Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
tendmex

ERP / CRM Systemen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Voor mijn stage onderzoek ben ik op zoek naar een ERP/CRM achtig systeem voor een klant.

Was benieuwd wat jullie voor ervaring met een bepaald systeem hebt. Dus dat zou ik graag horen.

Als je niet wilt dat het op het internet komt, mag je me ook via pm benaderen.

Groet,
Tendmex

Ps ik weet dat je het beste een erp/crm systeem kan zoeken door middel van wat de klant wilt. Maar dit topic is niet aangemaakt omdat ik jullie hulp nodig heb om een systeem voor die klant te zoeken maar om te horen wat er allemaal op de markt beschikbaar is. Want software inhoudelijk staan op veel sites niet zoveel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
@Jesse
Custom zou op zich wel een optie zijn, alleen ga ik hem niet bouwen om de redenen: Ik ben stagiere op het moment dat mijn stage afgelopen is zit mijn bedrijf met een software pakket wat ze moeten beheren maar niet de de benodigde kennis er voor te hebben. Dat is niet erg handig. Daarom ga ik opzoek naar een pakket wat al bestaat zodat mijn bedrijf (in combinatie met dat andere bedrijf) kan beheren. en tweede is natuurlijk dat ik de kennis er gewoon niet voor heb om het te schrijven.

Jessee (link):
Wat ideaal is, is een custom ERP systeem waar de klant enorm veel zelf kan aanpassen. Alle links en koppelingen moeten dynamisch zijn en via een interface aan te passen zijn.

Dit is zeker practisch. Maar de markt is heel gesloten. Op heel veel sites kan ik deze informatie niet vinden, kan natuurlijk altijd op moment dat ik informatie aan ga vragen of dit mogelijk is.
Ik ga het in iedergeval onthouden.

Jessee (link):
Als je echt een extern (bestaand) systeem wilt hebben, dan adviseer ik om enorm goed te zoeken en uitgebreid te testen (ook met de klant) alvorens je besluit.

Ik hoef het niet te testen, want ik ga het niet implementeren. Ik doe puur advies. Maar het is niet handig om een bestaand programma te pakken wat niet werkt. Dat klopt! (Ik ga wel de demo uitvoerig testen natuurlijk)

Jessee (link):
Ik wil je best in-depth meer uitleggen over techniek achter ERP systemen, maar dat is voor nu in dit bericht niet het punt.

Nee is niet nodig inderdaad.

Bedankt voor de reactie! smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Je hebt er geen verstand van, maar toch ga je advies geven?
Hoe?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tendmex (link):
@Jesse
Custom zou op zich wel een optie zijn, alleen ga ik hem niet bouwen om de redenen: Ik ben stagiere op het moment dat mijn stage afgelopen is zit mijn bedrijf met een software pakket wat ze moeten beheren maar niet de de benodigde kennis er voor te hebben.

Dus je creëert een baangarantie voor jezelf? smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Dus je creëert een baangarantie voor jezelf? smiley

Precies!

Nee daarom mocht ik hem niet zelf bouwen van Stage smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
@Jessee als jij contact hebt met een klant over een systeem wat je gaat bouwen. Wat voor dingen vraag je dan allemaal zodat jij weet wat je moet bouwen?

//Ow @Lennard dit was niet als dubbelpost bedoeld smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Misschien wat laat van de partij, maar ik weet dat veel bedrijven op SuiteCRM/SugarCRM draaien. Voor programmeurs/sysadmins is het best een hel, maar voor eindgebruikers is het best fijn. Heb het hier op AWS draaiende gekregen voor HA een tijd terug.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wouterr (link):
Misschien wat laat van de partij, maar ik weet dat veel bedrijven op SuiteCRM/SugarCRM draaien. Voor programmeurs/sysadmins is het best een hel, maar voor eindgebruikers is het best fijn. Heb het hier op AWS draaiende gekregen voor HA een tijd terug.

Ik ben nog steeds aan het rondkijken. Vind het maar lastig...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat denk je van SAP Business One? Ik ken er redelijk wat vanwege dat ik bij een leverancier stage gelopen heb.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Braam (link):
Wat denk je van SAP Business One? Ik ken er redelijk wat vanwege dat ik bij een leverancier stage gelopen heb.

Ik heb is contact opgenomen met SAP, en die zeiden dat Business by Design beter paste bij mn situatie. Dus daar ben ik nu naar aan het kijken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen