Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Gast

Videokaart

Aanbevolen berichten

Gast
Ha iedereen,

Ik merk dat mijn huidige videokaart (Sapphire Radeon R9 270X Dual-X OC, 2GB) aan de oude kant is en ik wil een nieuwe gaan kopen.
Nu heb ik twee soorten videokaarten op het oog, de GeForce GTX 1060 en 1070.
Ik heb totaal geen verstand van videokaarten en zit mij af te vragen waar ik precies op moet letten en welke beter is.

Nu zag ik bijvoorbeeld de MSI GeForce GTX 1070 Quick Silver 8G OC en de
Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming. Er zit hier een best groot prijsverschil in maar wat is precies het verschil tussen deze twee kaarten? Is dat verschil heel groot?

Of zou ik toch beter voor de 1060 kunnen gaan?

Mijn wens is nu gewoon dat ik de nieuwste games op hoge kwaliteit kan spelen met een budget tussen de 300 en 400 euro.

In mijn computer zit verder een Intel Core i5 4440 en een voeding Seasonic M12II-520 Bronze - 520 Watt Modulair.

Wat raden jullie mij aan?

Groet,
Nick

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb de gtx 970 en trek alles nog op ultra.

Het merk zit m in het bedrijf dat hem uitgebracht heeft Gigabyte of MSI.
Specifieke verschillen weet ik ook niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als ik op tweakers kijk naar de twee videokaarten die jij opnoemt dan zie ik niet zon heel groot prijsverschil?

Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming á 485,-
MSI GeForce GTX 1070 Quick Silver 8G OC á 500,-

De verschillen zijn verder ook minimaal, de MSI is net een nieuwer model en heeft net een hogere snelheid (0.15 GHz op alle fronten ongeveer), verder zie ik er zo snel niet echt verschil in (https://tweakers.net/pricewatch/compare/547973;667887/), maar dat zou ook niet echt moeten want het zijn beide GeForce 1070 kaarten.

Wat betreft het verschil in 1060 t.o.v. 1070, de 1060 heeft een stuk minder rekenkernen en moet het ook doen met minder grafisch geheugen.

De 1070s hebben 8GB waar de 1060s het zo te zien vaak met 6GB moeten doen. Daarnaast hebben ze 1280 rekenkernen ipv 1920 rekenkernen. Een 1070 is daardoor (logisch) sneller.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):
Als ik op tweakers kijk naar de twee videokaarten die jij opnoemt dan zie ik niet zon heel groot prijsverschil?

De verschillen zijn verder ook minimaal, de MSI is net een nieuwer model en heeft net een hogere snelheid (0.15 GHz op alle fronten ongeveer), verder zie ik er zo snel niet echt verschil in (https://tweakers.net/pricewatch/compare/547973;667887/), maar dat zou ook niet echt moeten want het zijn beide GeForce 1070 kaarten.

Wat betreft het verschil in 1060 t.o.v. 1070, de 1060 heeft een stuk minder rekenkernen en moet het ook doen met minder grafisch geheugen.

De 1070s hebben 8GB waar de 1060s het zo te zien vaak met 6GB moeten doen. Daarnaast hebben ze 1280 rekenkernen ipv 1920 rekenkernen. Een 1070 is daardoor (logisch) sneller.

Maar de snelheid is toch net hoe die geclockt is, als je er verstand van hebt zou je theoretisch gezien die Gigabyte ook 0,15 ghz omhoog gooien. Toch?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Rik (link):

Ja er was dus een bedrijf die de 1070 voor €400 aanbood maar deze heeft die gelijk die avond nog gewijzigd smiley.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen