeerd - DHCP uitzetten en een statisch IP toewijzen dat buiten de DHCP-range van het modem ligt gaat prima, maar zodra ik het LAN-IP van de router verander (dus naar dezelfde range als die van het modem) kom ik er gewoon niet meer in (geen verbinding of toegang tot het adminpanel), bekabeld of niet. Als je exact dit doet: - NAT uit, - DHCP uit, - statisch IP buiten de DHCP range In dit geval moet je ook nog de WAN port omprikken naar een LAN, en dan zou het moeten werken! Op de WAN zit namelijk een firewall, en er is tenslotte net echt een WAN voor deze router. Heb exact dezelfde configuratie thuis staan, maar dan met iets meer routers die functioneren als AP :-). Dat laatste (de poort omprikken) heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik proberen, alvast bedankt! Netjes! Ben benieuwd of het werkt. Beetje laat, maar ik heb het zojuist geprobeerd door de LAN kabel uit de WAN poort te halen, en het werkt nu perfect. 100 keer bedankt! Quote Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
Wouterr 2 Geplaatst 21 augustus 2017 Willem (link): Klik om eerdere quotes te tonen Wouterr (link): Willem (link): Wouterr (link): Willem (link): Milan (link): Willem (link): Ik heb een vraag waar ik eigenlijk geen nieuw topic voor aan wil maken. Thuis hebben we een modem/router combi (hierna modem genoemd) en een losse router (hierna router) op zolder, die ik wil laten fungeren als een access point. Er loopt een LAN-kabel van het modem naar de router. De router op zolder is nu ingesteld met eigen DHCP en SSID, waardoor ik bijv. geen printopdrachten naar printers kan sturen die verbonden zijn met de router op zolder - niet handig. Om dit op te lossen is het volgensmij de bedoeling dat ik wat instellingen op de router verander zodat deze als access point werkt. modeminstellingen: LAN IP: 192.168.178.1 DHCP enabled, startadres 192.168.178.10 Volgensmij moet ik op onderstaande twee paginas wat instellingen wijzigen, maar ik weet niet precies welke. Ik heb meerdere combinaties geprobeerd, maar ze mislukken. Klik om afbeelding tonen Klik om afbeelding tonen De instellingen die ik al had geprobeerd (bovenstaande zijn defaults): DHCP server: disabled Login method: Static IP Address IP Address: 192.168.178.2 (in onderste screenshot) Default gateway: 192.168.178.1 Met deze instellingen is er geen draadloze internetverbinding (wel bedraad om een of andere reden). Als ik in de bovenste screenshot het IP Address ook op 192.168.178.2 instel kan ik helemaal niet meer in het adminpaneel komen en valt de bedrade verbinding ook weg. Alvast bedankt voor tips! Geen idee of je het al opgelost hebt, maar vaak kun je in de router hem ook instellen als een access point waarna hij zelf een IP ophaalt van de DHCP-server. Zon instelling heb ik gezocht, maar kon niets vinden dat het bedoelde effect heeft. Ik heb het gisteren nogmaals geprobeerd - DHCP uitzetten en een statisch IP toewijzen dat buiten de DHCP-range van het modem ligt gaat prima, maar zodra ik het LAN-IP van de router verander (dus naar dezelfde range als die van het modem) kom ik er gewoon niet meer in (geen verbinding of toegang tot het adminpanel), bekabeld of niet. Als je exact dit doet: - NAT uit, - DHCP uit, - statisch IP buiten de DHCP range In dit geval moet je ook nog de WAN port omprikken naar een LAN, en dan zou het moeten werken! Op de WAN zit namelijk een firewall, en er is tenslotte net echt een WAN voor deze router. Heb exact dezelfde configuratie thuis staan, maar dan met iets meer routers die functioneren als AP :-). Dat laatste (de poort omprikken) heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik proberen, alvast bedankt! Netjes! Ben benieuwd of het werkt. Beetje laat, maar ik heb het zojuist geprobeerd door de LAN kabel uit de WAN poort te halen, en het werkt nu perfect. 100 keer bedankt! Beter laat dan nooit. Goed te horen dat het gefixed is, peace! Quote Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
stef 1 Geplaatst 23 augustus 2017 Ik had vandaag mijn Oneplus 2 op marktplaats gezet en na een paar uur kwam iemand m al ophalen Danks marktplaats Quote Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
robinkoch 0 Geplaatst 25 augustus 2017 Stef (link): Ik had vandaag mijn Oneplus 2 op marktplaats gezet en na een paar uur kwam iemand m al ophalen Danks marktplaats Dat is niet verkeerd! Quote Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
bugged 0 Geplaatst 25 augustus 2017 Zijn er mensen die met de Tweakers Express naar Gamescom gaan morgen? Quote Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
milan 0 Geplaatst 28 augustus 2017 Pfoe, terug van weekendje Mysteryland. Holy shit Quote Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
jurgen 1 Geplaatst 29 augustus 2017 Milan (link): Pfoe, terug van weekendje Mysteryland. Holy shit Zijn de pillen alweer een beetje uitgewerkt? Quote Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
stef 1 Geplaatst 29 augustus 2017 Milan (link): Pfoe, terug van weekendje Mysteryland. Holy shit Ik zag het op Snapchat Zat er vet uit Quote Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites
Jeffreyy 0 Geplaatst 29 augustus 2017 Jurgen (link): Klik om eerdere quotes te tonen Milan (link): Pfoe, terug van weekendje Mysteryland. Holy shit Zijn de pillen alweer een beetje uitgewerkt? Dinsdagdip in 3, 2, 1.... Quote Deel dit bericht Link naar bericht Delen op andere sites